Testy

TEST: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid je skutočným autom pre život! Toto sú veci, ktoré na nej oceníte najviac:

Dnes musí byť všetko vybavené okamžite a tento trend nezjemnil ani obávaný koronavírus. Práve naopak! Pracovné záležitosti sa u nás teraz riešia výhradne cez internet a denne mi do niekoľkých mailových schránok pristane viac ako 20 pracovných mailov, nechýba hŕstka telefonátov či videokonferencií. Práci sa však nevyhnem ani na iných komunikačných platformách ako Messenger, Instagram, Whats App, Linked In či iMessage. Až som na konci dňa plného odpisovania rád, že nemusím využívať internetovú zoznamku. Určite by mi do niekoľkých minút po prihlásení vyskočila správa o tom, že „kolega Juraj má záujem o stretnutie vo vašom okolí“. Pamätáte sa, ako nám hovorili, že nové technológie zjednodušujú život? Mám pocit, že spôsobili presný opak a dnes vykonávame za rovnaký čas viac práce ako kedykoľvek predtým. Mojím útočiskom pred pracovnou realitou sa preto stali autá. Pri šoférovaní predsa nemôžete odpisovať a keby vám chcel niekto zavolať cez Bluetooth, vždy sa viete vyhovoriť na zlý telefónny signál.

TEST: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 4WD

A ak to s digitálnou očistou za volantom myslíte naozaj vážne, neexistuje lepší kandidát ako testované Suzuki Vitara Hybrid. Interiér totiž zdobia krásne ručičkové ukazovatele pred vodičom, veľký panel klimatizácie s fyzicky prítomnými ovládačmi a za absolútny zásah do čierneho považujem jednoduché analógové hodiny s elegantným podsvietením. Takmer všetky elementárne funkcie auta tu môžete ovládať klasickými tlačidlami, čo je štatisticky rýchlejšie a bezpečnejšie ako cez dotykový displej. Tomu sa síce nevyhnete ani v Suzuki, no keďže svojou funkcionalitou a prevedením mi pripomínal skôr automobilové Tamagoči, nebál som sa prílišného odpútavania pozornosti od toho najdôležitejšieho – jazdy.

TEST: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 4WD

Slovom „purizmus“ v automobilovej brandži nálepkujeme prevažne ultimátne šoférske vozidlá, no v určitom zmysle do tohto vymedzenia zapadá aj Vitara. Pri šoférovaní totiž získavate pocit akéhosi mechanického prepojenia s vozidlom. Je to trochu ako zo starej školy, kde ste za volantom pánom vy a auto do riadenia zasahuje len minimálne. O mild-hybridnej technike pod kapotou prakticky netušíte, v tichosti sa stará o rekuperáciu energie späť do batérií, ktorú neskôr elektromotor v tandeme so spaľovacím motorom využije pri rozbiehaní sa z križovatky alebo silnejšom zrýchlení. Aj vďaka tomu sa inžinierom podarilo stlačiť spotrebu pod 6 litrov benzínu na 100 km. Benzínový preplňovaný štvorvalec 1.4 Boosterjet s priamym vstrekovaním navyše vládze aj na diaľnici, kde už však do kabíny preniká väčšie množstvo aerodynamického hluku. Kompaktnému crossoveru najviac vyhovujú okresky či ľahký terén, kde má s pohonom všetkých štyroch kolies náskok pred konkurenciou.

TEST: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 4WD

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Suzuki Vitara patrí k najobľúbenejším autám na Slovensku. Hybridná sústava pomáha novému modelu plniť prísnejšie emisné normy, v praxi však neprináša výrazné zmeny ani úsporu paliva. Aj naďalej si však zachováva povesť robustného a praktického auta na každý deň.

Klady
  • Spotreba
  • Dizajn
  • LED Svetlomety
  • 4x4
  • Cena
Zápory
  • Horšie materiály v interiéri
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie