Ako jazdí Octavia 2.0 MPI po 666-tisíc km? Škoda úspešne odolala skúške času aj nájazdu

4-stupňový automat, benzínový motor 2.0 s LPG a viac ako 666-tisíc najazdených kilometrov: čo to spravilo s 20-ročnou Škodou Octavia prvej generácie?
Vydané  Text: 

Nech sa počas novinárskych testov snažíme akokoľvek, málokedy sa nám podarí odhadnúť, ako bude dané vozidlo jazdiť po najazdení niekoľkých stoviek tisícov kilometrov. Preto vždy poteší vidieť autá bežných ľudí po dlhých rokoch, ktoré zubu času skutočne odolali. Dobrým príkladom, že aj dvadsaťročné autá môžu byť vo výbornom technickom stave, je Škoda Octavia kombi Holanďana Paula Kiebooma. Jeho príbeh priniesol holandský motoristický denník AutoWeek. Celé video od AutoWeeku si môžete pozrieť tu: [ŠKODA OCTAVIA 2,0 MPI – 666,433 KM](https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/videoflashback-skoda-octavia-2-0-666-433-km-klokje-rond/)

TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS iV: Našli sme vaše ďalšie auto

Keď sa spojí jedno z najobľúbenejších áut Slovákov s veľkým kufrom, moderným plug-in hybridným pohonom a športovou úpravou, je to recept na dokonalosť. Ale sme za ňu pripravení zaplatiť viac ako 40-tisíc eur?

Škoda Octavia kombi s dvojlitrovým benzínovým motorom 2.0 MPI (85 kW) a montážou spaľovania LPG sa na novinárske zhodnotenie dostavila v plnej paráde, údajne v stave, ktorý zodpovedal novému kusu. Interiér však už niesol známky používania. Majiteľovi vozidla robila asistenciu jeho manželka Liesbeth, ktorá prišla na Felícii, taktiež vo výbornom stave. Asi už tušíte, že manželia budú verní fanúšikovia mladoboleslavskej značky, ale tentokrát sa nejedná o žiadnu reklamu.

Škoda Octavia Pro je realitou, má väčší rázvor a dlhšiu karosériu, zákazníci v Číne ju budú mať ešte tento rok

Ako to už býva, nie z každej novinky môžeme mať radosť, hoci na prvý pohľad sa jedná o skutočne atraktívny kúsok.

Joep Schuurman z testovacieho centra Carrec Technocenter si pre AutoWeek na aute nielen zajazdil, ale zašiel s ním na zdvihák, skontroloval podvozok, výfukový systém a tiež samotný motor. Výsledok jeho inšpekcie bol pre Octaviu veľmi priaznivý, pretože miera korózie bola primeraná veku a podmienkam, v ktorých auto jazdilo, nikde neboli viditeľné úniky oleja a počas jazdy pracovala štvorstupňová automatická prevodovka veľmi spoľahlivo a kultivovane.
Škoda Octavia je model automobilu nižšej strednej triedy vyrábaný českou automobilkou Škoda od roku 1996. Vývoj Octavie sa začal v roku 1992 a v roku 1999 pribudla v ponuke Octavia Combi.

TEST Škoda Octavia iV: Vyskúšali sme, ako jazdí klasická Octavia s plug-in hybridom pod kapotou. Nesklamala?

Redakčnému testu sme podrobili Škodu Octavia iV. Sen mnohých Slovákov dostal pod kapotu plug-in hybridný pohon. Ako sa auto aj vplyvom ťažšej zadnej časti zmenilo? Má vôbec ešte zmysel kupovať diesel?

Inzercia

Inzercia

Advertisement
### Iný kraj, iný mrav Holandský trh s automobilmi je značne odlišný od toho nášho, pretože na jednej strane technickej kondícii vozidiel dopomáhajú kvalitné cesty, na druhej strane sú v krajine zavedené **prísne technické kontroly**, ktoré **vylučujú používanie nebezpečných áut**. U nás cez technickú a emisnú kontrolu prejde aj auto s nefungujúcimi brzdami a dodatočne odstráneným filtrom pevných častíc, stačí mať tie správne kontakty a nechať technikovi päťdesiat eur. Okrem toho sú v krajine **nepomerne vyššie náklady na vlastníctvo a prevádzku automobilu**, takže majitelia sa o svoje autá starajú tak, aby boli v čo najlepšom stave. Pravidelný a kvalitný servis, prevencia a okamžité riešenie porúch sú kľúčom k tomu, aby auto bez problémov zvládalo aj tak veľké nájazdy, ako táto Octavia. Paul Kieboom už napísal do redakcie AutoWeeku, že so svojou Octaviou medzičasom prekonal hranicu 700 000 kilometrov, odvtedy však prešiel ďalší rok a je možné, že sa pomaly blíži k nájazdu 750 000 km. **Ktovie, možno tento istý kus za niekoľko mesiacov budete môcť kúpiť aj na Slovensku ako dovezený kus, lenže, ako to už u nás býva, so zázračným nájazdom iba 200 000 kilometrov!**








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.