Testy

TEST: Fiat 500X 1.6 MultiJet DDCT S-Design Cross – Bojovník

Už na prvý pohľad je jasné, že pribúdajúce roky nemajú na vydarený retro dizajn žiaden vplyv. Fiatu tiež veľmi svedčí kombinácia tmavozelenej matnej farby s medenými doplnkami. Tie sú viditeľné nielen na diskoch kolies či oplastovaní, ale aj v interiéri. Čierna palubná doska verzie S-Design Cross je vyrobená z mäkčených aj tvrdých plastov. Kvalita spracovania je na priemernej úrovni a občas sa nám dokonca zaseklo tlačidlo vyhrievania sedadiel, ktoré sme museli uvoľniť pomocou tenkého vreckového nožíka. Potešilo nás však intuitívne rozmiestnenie ovládačov či trvalo vypínateľný systém štart-stop. Samotný päťpalcový dotykový displej infotaimentu disponoval horšou kvalitou zobrazovania a chýbala nám tiež možnosť zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu. Medzičasom však Fiat zaradil do štandardnej ponuky nový systém UConnect s kvalitnejším sedempalcovým displejom a funkciou Mirroring.

Fiat 500 X Test

Priestorová ponuka je na danú kategóriu pomerne veľkorysá. Predné sedadlá majú dobrý tvar a podržia telo v zákrutách, niekomu môžu vadiť tvrdšie opierky hlavy. Druhý rad sedadiel je vhodný pre deti alebo nižšie postavy. Vzadu nám tiež chýbal otvor na dlhé predmety či tretia hlavová opierka (dostupná za príplatok). Batožinový priestor o veľkosti 350 dm3 nepatrí k najväčším, no ponúka pravidelný tvar a pod podlahou plnohodnotnú rezervu.

Fiat 500 X Test

Pod kapotou testovanej verzie sme mali osvedčený motor 1.6 MultiJet s výkonom 88 kW, ktorý bol spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DDCT. Ide o vydarenú kombináciu na dlhšie trasy s rozumnou spotrebou (6 l/100 km). Motor má dostatok výkonu v širokom spektre otáčok a rozumie si aj s prevodovkou, ktorá za normálnych okolností radí veľmi rýchlo a hladko. Pri prudkej akcelerácii však bojuje s nachádzaním toho správneho stupňa a pri kontinuálnej jazde jej občas treba naznačiť potrebu preradenia na vyšší prevodový stupeň uvoľnením plynového pedála. Na rozdiel od prevodovky, riadenie už také komunikatívne nie je. Auto však dostatočne dobre filtruje nerovnosti, v zákrutách drží stopu a minimálne sú tiež náklony karosérie. Konštruktéri sa totiž snažili položiť ťažisko bližšie k vozovke, čím však obmedzili svetlú výšku na 162 mm.

Fiat 500 X Test

Fiat 500X je vhodný pre mladé rodiny, ktorým už klasická päťstovka veľkostne nestačí. Ponúka veľmi zaujímavé možnosti individualizácie, dobré jazdné vlastnosti a pomerne širokú paletu motorov. Vo výbave však nenájdete tie najmodernejšie technologické výstrelky a obmedzená je tiež jeho schopnosť zdolávať náročnejší terén.

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie

Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.