TEST: Audi e-tron je dokonalou ukážkou budúcnosti, ktorú môžete zažiť už dnes!
Chcete sa pozrieť do budúcnosti? Audi e-tron 55 quattro vás tam spoľahlivo prenesie bez toho, aby ste čokoľvek riskovali a poskytne vám všetko, na čo ste zvyknutí. A okrem toho si hneď na úvod odnáša aj jedno víťazstvo.
Vydané Text: Majo Bóna


Blahodarné ticho
Za volantom Audi e-tronu som sa rozčuľoval menej. Lebo zvýšený hlas je v interiéri počuť dvojnásobne, najmä vďaka extrémne nízkej hladine zvuku. So zvyšujúcou sa rýchlosťou budete najskôr vnímať kolesá. Respektíve, opravím sa. Najintenzívnejšie vnímate akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Táto hodnota vás asi zvlášť neoslovila, na druhej strane pohotovostná hmotnosť auta je úctyhodných 2,5 tony. **Každý jeden z elektromotorov operuje s krútiacim momentom vyše 300 Nm a kombinovaný krútiaci moment predstavuje 664 Nm, pričom táto hodnota je k dispozícii v momente zošliapnutia pedála.** Časový úsek medzi stlačením plynu a akceleráciou sa ráta na milisekundy. Takže je pôsobivá najmä pružnosť, teda schopnosť auta vystreliť z pokoja. Okamžite a bez váhania. To je nesporná výhoda elektromobilov. Nečakajú, nezohrievajú sa, nevrčia, len ticho plnia svoje úlohy.


Rodina je základ
Uvedomuje si to aj Audi a preto je v interiéri pripravené na akúkoľvek kombináciu dospelých a detí, pričom sa na zadné sedadlá posadia aj tri deti. Veľkosť batožinového priestoru 660 litrov je dimenzovaná aj na dovolenkové balenie, ak sa na niečo také majiteľ podujme. **Tu niet čo vyčítať, skôr naopak, chváliť perfektné a precízne vypracovanie.** Najmä nový volič režimov jazdy má nielen perfektné vypracovanie, ale aj intuitívne ovládanie, zvyknete si naň v priebehu milisekúnd. Interiérový Audi fetišizmus si adoptoval aj e-tron a je to iba dobré. Čo materiál – to kvalita, čo ovládač – to dotykový displej. Veľký, prehľadný, konfigurovateľný presne podľa vašich predstáv. **S jediným rozdielom oproti klasickým spaľovacím súrodencom.** Doplnkovou farbou je zelená. Logicky. Integrácia smartfónu, počet USB výstupov či vytvorenie Wi-Fi hotspotu je samozrejmosť, rovnako ako aj digitálne služby Audi Connect. Tieto funkcie vám však vysvetlí skôr šesťnásťročný syn než ja.

Pokračujte na ďalší príspevok »
SERVIS
Budú všetky nové autá na Slovensku už len s automatickou prevodovkou? Prečo?
Žijeme posledné roky, kedy je možné kúpiť nové auto s manuálnou prevodovkou.
Je to prirodzený vývoj alebo nutnosť vynútená reguláciou automobilového trhu?Zákon EÚ o čipoch je už v platnosti. Tri piliere majú zastaviť USA a Čínu
Európa sa nemieni vzdať trhu s čipmi bez boja a chce výrazne rozšíriť svoj domáci priemysel. Zatiaľ na to vyčlenila 3,3 miliardy eur.
Takzvaný Chip Act má výrazne pomôcť pri efektívnej obrane proti expanzii USA a Číny.LEGISLATÍVA
Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)
Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.
Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/hRepublika elektromobily motoristom vnucovať nechce. Zákaz spaľovacích motorov považuje za utópiu
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
ODPORÚČAME
Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách
Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.
Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.Hlas-SD reguláciu automobilov kategoricky odmieta. Individuálnu dopravu prirovnáva k ľudskému právu slobody
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
AUTOPRIEMYSEL
Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov
Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.
Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.AKTUALITY
Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy
Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.
Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.Z DRUHEJ STRANY / Cestopis Zakopané
Slovenské Vysoké Tatry pozná azda každý Slovák. Ak nie z návštev, tak aspoň z cesty okolo týchto majestátnych hôr. My sme sa išli pozrieť ako to vyzerá za ich chrbtom. V poľskom meste Zakopané.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023MOTORISTICKÝ ŠPORT
Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023
Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.
Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta. Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.