Testy

Test Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive: Španielska lyžovačka

Ak ste hrdý Španiel a na lyžovačku chodíte do rodnej vlasti, potrebujete na to vhodné španielske auto. Napríklad Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive. Mohla by znieť reklama na testované auto na domácom trhu. A čo na to my?

Dovolenka v Španielsku sa drvivej väčšine ľudí spája s letom, morom, prípadne s nekonečnými pretancovanými nocami na niektorom z ostrovov. Ale asi nie s lyžovačkou. A to má Španielsko 1 140 km zjazdoviek (2,4-krát viac ako Slovensko) v 35 zimných strediskách väčšinou v Pyrenejach na hranici s Francúzskom (u nás ich máme 126), pričom najznámejšie je asi, paradoxne, Sierra Nevada (nemýliť si so štátom Nevada v USA) na juhu pri Granade.

Test Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive: Španielska lyžovačka (foto: PANER pre auto motor a šport, 2018)
Test Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive: Španielska lyžovačka (foto: PANER pre auto motor a šport, 2018)

Lyžiarske strediská sú presne tie miesta, kde sa bude španielske kombi so zvýšeným podvozkom, pohonom všetkých kolies a automatom cítiť najlepšie. Veď tam jeho karosériu najlepšie ochránia plastové prvky, ktoré mu dodávajú odvážny a nebojácny vzhľad.

Premrznutí z lyžovačky oceníte vyhrievanie sedadiel a možnosť uložiť lyže do interiéru vďaka otvoru v zadnom operadle. A cestou domov potom jeho priestranný interiér s množstvom veľmi dobre premyslených odkladacích miest či až 4 USB porty (2 vpredu a 2 vzadu) na nabíjanie mobilných zariadení. Nehovoriac o praktickom batožinovom priestore a úspornom naftovom motore, ktorý si udržal skromné nároky na palivo aj v kombinácii s dvojspojkovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. V zime oceníte aj veľmi dobré LED svetlomety, tie patria medzi nezameniteľné prvky SEATov. K tomu si prirátajte celú paletu asistenčných prvkov, ktoré budú strážiť vaše bezpečie a dbať na pohodlie.

Test Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive: Španielska lyžovačka (foto: PANER pre auto motor a šport, 2018)
Test Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive: Španielska lyžovačka (foto: PANER pre auto motor a šport, 2018)

V lete poteší účinnou klimatizáciou a záclonkami na zadných oknách či praktickými riešeniami ako háčiky a 12 V zásuvka v batožinovom priestore či jednoduché sklápanie operadiel zadných sedadiel do roviny.

Test Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive: Španielska lyžovačka (foto: PANER pre auto motor a šport, 2018)
Test Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive: Španielska lyžovačka (foto: PANER pre auto motor a šport, 2018)

Celoročne tak získate zaujímavého partnera, ktorý vás síce bez problémov odvezie aj do roboty a bez bliknutia výstražnými svetlami zhltne nákup na týždeň, no stále na vás bude požmurkovať a vyzývať vás na výlet. Rybačka, grilovačka, cyklistika, turistika, alebo aj spomínaná lyžovačka. To sú presne tie aktivity, na ktoré s vami pôjde obzvlášť rád.


Test Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive: Španielska lyžovačka (foto: PANER pre auto motor a šport, 2018)

KLADY
Úsporný motor, ergonómia interiéru, celoročná využiteľnosť.

NEGATÍVA
Jednoduchšie tvary interiéru, občasné trhanie prevodovky pri pomalom rozbiehaní.




Technické údaje Seat Leon ST X-Perience 2.0 TDI 4Drive

Motor prepĺň. naftový R4, 1 968 cm³
Výkon 110 kW (150 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment 340 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 7-st. dvojspoj. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneumatiky 225/45 R 18.
Batožinový priestor 587 dm³
Rozmery: 4 543 × 1 816 × 1 481, rázvor 2 630 mm,
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 519/2 040 kg,
Objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 205 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,9 s
Spotreba 6,1/4,5/5,1 l/100 km
Emisie CO₂ 134 g/km
Cena/testované vozidlo 28 270 €/31 689 €
Konkurenti: Škoda Octavia Scout, Subaru Levorq, Mini Clubman


Martin Šebesta
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať