Testy

BMW 320d xDrive GT - Kladivo na SUV.

Čarom verzie 320d GT je, že zväčšuje vnútorný priestor podvozkom s predĺženým rázvorom, čo v interiéri cítiť. Štyria pasažieri cestujú nanajvýš komfortne, k čomu prispieva aj podvozok s adaptívnymi tlmičmi a zimné pneumatiky s vyšším profilom. Príjemne nás prekvapili aj športové sedadlá. Aj s manuálnym nastavovaním zvládali dobre podopierať telo. Bočnice sa dali prifúknuť a po 350 km cez Slovensko sme vystupovali bez známok usedenia.

V rámci faceliftu sa konštruktéri zamerali na jemné retuše vzhľadu, no ich zásahy vidno aj v interiéri a na zmenenom ovládaní rozhrania a nastavovania vozidla. Napríklad prepínanie jazdných režimov dopĺňa efektná animácia na obrazovke s vynikajúcim vysokým rozlíšením.

V oblasti jazdných vlastností nie je BMW veľmi čo vyčítať. Auto jazdí pokojne, keď sa chcete trochu viac zabaviť, tak vie aj dynamicky. Pri jazde s naloženým batožinovým priestorom cez horské priesmyky sa nám miestami zdalo, že sa už blížime k špičke výkonového potenciálu motora. Rozmery a hmotnosť jednoducho nepustia.

Na aute nás uchvátili príplatkové hlavné LED svetlomety. Jazdu nocou premenili na zážitok z toho, čo dokážu moderné svetlá. Vysoká intenzita svetla deklasovala tmu, ocenili sme aj široký záber lúča a všetky aktívne prvky vo svetlách. Od zabraňovania oslňovania až po zvýrazňovanie dopravných značiek. Prekvapila nás rýchlosť reakcií, kde skladáme poklonu riadiacej jednotke.

Naše BMW 320d GT malo vo výbave aj pohon xDrive, čo sme ocenili pri jazde po zasnežených Vysokých Tatrách. Elektronika presne stíhala rozdeľovať výkon na predné a zadné kolesá, takže špecifiká zadného náhonu sme nepocítili. Skôr sme si užívali vysokú stabilitu na diaľniciach a príjemnú ovládateľnosť na kľukatých cestách. Spotreba počas testu v zimných podmienkach s častým využívaním vyhrievania sedadiel a s diaľničným presunom sa pohybovala okolo akceptovateľných 7 l/100 km.

Záver Pokiaľ sa pri výbere auta zameriavate na priestor, zvážte BMW 320 GT. S pohonom všetkých kolies môže pokojne konkurovať SUV.

Martin Šebesta
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Ako finančne pokryť kúpu nového auta? Toto sú možnosti:

Mať auto v rodine je dnes úplne samozrejmé. V mnohých rodinách je dokonca bežné mať aj viac áut. Nákup vozidla je však náklad, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť pri plánovaní rodinných financií. Martin Bodnár, odborník na financie z PARTNERS GROUP SK radí, ako kúpu financovať a na čo pri tom nezabúdať. Vlastniť auto nie je iba o nasporení sumy na jeho kúpu, s používaním sú spojené aj ďalšie náklady.
image
Magazín

Čo s autom po zime? Toto by ste mali urobiť!

Zima zanecháva na automobiloch svoje podpisy bez toho, či sa nám to páči, alebo nie. Preto pri oteplení, ktoré signalizuje, že prichádza jar, odporúčame, aby ste venovali svojmu auto chvíľu času. Za kompletnú opateru sa vám určite odvďačí dlhšou službou v plnej kondícii.