Testy

Test Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet: Poctivý i rozporuplný

Jeep Compass sa v priebehu posledných rokov dramaticky zlepšil nielen v otázke vzhľadu, ale aj bezpečnosti. Z dvoch hviezdičiek v EuroNCAP spred siedmich rokov to po facelifte dotiahol na plných päť a adoptovanie dizajnu Grand Cherokee prospelo celkovému charakteru vozidla. Na druhej strane vieme, že zákazníci Jeepu sú špecifickí a viac ako na imidž dbajú na techniku podvozka a schopnosť prejazdu terénom.

V konfigurácii s dvojlitrovým vznetovým motorom s maximálnym výkonom 125 kW a deväťstupňovým automatom sa jedná o najsilnejšiu motorizáciu Compassu. Výbava Trailhawk však sama o sebe nie je výkonnejšia ako najsilnejší Compass Limited, sila tkvie v terénnej úprave podvozka a vo vizuálnych doplnkoch.

Test Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet (2019) | Zdroj: auto motor a šport

V testovanom vozidle sme sa mohli tešiť z väčších nájazdových (33,6 a 30°) a prejazdových uhlov s certifikátom Trail Rated, zväčšenej svetlej výšky až 229 mm a zdvihnutého pruženia. Stojac na pneumatikách 225/60 R17 a s ochrannými krytmi podvozku tiež potvrdzuje, že si s terénom rozumie, i keď do súbojov s Wranglerom sa ešte púšťať nemôže.

Test Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet (2019) | Zdroj: auto motor a šport

Jazda v teréne má svoje špecifiká, ale s Compassom Trailhawk možno mnohé zanedbať. Džíp ponúka päť jazdných režimov vrátane toho automatického a k tomu tri nastavenia pohonu všetkých kolies. Ak predné kolesá stratia trakciu, automatika pošle krútiaci moment dozadu.

Test Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet (2019) | Zdroj: auto motor a šport

V režime 4WD Lock je permanentne zapnutý pohon všetkých štyroch kolies a 4WD Low je určený na klzké a mokré necesty. Je vyslovene nevhodný na použitie na suchých pevných cestách, jeho rýchlostný strop je preto 40 km/h. Mierne náročný terén sme si vyskúšali pri Gabčíkove, kde je malý raj pre off-roady a Compass Trailhawk si vedel poradiť s prevažnou väčšinou povrchov bez väčších zaváhaní.

Test Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet (2019)

Ak je jazda v teréne silnou stránkou tohto džípu, na normálnych cestách sa prejavuje menej komfortne. Vyššie rýchlosti a dynamický jazdný štýl mu nesvedčia, do interiéru preniká výrazný hluk, motor nie je veľmi kultivovaný a v zákrutách sa auto výrazne nakláňa.

Prevodovka sa napriek inak dobrému sprevodovaniu snaží udržiavať čo najnižšie otáčky motora, čoho dôsledkom prenikajú do interiéru nepríjemné vibrácie.

K zmiešaným pocitom prispieva aj interiér, ktorý je nepochybne odolný, ale pôsobí na prvý pohľad lacno. O prémiovom charaktere interiéru nemôže byť reč, všetko je tu z tvrdého plastu. Ocenili sme ale prehľadný pstrojový panel, jeho stredový displej je využitý naplno.

Test Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet (2019) | Zdroj: auto motor a šport
Test Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet (2019)
Test Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet (2019)

Centrálny 8,4” displej splní svoju úlohu, ale prostredie systému Uconnect je miestami neprehľadné, reakcie na dotyky sú pomalšie. Problémy sme mali aj s pripojením smartfónu k systému UConnect, na Bluetooth sa akosi nedalo spoľahnúť.

Zadní pasažieri majú prekvapivo veľa priestoru na nohy i hlavu, batožinový priestor s kapacitou 438 litrov považujeme za solídny štandard.

Za posledných 2 755 kilometrov si Compass Trailhawk vyžiadal 8,3 litra a pri snahe o šetrenie 7,4 litra nafty na sto kilometrov.

Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena 38 849 €
Značka Jeep
Model Compass
Model - Typ Trailhawk
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 394 mm
Šírka 1 819 mm
Výška 1 644 mm
Rázvor 2 636 mm
Objem palivovej nádrže 60 l
Pohotovostná hmotnosť 1 500 kg
Maximálna hmotnosť 2 233 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 438 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 956 cm3
Najvyšší výkon 170 k
Najvyšší výkon 125 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 3 750
Najvyšší krútiaci moment 350 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 750
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,3 L
Emise 181 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 184
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 9,5

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3

Slová v recenzii možno miestami pôsobili negatívne, lenže Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet je poctivý a veľmi solídny automobil, ktorý sa na nič nehrá. Neponúka luxus, no keď ide o zvládanie náročného terénu, s obrovským nadhľadom prekoná drvivú väčšinu SUV-čiek. V tomto nachádzajme hlavný dôvod, pre ktorý si zákazníci vyberajú práve Compass.

Klady
  • paket Trailhawk;
  • jazdné vlastnosti v teréne;
  • charakter poctivého off-road, ale s dôrazom aj na denné použitie
Zápory
  • priemerná dynamika;
  • chvíľami neskoré radenie automatiky;
  • zvukový prejav motora;
Erik Stríž - auto motor a šport
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie