PREDSTAVENIE / XPENG

VYSOKÉ AMBÍCIE, ŠPIČKOVÝ POTENCIÁL

Za 11 rokov XPENG dosiahol predtým nemysliteľné. Teraz nadišiel čas na špičkovú prémiovú elektromobilitu aj na Slovensku.

Vydané  Text: 

Dočkali sme sa. Čínsky XPENG oficiálne vstúpil na slovenský trh a so sebavedomovou priamočiarosťou sa postavil na piedestál technologického lídra. S atraktívnou cenovou politikou má potenciál odvrátiť pozornosť aj od etablovaných značiek. 

Argumenty značky sú presvedčivé, pretože stoja na nevídane prudkom raste na najkonkurenčnejšom trhu sveta. Jej globálne registrácie rastú medziročne trojčíselnou rýchlosťou. Technologickú vyspelosť podčiarkujú výsledky porovnávacích testov, ultrarýchle nabíjanie, vlastná architektúra vozidla, či asistenčné systémy s podporou autonómnej jazdy. Naprieč svetom má XPENG sedem vývojových centier a až 40 percent zamestnancov sú vedci a vývojári – to je v autopriemysle bezprecedentné. Európsku expanziu považuje výrobca za strategickú, preto má centrálu aj sklady náhradných dielcov práve v EÚ. Vyspelosť značky na poli elektromobility potvrdil Volkswagen, ktorý v roku 2023 do automobilky kapitálovo vstúpil pre jej prístup k technológiám. Distribúciu, predaj a servis vozidiel na Slovensku zabezpečí spoločnosť Hedin Distribution CEE, člen skupiny Hedin Mobility Group. Tá patrí do trojice najväčších európskych distribútorov a predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 14 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 50 značiek vozidiel. Na Slovensku vlastní od roku 2022 bývalú skupinu Motor-Car. Predaj a servis bude spustený v priebehu leta v prevádzkach Hedin Automotive V Bratislave a Košiciach.

Technologická firma sústredená na mobilitu

XPENG nie je konvenčná automobilka. Mobilitu nevníma iba ako presun medzi bodmi A a B, ale ako širší celok, v ktorom kľúčovú úlohu zohrávajú zážitky, technológie, inovácie, a efektivita. Od začiatku v roku 2014 do svojich produktov zahŕňa ideu inteligentnej mobility, internetu a umelej inteligencie, preto investuje aj do vývoja humanoidných robotov, lietajúcich vozidiel, vyrába vlastný AI procesor XPENG Turing Chip a vyvíja robustné riešenie pre autonómnu mobilitu. Naviac sama vyvíja infotainment Tianji OS, „best-in-class“ bezpečnostný systém XNGP, či 800-voltovú podvozkovú architektúru SEPA 2.0. Všetky vozidlá získavajú nové verzie softvéru cez mobilnú sieť v priemere raz za dva týždne. A niečo pre náročných: pri výrobe využíva techniku tlakového liatia CIB. Aj vďaka nemu dosahuje model G6 torznú tuhosť karosérie až 41 600 Nm/deg. XPENG na Slovensku ponúka tri automobily: dve SUV G6 a G9, a luxusný sedan P7. Dnes si predstavíme dvojicu prémiových SUV.

XPENG G9

Veľkopriestorové SUV G9 je u nás dostupné vo verziách Standard Range (59 990 €), Long Range (64 990 €) a Performance (73 490 €). S dĺžkou karosérie 4 891 mm a s rázvorom 2 998 mm ponúka až 660 l batožinový priestor a 71-litrový frunk. Ako G6, aj G9 vzadu využíva synchrónny motor s permanentným magnetom, v prípade AWD aj predný indukčný motor. Zadný má výkon 230, predný 175 kW, spolu tvoria 405 kW a krútiaci moment 717 Nm. G9 obsahuje 78,2 kWh batériu pre RWD a až 98 kWh pre AWD. Nabíjací výkon dosahuje pri veľkej batérii až 300 kW. Sériová výbava zahŕňa systém XPILOT 2.5, zvlášť užitočná je funkcia transparentná karoséria. Na rozdiel od G6 má G9 tri veľké interiérové displeje, druhý 15” je pred spolujazdcom. Luxusný charakter vyzdvihujú 21” zliatinové disky, vzduchový podvozok, audiosystém s certifikáciou Dolby Atmos, masážne a vetrané sedadlá, hlasový asistent, panoramatická strecha, či bezrámové dvere s mäkkým dovieraním. Dojazd elektrického prémiového SUV G9 dosahuje 460 až 570 km.

XPENG poskytuje záruku 5 rokov/120 000 km s možnosťou predĺženia, 8 rokov/160 000 km na trakčnú batériu a vybrané vysokonapäťové komponenty, ako aj službu vzdialenej diagnostiky ako štandard

XPENG G6

Menšie z dvojice SUV má dĺžku 4 753 mm, vzdušný, esteticky čistý interiér, pôsobí nadmieru priestranne a moderne. G6 je v predaji v troch atraktívnych verziách: RWD Standard Range, RWD Long Range a vo vrcholovej AWD Performance. Líšia sa najmä náhonom a výkonom (190, 210 a 350 kW). Zadný pohon využíva trvácne batérie LFP, AWD zasa NCM akumulátor s kapacitou 87,5 kWh. Dojazd sa pohybuje medzi 435 až 570 km, rýchlosť nabíjania je pri veľkej batérii až 280 kW. G6 prichádza už v sérii s asistenčným balíkom XPILOT 2.5 s piatimi radarmi, 12 ultrazvukovými senzormi a 12 kamerami. Jazdí autonómne v súlade s legislatívou, zaparkuje aj vyparkuje sám a rýchlo, digitálny kľúč v mobile je tiež štandardom. Prémiovosť definujú nezávislé nápravy, 10,25” a 14,96” displeje s infotainmentom Xmart OS, ovládanie auta cez mobil, bezrámové dvere, 20” zliatinové disky, audiosystém XOPERA s 18 reproduktormi, ventilované elektricky nastaviteľné sedadlá, panoramatická strecha a tepelný manažment s čerpadlom X-HP3.0. XPENG G6 je v predaji od 45 990 € za RWD Standard Range, od 50 490 € za RWD Long Range a od 54 990 € za AWD Performance.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk