Test Jeep Compass Trailhawk 2.0 MultiJet: Poctivý i rozporuplný

Jeep Compass Trailhawk môže byť ideálom pre všetkých, ktorí si popri estetike potrpia aj na terénne jazdné vlastnosti.
Vydané  Text: 
Jeep Compass sa v priebehu posledných rokov dramaticky zlepšil nielen v otázke vzhľadu, ale aj bezpečnosti. Z dvoch hviezdičiek v EuroNCAP spred siedmich rokov to po facelifte dotiahol na plných päť a adoptovanie dizajnu Grand Cherokee prospelo celkovému charakteru vozidla. Na druhej strane vieme, že zákazníci Jeepu sú špecifickí a viac ako na imidž dbajú na techniku podvozka a schopnosť prejazdu terénom. V konfigurácii s dvojlitrovým vznetovým motorom s maximálnym výkonom 125 kW a deväťstupňovým automatom sa jedná o najsilnejšiu motorizáciu Compassu. Výbava Trailhawk však sama o sebe nie je výkonnejšia ako najsilnejší Compass Limited, sila tkvie v terénnej úprave podvozka a vo vizuálnych doplnkoch.
V testovanom vozidle sme sa mohli tešiť z väčších nájazdových (33,6 a 30°) a prejazdových uhlov s certifikátom Trail Rated, zväčšenej svetlej výšky až 229 mm a zdvihnutého pruženia. Stojac na pneumatikách 225/60 R17 a s ochrannými krytmi podvozku tiež potvrdzuje, že si s terénom rozumie, i keď do súbojov s Wranglerom sa ešte púšťať nemôže.
Jazda v teréne má svoje špecifiká, ale s Compassom Trailhawk možno mnohé zanedbať. Džíp ponúka päť jazdných režimov vrátane toho automatického a k tomu tri nastavenia pohonu všetkých kolies. Ak predné kolesá stratia trakciu, automatika pošle krútiaci moment dozadu.
V režime 4WD Lock je permanentne zapnutý pohon všetkých štyroch kolies a 4WD Low je určený na klzké a mokré necesty. Je vyslovene nevhodný na použitie na suchých pevných cestách, jeho rýchlostný strop je preto 40 km/h. Mierne náročný terén sme si vyskúšali pri Gabčíkove, kde je malý raj pre off-roady a Compass Trailhawk si vedel poradiť s prevažnou väčšinou povrchov bez väčších zaváhaní.
Ak je jazda v teréne silnou stránkou tohto džípu, na normálnych cestách sa prejavuje menej komfortne. Vyššie rýchlosti a dynamický jazdný štýl mu nesvedčia, do interiéru preniká výrazný hluk, motor nie je veľmi kultivovaný a v zákrutách sa auto výrazne nakláňa. Prevodovka sa napriek inak dobrému sprevodovaniu snaží udržiavať čo najnižšie otáčky motora, čoho dôsledkom prenikajú do interiéru nepríjemné vibrácie. K zmiešaným pocitom prispieva aj interiér, ktorý je nepochybne odolný, ale pôsobí na prvý pohľad lacno. O prémiovom charaktere interiéru nemôže byť reč, všetko je tu z tvrdého plastu. Ocenili sme ale prehľadný pstrojový panel, jeho stredový displej je využitý naplno.
Centrálny 8,4” displej splní svoju úlohu, ale prostredie systému Uconnect je miestami neprehľadné, reakcie na dotyky sú pomalšie. Problémy sme mali aj s pripojením smartfónu k systému UConnect, na Bluetooth sa akosi nedalo spoľahnúť. Zadní pasažieri majú prekvapivo veľa priestoru na nohy i hlavu, batožinový priestor s kapacitou 438 litrov považujeme za solídny štandard. Za posledných 2 755 kilometrov si Compass Trailhawk vyžiadal 8,3 litra a pri snahe o šetrenie 7,4 litra nafty na sto kilometrov. [GALLERY id=30541] [CAR id=17060] *Aktualizácia článku z 11.3.2020*




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.