TEST Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS: Hybrid z donútenia? Iba v pozitívnom zmysle slova.

Swift prijal nové technológie s rozumom a mierou, hoci to v skutočnosti vôbec nepotreboval!
Vydané Text: 

Obratný a zábavný. Swift si razí svoju cestu už 35 rokov, ale v jeho typickej podobe ho poznáme od roku 2004. Aj keď je skôr nenápadný, v skutočnosti sú ho naše ulice plné. Aktuálny Swift je verný svojim predchodcom, ich dizajn interpretuje v modernej a vrcholne estetickej forme. Veď sa len na neho pozrite, aký fešák z neho vyrástol!
Štvrtá generácia Swiftu sa prispôsobila súčasnosti a okrem množstva techniky sa ponúka aj vo verzii s hybridným pohonom. Suzuki predviedlo hybridný Swift už v roku 2009, tento sa však nabíja iba rekuperáciou, o čom informuje biela ikonka na otáčkomere. Nejazdí na elektrinu a technológia SHVS má iba minimálny vplyv na jazdu. V lepšom prípade zlepšuje spotrebu, väčšinou pomáha systému štart-stop. Kuriózne je, že tento elektrický systém váži iba 6 kilogramov.
Pod kapotou pracuje benzínový motor 1.0 BoosterJet, na dosah pravej ruky máte 5-stupňovú prevodovku so spiatočkou na pozícii 6. stupňa. Kto má pochybnosti o litrových agregátoch, musí vyskúšať jazdu na tomto aute. Motor má dobrý zvuk, jeho silu cítiť už asi od 1 700 otáčok a bez problémov tlačí do sedadla aj po prekročení štyroch tisíc. Auto je živé a obratné, nástupy akcelerácie aj brzdenia sú rýchle, nedotáčavosť sa prejavuje iba pri naozaj rýchlom vjazde do zákruty. Zadok počas rýchlej jazdy odskakuje, je to typický prejav použitej nápravy, avšak manévrovateľnosť je výborná. Aktuálny Swift sa medzigeneračne rozšíril, znížil a skrátil, ale má o 2 cm väčší rázvor. Pozitívny vplyv na dynamiku má aj použitá ľahká platforma Heartect a skutočnosť, že pohotovostná hmotnosť je iba 875 kg!
Interiér spĺňa naše požiadavky na primerane komfortnú jazdu, plastové kryty palubovky sú však tvrdé a nepoddajné, volant je možno až príliš veľký a úzky. Radiaca páka je krátka, optimálne tuhá a s jej ovládaním nebudú mať problém ani dámy. Napriek kratšej dĺžke v porovnaní s predchodcom má Swift až o 54 litrov v kufri viac a predná časť interiéru je priestorovo veľkorysá. Vzadu však majú už dvaja dospelí málo miesta a odviezť okrem seba štyroch ľudí je problém. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť.
Swift má svoje čaro a nám sa jeho charakter naozaj páči. Na nič sa nehrá, ale drží krok s dobou a ponúka moderné funkcie, napríklad aj adaptívny tempomat, cúvaciu kameru a tiež varovanie pred haváriou s automatickým brzdením! Testovaný kus vo vrcholnej výbave GLX pritom nestál ani 15-tisíc eur. **PLUSY:** Technológie vo výbave GLX; manévrovateľnosť; pružný motor; LED svetlomety. **MÍNUSY:** Priemerne kvalitný interiér; malý kufor; málo miesta vzadu. **TECHNICKÉ ÚDAJE** Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS Motor: preplň. benzínový R3, 998 cm³ Výkon: 82 kW (112 k) pri 5 500 ot./min. Krútiaci moment: 170 Nm pri 2 000 – 3 500 ot./min. Pohon a podvozok: pohon predných kolies, 5-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie MacPherson, vzadu torzný nosník s pružinami. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 185/55 R16 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor: 254/579/947 dm³ Rozmery: 3 840 × 1 735 × 1 495 mm, rázvor 2 450 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 875/1 1380 kg, objem nádrže 37 l. Najvyššia rýchlosť: 195 km/h Zrýchlenie: 0 – 100 km/h 10,6 s Spotreba: 4,8/ 4,0/ 4,3 l/100 km Emisie CO₂: 97 g/km Cena od/cena verzie/testované auto: 9 990 €/12 490 €/14 890 eur Konkurenti: Toyota Yaris, Hyundai i20, Mazda 2




Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023