TEST: Peugeot 508 SW je stelesnením francúzskej hrdosti. A to v dobrom aj v zlom.
Hľadáte krásne, unikátne a veľmi zaujímavé kombi? Peugeot také ponúka a zaručene sa o ňom bude veľa hovoriť.
Vydané Text: Peter Orosz
Unikát
Je niekoľko vecí, ktoré od takéhoto typu auta nečakáte. Prvou sú dvere. Peugeot 508 SW ich má bezrámové vpredu aj vzadu. Dôvod? Lebo je to cool, plus to znižuje líniu strechy. Potom je to spomínaný dizajn. Nasleduje interiér. Čalúnený krásnou červenou kožou, krásne kontrastuje s bielou perleťou na karosérii. **Z dizajnu palubnej dosky má chuť človek len vzdychať od blaha a utápať sa v detailoch, akými sú klavírne tlačidlá pod širokouhlým displejom, krásne čalúnenie či decentné náladové podsvietením.** Čo sa týka technológií, adaptívne tlmiče už nie sú ojedinelý zjav, ale systém nočného videnia je v tejto triede unikát!Aj pre rodinu?
Dizajn mal pri modeli Peugeot 508 SW takú prioritu, že ani táto kombi verzia nie je vzadu extra priestranná. Je to lepšie než v sedane, ale ďaleko pod štandardom triedy. Buďme však realisti. Vzadu sa dospelí urastení chlapi asi voziť nebudú. Ženy a deti tu nájdu priestoru tak akurát. Poďme sa však pozrieť na hlavný dôvod tohto testu – batožinový priestor. Ten je dobre prístupný a dostanete sa doň aj „podkopnutím“ zadného nárazníka. Pri zatváraní si môžete tlačidlom na veku kufra zvoliť, či sa má auto pri bezdotykovom zatvorení aj zamknúť. To je skvelý nápad. **Samotný kufor má objem 530 litrov, čo je síce priemerná hodnota, ale nevidím v nej problém. Sú tu praktické gumičky na uchytenie malých predmetov a dokonca aj zvlášť sieť na oddelenie batožinového priestoru od kabíny.** Pomocou koľajničiek si „upracete“ aj tie väčšie predmety. Len háčiky na tašky sú malé a ťažko využiteľné. Sedadlá sa sklápajú do roviny a môžete tak spraviť z priestoru zadných sedadiel aj z kufra. To je fajn.Čas na zmenu
Testovaná verzia 508 SW GT je zhmotnená hrdosť francúzskych konštruktérov. Mala pod kapotou najsilnejší motor, teda 1,6-litrový turbo benziniak s adekvátnym výkonom 165 kW (225 k). Verím, že vie byť aj úsporný, ale naše auto bolo úplne nové, a tak spotreba okolo 9 litrov nie je reprezentatívna. Osemstupňový automat je fajn, aj keď občas by mohol byť jemnejší a rozhodnejší. **Čo ma však vzhľadom na skvelé kvality podvozka a takmer celého auta frustruje, je ten malý volant. Viem, že je to asi nápad niekoho dôležitého, ale je čistá francúzska hrdosť, že si už dávno nepriznali, že tadiaľto cesta nevedie.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.