TEST Kia Proceed 1.6 CRDi GT Line: NAFTA + AUTOMAT = FAMILY DRINK

Ak by som mal sumarizovať model Kia Proceed 1.6 CRD-i GT Line jednou vetou, tak poviem. Vynikajúco namiešaný drink so správnymi príchuťami, ktorý môžete piť každý deň a navyše jeho cena je veľmi prijateľná.
Vydané Text: 

Skombinovať rodinné kombi, dávku štýlu, športový sexepíl sa novinke v ponuke Kie podarilo na jednotku. Je jasné, že je inšpirovaná prémiovým modelom od Mercedesu, využíva prvky Porsche, vidím tam aj trochu francúzskeho nádychu DS v otočenej plutve, ale to všetko je zmixované tak, aby sa nestratila DNA značky. A dôvodom pre zmenu týchto priorít je fakt, že trh s dvojdverovými kupé v tejto kategórii klesá, no Kia nechcela stratiť štýlový produkt z ponuky, ktorý veľmi príjemne konkuruje veľkým SUV.
Ponúka praktický rozmer, napokon máte päťdverovú karosériu, veľký batožinový priestor a vynikajúce proporcie. Po dlhom čase som testoval auto, ktoré vyzeralo mimoriadne efektne aj na sedemnásťpalcových diskoch, v tomto smere sa môže Mini doslova učiť. Za toto všetko má Kia Proceed veľký palec hore. Cena za tento štýl prichádza vo forme zníženej strechy, celková výška Proceedu je 1 422 milimetrov. Význam tejto hodnoty pochopíte pri prvom nastupovaní, keď si s najväčšou pravdepodobnosťou buchnete hlavu o oblúk a zasmejete sa. Je to presne tá chybička krásy, vďaka ktorej si Proceed obľúbite. Po stránke dizajnu je Proceed rozhodne športovejší než klasické kombi, no zrejme vás prekvapí informácia, že je najťažším protagonistom z trojice modelov, hoci iba o 44 kilogramov. No tento rozdiel nebudete cítiť a možno povedať, že sa na jazdných vlastnostiach podpísal pozitívne. Viac prítlaku na nápravy znamená, že auto je v zákrutách stabilné a aj trocha hravé, hoci za cenu mierne tvrdšieho podvozka. Je športový a odmeňuje citlivé narábanie s plynom a brzdami v zákrute, čo poteší každého vodiča, ktorý si užíva športovú jazdu. Nie je to síce plnokrvné GT, ale na pobavenie stačí.
### NAFTA + AUTOMAT Paradoxne tentora z pochválim aj dieselový motor, ktorý v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou funguje vynikajúco. Najmä vďaka krútiacemu momentu, ktorý je k dispozícii už od 2 000 otáčok motora, pričom automatická prevodovka drží motor v mierne vyšších otáčkach než niektoré konkurenčné motory. Práve vďaka tomu je jazda plynulá a veľmi komfortná. A nielen komfortná, ale aj úsporná.
V redakcii sa motor 1,6 CRDi teší veľkej obľube najmä pre jeho nízku spotrebu. Nielen na papieri, ale aj v reálnej premávke dokážete udržať motor pod hranicou šiestich litrov na sto kilometrov. Palec hore aj za jeho zvukový prejav. Ak chcete, môžete jednotlivé prevody ordinovať aj manuálne, ale vzhľadom na perfektnú prácu automatu aj úsporného charakteru naftového motora sme to nerobili. Ku konečnému hodnoteniu motora by sme pridali ešte aj dynamické parametre. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy je pocitovo oveľa lepšie a maximálna rýchlosť je presne 200 km/h. To stačí na to, aby ste sa aj v Nemecku vydržali v ľavom pruhu dlhšie.
K odlišnému charakteru auta prispieva aj interiér. Verzia GT Line poteší najmä bielo- čiernym čalúnením sedadiel, štvorcové prešívanie aj kontrastné prešívanie volantu tvoria ideálny mix.
Pomer medzi strieborným, lakovaným mäkčeným a tvrdým plastom radí Proceed medzi to kvalitnejšie v rámci triedy. Veľký dotykový displej je presne tam, kde má byť, teda v zornom poli, jeho ovládanie je intuitívne a čo ma osobne na Proceede oslovuje najviac, je fakt, že množstvo funkcií môžete ovládať klasicky, teda prostredníctvom tlačidiel ako napríklad aj intenzitu podsvietenia prístrojovej dosky. **Záver?** V zásade som ho napísal už do perexu, ak potrebujete praktické kombi s dávkou štýlu a športovejších jazdných vlastností, Proceed je určený vám. ### TECHNICKÉ ÚDAJE KIA PROCEED 1.6 CRDI GT LINE **Motor** preplň. naftový R4, 1 598 cm3
**Výkon** 100 kW (136 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 320 Nm pri 2 000 – 2 250 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
**Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. **Pneu**. 225/45 R17.
**Batožinový priestor** 594/1 545 dm3
**Rozmery**: 4 605 × 1 800 × 1 422 mm, rázvor 2 650 mm,
**pohotovostná/celková hmotnosť** 1 496/1 920 kg, **objem nádrže** 50 l.
**Najvyššia rýchlosť** 200 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 10,1 s
**Spotreba** 5,1 – 5,3 l/100 km
**Emisie CO2** 133 – 138 g/km
**Cena/testované auto** 24 690/27 670 €
**Konkurenti**: Hyundai i30 Fastback, Renault Megane Grandtour
Text: Majo Bóna pre auto motor a šport č. 6/2019




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.