TEST Opel Insignia 2.0 CTDI Innovation – Nové očakávania
Opel Insignia sa dočkal novej generácie po ôsmich rokoch a s ňou prichádzajú očakávania, že nadviaže na úspech svojej predchodkyne. Či sú oprávnené, sme sa presvedčili v prvom teste verzie GS, teda Grand Sport s turbodieselovým motorom 2.0 CTDi.
Vydané Text: František Bizoň
Auto sa páčilo a uchytilo, svedčí o tom vyše 940 000 predaných kusov, čím sa Insignia stala štvrtým najpredávanejším modelom Opla. V roku 2013 prišila modernizácia, nové motory, medzičasom pribudlo kombi Sportstourer, verzia s pohonom všetkých kolies, ostrá OPC 2.8 T V6 s výkonom 325 koní. Osem rokov, obvyklá etapa pre generáciu auta, ubehlo ako voda a ideme skúmať a preverovať, čo prináša druhá generácia Insignie.
Prívlastok dynamický neodoprel dizajnu Insignie nikto už pri 1. generácii. Teraz to je ešte okatejšie, na bokoch auta sú zvlnené prelisy výraznejšie, svetlá vpredu i vzadu majú ostrejšie línie. Nielen to však umocňuje športový výzor auta, jeho karoséria je totiž medzigeneračne o 29 milimetrov nižšia a strecha prudšie klesá, takže človek má dojem, že má pred sebou kupé. Má to vplyv aj na funkciu, obtekania. Aerodynamický koeficient CD je iba 0,26.
Zníženie výšky Opla Insignia GS cítiť už pri nastupovaní, lebo s nižšou strechou sú aj sedadlá uložené nižšie. Vodič doslova zapadne, ako kedysi do áut japonských výrobcov. Na boku sedáka je označenie AGR, čo je skratka pre certifikát o príkladnej ergonómii a správnej tuhosti čalúnenia. Treba uznať, že to nie je len marketingový ťah, posed a bočná opora sú skvelé. Pocit z nízkeho posedu eliminuje tvarovanie palubnej dosky i celého interiéru. Na prístrojovke zvolil Opel kombináciu tradičných a digitálnych ručičkových ukazovateľov.
Veľký rýchlomer v strede je digitálny a jeho stred je využitý na zobrazovanie doplnkových informácií vrátane farebnej navigácie. Tá je v plnej veľkosti na dotykovom displeji uprostred palubnej dosky. Páčilo sa nám, že je zapracovaný do línie palubovky a netrčí ako tablet prilepený medzi výduchy ventilácie. Výpočet zobrazovacích priestorov sa tým nekončí, za oblúkom prístrojovej dosky je projekcia head-up displeja. Údaje sú ostré, prehľadné a dokonca písmo zmení farbu pri sledovaní cez slnečné okuliare. Nejde len o parádu, ale o bezpečnosť.
Insignia je štandardne vybavená protikolíznym systémom Forward Collision Alert s funkciou rozoznávania chodcov a sledovaním odstupu od vpredu idúceho vozidla Following Distance Indication. K tejto funkcii patrí aj automatické brzdenie Automatic Emergency Braking, ktoré v praxi perfektne reaguje a vodiča vždy zaručene „zobudí“. Pri automatickom brzdení auta stíchne hudba, na spomenutom head-up displeji sa rozblikajú veľké červené symboly zrážajúcich sa áut a zaznie k tomu nepríjemný zvukový signál. Opel ubral Insignii 2. generácie z výšky karosérie, ale pridal jej na dĺžke 55 milimetrov (celkovo 4 897 mm) a čo je ešte podstatnejšie aj na rázvore osí kolies. Tam je medzigeneračný nárast až 92 mm a aktuálna hodnota predstavuje 2 829 mm. To je priama výzva Škode Superb a najmä domácemu odvekému rivalovi VW Passat. Autá strednej triedy sa zvyknú titulovať ako manažérske limuzíny a priestor na zadných sedadlách je dôležitým ukazovateľom. Môžeme potvrdiť, že tam pohodlný posed nájde aj manažér vyššej postavy vrátane dostatku miesta na kolená i nad hlavou.
Hlavu si vysoký manažér neudrie ani zvonka, o hranu otvorených piatych dverí. Zámok sa elektricky uvoľní po stlačení spodnej časti loga, ale veko ostane len odchýlené, nijaký následný zdvih nečakajte. Treba chytiť rukou hranu a zdvihnúť, až potom pomôžu pneumatické vzpery a otvoria veko takmer do výšky dvoch metrov. Odhalí sa veľký batožinový priestor s objemom 490 litrov, pod jeho dnom je hlboká priehlbina na rezervné koleso, ktoré nám nahrádzala súprava na núdzovú opravu defektu. Okolo nej by dovolenkár naukladal množstvo ďalších vecí z rodinnej batožiny. Zadné delené operadlá môžete sklopiť elektricky tiahlom na bokoch kufra a získate objem 1 450 litrov.
Opel Insignia GS liftback je o 175 kilogramov ľahší ako predchodca a základné nastavenie podvozka je komfortnejšie. Pri jazde sa ukázal veľmi dobrý výsledok takejto kombinácie, auto pekne zvláda nerovnosti a ani pri „vbehnutí“ do výtlku sa neozývajú žiadne rany. Systém odpruženia FlexRide ponúka okrem charakteristiky Normal aj tvrdšie nastavenie Sport alebo Tour na uvoľnenú jazdu na dlhé trasy.
S manuálnou šesťstupňovou prevodovkou bol spriahnutý dvojlitrový turbodiesel s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Insignia s ním veľmi pružne zrýchľovala a dovoľovala nám ostré prejazdy zákrut bez náznaku nedotáčavosti a bočných náklonov, aj keď neboli tlmiče „stuhnuté“ v rámci režimu Sport. Navyše je motor dokonale odhlučnený a vôbec neobťažuje posádku. Priemerná spotreba počas testu sa udomácnila na presnom čísle 6,0 l /100 km. Na predvedené výkony je to dobrý výsledok, oproti tabuľkovej hodnote to je len o 0,8 l viac.
**TECHNICKÉ ÚDAJE**
**Motor:** naftový R4, 1 956 cm3
**Výkon:** 125 kW (170 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment:** 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min.
**Pohon a podvozok:** Šesťstupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson s pomocným rámom, zadná náprava multilink, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 215/55 R 18.
**Batožinový priestor:** 490 / 1450 dm3
**Rozmery a hmotnosť:** 4 897 × 1 863 × 1 455 mm, rázvor 2 829 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 507/2 185 kg, objem nádrže 62 l.
**Zrýchlenie:** 0 – 100 km/h 8,7 s
**Spotreba:** 6,7/4,3/5,2 l/100 km
**Spotreba:** 6,7/4,3/5,2 l/100 km
**Emisie CO2:** 136 g/km
**Cena/testované vozidlo: 27 490 € / 35 910 €**
Pokračujte na ďalší príspevok »
Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.