Kupujete jazdenku? Týchto 5 modelov s naftou by ste mali obísť veľkým oblúkom

Nie všetky ojazdené dieselové SUV sú výhra. Týchto 5 modelov má vážne technické slabiny a môže majiteľa pripraviť o tisíce eur na opravách.

Spoľahlivé SUV s úsporným dieselovým motorom? Teoreticky áno. V praxi však niektoré modely skrývajú vážne technické riziká. Tieto crossovery v ojazdenom stave môžu poriadne zamávať s rozpočtom ich majiteľov. Dieselové crossovery sú pre mnohých vodičov rozumnou voľbou – kombinujú úspornosť s dobrou dynamikou a zvyčajne vyššou životnosťou. No ak si nedáte pozor, môžete si namiesto spoľahlivého spoločníka zaobstarať zdroj nekonečných problémov. Odborníci z Automotive News vybrali 5 modelov, ktoré majú vážne technické slabiny a patria medzi najčastejšie kritizované vo svojej kategórii.

Nissan X-Trail 2.0 dCi (motor M9R)

Nie všetky ojazdené dieselové SUV sú výhra. Týchto 5 modelov má vážne technické slabiny a môže majiteľa pripraviť o tisíce eur na opravách.

Podľa odborníkov je motor M9R synonymom problémov. Najvážnejším neduhom je opotrebenie rozvodovej reťaze už po 100 000 km. Pridajte k tomu slabú turbínu a riziko prehriatia motora, ktoré často vedie k prasklinám hlavy valcov, a máte na stole kombináciu, ktorej sa radšej vyhnúť.

BMW X3/X5 2.0d (motor N47)

Nie všetky ojazdené dieselové SUV sú výhra. Týchto 5 modelov má vážne technické slabiny a môže majiteľa pripraviť o tisíce eur na opravách.

Nemecká prémiová značka má v prípade motorov N47 na konte jeden z najkontroverznejších agregátov. Rozvodová reťaz, ktorá sa môže roztrhnúť bez varovania, je len začiatok. Problémy so systémom EGR, filtrom DPF a nákladnými opravami sú bežné aj pri vzorovo servisovaných kusoch.

Ford Kuga 2.0 TDCi (motor DW10)

Nie všetky ojazdené dieselové SUV sú výhra. Týchto 5 modelov má vážne technické slabiny a môže majiteľa pripraviť o tisíce eur na opravách.

Aj populárny Ford sa ocitol na tomto zozname. Motor DW10 po 150 000 km často zápasí s upchatým EGR ventilom, nepresne dávkujúcimi vstrekovačmi, ale aj s vibrujúcim dvojhmotovým zotrvačníkom. Výsledkom je nepríjemná jazda a servisný účet, ktorý môže prekvapiť aj ostrieľaných motoristov.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (motor EA189)

Nie všetky ojazdené dieselové SUV sú výhra. Týchto 5 modelov má vážne technické slabiny a môže majiteľa pripraviť o tisíce eur na opravách.

Aj keď ide o bestseller, motor EA189 niesol hlavnú zodpovednosť v kauze Dieselgate. Nezávisle od toho ide o agregát, ktorý trpí na poruchy turbodúchadla, rýchle upchávanie DPF filtra a citlivosť na nekvalitné palivo. Opravy Common Rail systému nie sú lacné a riziko ďalších komplikácií je vysoké.

Renault Koleos 2.0 dCi (motor M9R)

Nie všetky ojazdené dieselové SUV sú výhra. Týchto 5 modelov má vážne technické slabiny a môže majiteľa pripraviť o tisíce eur na opravách.

Zdieľa techniku s Nissanom X-Trail a tým pádom aj rovnaké bolesti. Úniky oleja, problémové turbodúchadlo a náročná diagnostika porúch spôsobujú, že servis Renaultu Koleos vie byť nočnou morou. Dlhodobé jazdenie bez dôkladnej kontroly môže viesť až k zničeniu hlavy valcov.

Diesel nie je zlo, ale treba vyberať s rozvahou

Neznamená to, že každý dieselový crossover je časovanou bombou. Ale pri týchto konkrétnych modeloch sa častejšie objavujú vážne poruchy, ktoré si vyžadujú vysoké náklady na opravu. Ak uvažujete o ojazdenom naftiaku, nechajte si auto dôkladne preveriť nezávislým mechanikom – najlepšie ešte pred podpisom kúpnej zmluvy.

S týmito modelmi do 5 000 eur nesiahnete vedľa, tvrdia experti