Test Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium za 29-tisíc eur: Rodinný ekonóm s naftovým motorom TDCi

Napriek aktuálnej móde crossoverov je klasické kombi u zákazníkov stále obľúbené a žiadané. Pridajte k tomu vynikajúci podvozok a úsporný naftový agregát a racionálna voľba roka stojí pred vami. Testovali sme Ford Focus Kombi 1.5 TDCi s osemstupňovým automatom.
Vydané Text: 

Nepriestrelnými argumentmi v prípade modelu Focus Kombi je batožinový priestor so základným objemom 608 litrov a rázvor osí kolies až 2 700 milimetrov. Oba tieto údaje dokazujú, že v prípade v hľadáčiku konštruktérov bola najmä Octavia, ktorá je v rámci kompaktnej triedy považovaná za etalón triedy. Pri porovnaní celkovej dĺžky je medzi oboma vozidlami rozdiel presne jeden milimeter! Aktuálna generácia Focusu sa naplno sústredí na európskeho zákazníka, preto si môžete odškrtnúť všetky atribúty, ktoré od svojho rodinného auta žiadate. Myslím tým aj priestor na zadných sedadlách. Ten je vskutku kráľovský a poslúži aj v prípade, že sa na dovolenkovú cestu vyberie štvorica otcov či matiek.
Za volantom vládne poriadok a v porovnaní s predchodcom pribudlo množstvo odkladacích priestorov. Na stredovej konzole, naľavo od volantu aj vo dverách. Aj odkladací priestor vo dverách je čalúnený, čo je nielen praktické, ale zároveň prispieva k akustickému komfortu pri jazde. Za to všetko získava Focus Kombi veľký počet bodov, „na palube“ sa budete cítiť príjemne a komfortne.
Tento pocit vás neopustí ani v zákrutách. Tam sa ukážu kvality podvozka. Je presný a reaguje tak ako športovo orientovaný vodič očakáva. Navyše poskytuje aj dávku komfortu a skĺbenie komfortu so športovými jazdnými vlastnosťami dokáže jedine Ford. V prípade verzie Kombi má Focus automaticky viacprvkovú zadnú nápravu s horizontálne umiestnenými tlmičmi. Všimnete si fotografiu batožinového priestoru, vnútorné podblatníky nezasahujú do priestoru tak ako pri iných modeloch:
Čo sa 1,5-litrového naftového agregátu týka, tak ide o celkom nový motor, ktorý má spĺňať **všetky relevantné emisné normy až do roku 2025**. To je informácia pre tých, čo chytili *naftovú fóbiu*. Čo sa maximálneho výkonu týka, tak 88 kW (120 k) je akurátna dávka výkonu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 stačí pre absolútnu väčšinu vodičov.
V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou vyznieva táto pohonná jednotka komfortne. Je to klasický meničový automat, ktorý nahradil dvojspojkovú prevodovku, ktorú využíval predchodca. Ponúka síce možnosť manuálneho radenia, rýchlosť preradenia je v porovnaní s dvojspojkovými predsa len pomalšia. Na záver vyzdvihneme aj množstvo asistenčných systémov, ktoré fungujú vynikajúco a aj asistenčný systém SYNC vám pomôže pri vyhľadávaní cieľov v navigácii, hoci musíte rozprávať po česky. [CAR id=17054] —




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.
  • LEGISLATÍVA

    Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.