Škoda Octavia Pro je realitou, má väčší rázvor a dlhšiu karosériu, zákazníci v Číne ju budú mať ešte tento rok

Ako to už býva, nie z každej novinky môžeme mať radosť, hoci na prvý pohľad sa jedná o skutočne atraktívny kúsok.
Vydané  Text: 
### Octavia Pro v štýle RS Škoda Octavia nie je model auta, ktorý by bol populárny len u nás v Európe. Napríklad aj v Číne nachádza svojich priaznivcov, aktuálna generácia Octavie pre Čínu stojí na modulárnej podvozkovej stavenici MQB koncernu Volkswwagen a Škoda ju pre miestne trhy vyrába v spolupráci s partnerskou spoločnosťou VW SAIC. S novou Octaviou Pro predstavuje Škoda v Číne štvrtú generáciu populárneho liftbacku, ktorá bola v Európe predstavená koncom roka 2020, avšak s niekoľkými špecifikami. **Nová Octavia Pro** bude ponúkaná súbežne s treťou generáciou, ktorá sa tam ešte stále vyrába. Octavia Pro je v podstate vizuálnou kópio nášho európskeho modelu, zdieľa s ním vzhľad predných aj zadných partií. Na rozdiel od východiskovej konfigurácie má verzia Pro pripomínať verziu RS, a to vďaka športovým nárazníkom, čiernej streche, čiernym akcentom na karosérii a 18-palcovými diskami z ľahkej zliatiny. Predné aj zadné svetlomety využívajú výhradne LED osvetlenie. ### Pro verzia s podstatne väčším rázvorom Na rozdiel od svojho európskeho brata sa Octavia Pro pre čínsky trh líši predovšetkým dlhším vyhotovením karosérie aj podvozka. Rázvor náprav narástol o 44 na 2 730 mm, celková dĺžka sa zväčšila o 64 na 4 753 mm. Tretiu generáciu Octavie prekonáva v celkovej dĺžke až o 78 mm S nárastom celkovej dĺžky majú cestujúci vzadu viac priestoru na nohy až o 60 mm, čo rozhodne nie je zanedbateľný údaj a Octavia Pro sa tak priestorovými pomermi vzadu približuje k Superbu. ### Interiér aj s virtuálnym kokpitom a head-up displejom
Interiér Octavie Pro fakticky kopíruje európsku verziu. Minimalistická stredová konzola obsahuje niekoľko mechanických tlačidiel a 12-palcový dotykový displej. Informačno-zábavné systémy sa spoliehajú na trvalý prístup na internet a množstvo online služieb. Virtuálny kokpit je za príplatok, rovnako tak aj head-up displej. Ďalšia výbava zahŕňa trojramenný multifunkčný športový volant, vyhrievané, ventilované a elektricky nastaviteľné predné sedadlá a elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru. Jedinou dostupnou motorizáciou je tá so známym 1,4-litrovým benzínovým motorom TSI s maximálnym výkonom 110 kW (150 koní) a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm. Táto konfigurácia má ako východiskovú automatickú prevodovku **DSG7 s ovládačom Shift by Wire** a pohon predných kolies, iné varianty k dispozícii na čínskom trhu nebudú. ### Dostupnosť v Číne a u nás Nová** Škoda Octavia Pro** bola navrhutá a aj vyrobená pre čínsky trh s plánovanou dostupnosťou v priebehu tohto roka. Automobil si zákazníci budú môcť objednať cez internet a kde sa uvoľnia miestne bezpečnostné opatrenia, tam aj prostredníctvom klasických dílerstiev. O cene zatiaľ informácie nemáme, ale napríklad tretia generácie Octavie v konfigurácii 2.0 TSI liftback sa predáva za 185 400 čínskych jüanov, v prepočte za 23 965 eur. Cena štvrtej generácie s dlhším rázvorom a doplnkovou výbavou tak nepochybne presiahne 30-tisícovú hranicu. Toto vyhotovenie Octavie pre Áziu s najväčšou pravdepodobnosťou nebude k dispozícii pre európsky trh. Čína je špecifická tým, že preferuje automobily s dlhším rázvorom, čomu sa prispôsobujú aj ostatní európski výrobcovia automobilov pôsobiaci na tamojšom trhu, najznámejšími príkladmi sú Mercedes-Benz a práve Škoda. Ak vás zaujímajú **[autá z Číny](****)**, téme venujeme pozornosť pomerne často na samostatnej podstránke: [Čína](https://autoviny.sk/obsah/znacka/cina). Zdroje: * [auto motor und sport](https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/skoda-octavia-pro-2021-langversion-china/) * [Skoda Car Prices China](https://www.ccarprice.com/cn/skoda-car-prices-in-China-130) * [Google Finance](https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk01vVmsPJuqap4O0ubEOvk0BXbiY5g%3A1615362809651&ei=-XpIYMqkJ-KxrgTzpq-QDQ&q=185400+cny+to+eur&oq=185400+cny+to+eur&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAM6CggjEK4CELADECdQ8DhYmzlgwTtoAnAAeACAAXKIAaQCkgEDMS4ymAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpesgBAcABAQ&sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwiKhc-zn6XvAhXimIsKHXPTC9IQ4dUDCA4&uact=5)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.