Testy

TEST: Hyundai i30 1.4 T-GDi NLine - Nová krv

Spredu aj zozadu sa od svojich štandardných bratov i30 N Line líši. Stačí letmý pohľad a červený Hyundai i30 by ste bez problémov označili za „eNko“. A to je presne to, čo sa od týchto verzií žiada, napokon prívlastok „line“ využíva takmer každý výrobca naprieč celým spektrom. Od Audi až po Peugeot či Volkswagen, všetci si radi prihrejú polievku na slávnejších a zvyčajne aj silnejších modeloch. Takže na červenej „i-tridsiatke“ nechýbal športový predný nárazník s falošnými nasávacími otvormi, ktorý zvýrazňoval šírku auta. Podobne aj zadná časť interpretuje detaily hot-hatchu ostro rezaným športovým nárazníkom s imitáciou difúzora a poctivou dvojitou koncovkou výfuku. Chýba však strešný spojler s trojuholníkovým brzdovým svetlom a aerodynamické fúzy na bokoch zadného nárazníka, to sú však detaily, ktoré si všimnete až na druhý pohľad. A presne o to ide. Opticky vzrušiť a upokojiť majiteľa.

TEST Hyundai i30 N-Line (2018)

JAZDNÝ EFEKT

Našťastie N Line sa neobmedzil iba na optický paket, konštruktéri sa pohrali aj nastavením podvozka a jeho konštrukciou. Prepracovaný podvozok je tuhší a športovejší, ak pre vjazdom do kruhového objazdu podraďujete pocítite rozdiel medzi prejavom klasického a N Lineového podvozka. Takisto brzdy sú silnejšie a v prípade tohto modelu dostanete automaticky nielen 18-palcové disky kolies, ale aj lepivejšie pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Tie sme v rámci nášho testu nepreverili, už sme mali obuté zimné pneumatiky. Napriek tomu však rozdiely medzi N-Line a klasickou i30 budete cítiť a môžem povedať aj to, že si ich užijete. Športovejšie ladený model tak má dve tváre, o tom, ktorý z nich práve využijete rozhoduje vodič.

TEST Hyundai i30 N-Line (2018)

MOTOR TAKMER BEZ CHÝB

Na margo motora zrejme kolegovia vysypú kritiku v podobe chýbajúceho výkonu a v podstate budú mať pravdu. Rozdiel medzi stoštyridsiatimi koňmi a dvojnásobnou porciou modelu N Performance sa nedá necítiť a ideálnou kombináciou by bol N Line paket s motorom 1,6 T-GDi, ktorý sa nachádza v regáloch koncernu a onedlho pribudne pod kapotu modelu Ceed GT. Bolo by to ideálna kombinácia, no momentálne si môžete dopriať motor 1,4 T-GDi s maximálnym výkonom 103 kW (140 k) a maximálnym krútiacim momentom 242 newtonmetrov. To je slušná kombinácia pre dynamickú jazdu, napokon zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy uspokojí aj športovo orientovaných vodičov. Tentoraz však vyzdvihneme aj priemernú spotrebu. Na konci testu sa ustálila na hodnote 6,7 litra na 100 kilometrov. Podotýkame, že väčšinu kilometrov sme absolvovali v mestskej premávke, takže tento výsledok o to viac poteší.

TEST Hyundai i30 N-Line (2018)

POINTY V INTERIÉRI

Aj za volantom nájdete zopár indícií. Logo N na volante či prevzatá prevodová páka z najsilnejšieho modelu a rovnako aj vynikajúce športové sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáka kombinujú bočné vedenie s komfortom sedenia. Zvyšné ovládacie prvky sú notoricky známe, volant s perforovanou kožou a čierne lakovanie prvkov reprezentujú zaujímavú formu dekorácie interiéru. Priestorové pomery už ani netreba komentovať, tie sú notoricky známe, namiesto toho končím test cenovkou testovaného modelu. V prakticky plnej výbave stojí 18 590 eur. A to je atraktívna cenovka.

TEST Hyundai i30 N-Line (2018)
Majo Bóna
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie

Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.