TEST: Peugeot 508 SW je stelesnením francúzskej hrdosti. A to v dobrom aj v zlom.
Hľadáte krásne, unikátne a veľmi zaujímavé kombi? Peugeot také ponúka a zaručene sa o ňom bude veľa hovoriť.
Vydané Text: Peter Orosz

Unikát
Je niekoľko vecí, ktoré od takéhoto typu auta nečakáte. Prvou sú dvere. Peugeot 508 SW ich má bezrámové vpredu aj vzadu. Dôvod? Lebo je to cool, plus to znižuje líniu strechy. Potom je to spomínaný dizajn. Nasleduje interiér. Čalúnený krásnou červenou kožou, krásne kontrastuje s bielou perleťou na karosérii. **Z dizajnu palubnej dosky má chuť človek len vzdychať od blaha a utápať sa v detailoch, akými sú klavírne tlačidlá pod širokouhlým displejom, krásne čalúnenie či decentné náladové podsvietením.** Čo sa týka technológií, adaptívne tlmiče už nie sú ojedinelý zjav, ale systém nočného videnia je v tejto triede unikát!
Aj pre rodinu?
Dizajn mal pri modeli Peugeot 508 SW takú prioritu, že ani táto kombi verzia nie je vzadu extra priestranná. Je to lepšie než v sedane, ale ďaleko pod štandardom triedy. Buďme však realisti. Vzadu sa dospelí urastení chlapi asi voziť nebudú. Ženy a deti tu nájdu priestoru tak akurát. Poďme sa však pozrieť na hlavný dôvod tohto testu – batožinový priestor. Ten je dobre prístupný a dostanete sa doň aj „podkopnutím“ zadného nárazníka. Pri zatváraní si môžete tlačidlom na veku kufra zvoliť, či sa má auto pri bezdotykovom zatvorení aj zamknúť. To je skvelý nápad. **Samotný kufor má objem 530 litrov, čo je síce priemerná hodnota, ale nevidím v nej problém. Sú tu praktické gumičky na uchytenie malých predmetov a dokonca aj zvlášť sieť na oddelenie batožinového priestoru od kabíny.** Pomocou koľajničiek si „upracete“ aj tie väčšie predmety. Len háčiky na tašky sú malé a ťažko využiteľné. Sedadlá sa sklápajú do roviny a môžete tak spraviť z priestoru zadných sedadiel aj z kufra. To je fajn.
Čas na zmenu
Testovaná verzia 508 SW GT je zhmotnená hrdosť francúzskych konštruktérov. Mala pod kapotou najsilnejší motor, teda 1,6-litrový turbo benziniak s adekvátnym výkonom 165 kW (225 k). Verím, že vie byť aj úsporný, ale naše auto bolo úplne nové, a tak spotreba okolo 9 litrov nie je reprezentatívna. Osemstupňový automat je fajn, aj keď občas by mohol byť jemnejší a rozhodnejší. **Čo ma však vzhľadom na skvelé kvality podvozka a takmer celého auta frustruje, je ten malý volant. Viem, že je to asi nápad niekoho dôležitého, ale je čistá francúzska hrdosť, že si už dávno nepriznali, že tadiaľto cesta nevedie.**

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
SERVIS
Budú všetky nové autá na Slovensku už len s automatickou prevodovkou? Prečo?
Žijeme posledné roky, kedy je možné kúpiť nové auto s manuálnou prevodovkou.
Je to prirodzený vývoj alebo nutnosť vynútená reguláciou automobilového trhu?Zákon EÚ o čipoch je už v platnosti. Tri piliere majú zastaviť USA a Čínu
Európa sa nemieni vzdať trhu s čipmi bez boja a chce výrazne rozšíriť svoj domáci priemysel. Zatiaľ na to vyčlenila 3,3 miliardy eur.
Takzvaný Chip Act má výrazne pomôcť pri efektívnej obrane proti expanzii USA a Číny.LEGISLATÍVA
Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)
Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.
Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/hRepublika elektromobily motoristom vnucovať nechce. Zákaz spaľovacích motorov považuje za utópiu
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
ODPORÚČAME
Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách
Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.
Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.Hlas-SD reguláciu automobilov kategoricky odmieta. Individuálnu dopravu prirovnáva k ľudskému právu slobody
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
AUTOPRIEMYSEL
Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov
Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.
Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.AKTUALITY
Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy
Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.
Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.Z DRUHEJ STRANY / Cestopis Zakopané
Slovenské Vysoké Tatry pozná azda každý Slovák. Ak nie z návštev, tak aspoň z cesty okolo týchto majestátnych hôr. My sme sa išli pozrieť ako to vyzerá za ich chrbtom. V poľskom meste Zakopané.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023MOTORISTICKÝ ŠPORT
Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023
Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.
Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta. Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.