Kupujete jazdenku? Týchto 5 modelov s naftou by ste mali obísť veľkým oblúkom
Nie všetky ojazdené dieselové SUV sú výhra. Týchto 5 modelov má vážne technické slabiny a môže majiteľa pripraviť o tisíce eur na opravách.
Vydané Text: Marek Lehmann
Spoľahlivé SUV s úsporným dieselovým motorom? Teoreticky áno. V praxi však niektoré modely skrývajú vážne technické riziká. Tieto crossovery v ojazdenom stave môžu poriadne zamávať s rozpočtom ich majiteľov. Dieselové crossovery sú pre mnohých vodičov rozumnou voľbou – kombinujú úspornosť s dobrou dynamikou a zvyčajne vyššou životnosťou. No ak si nedáte pozor, môžete si namiesto spoľahlivého spoločníka zaobstarať zdroj nekonečných problémov. Odborníci z Automotive News vybrali 5 modelov, ktoré majú vážne technické slabiny a patria medzi najčastejšie kritizované vo svojej kategórii.
Nissan X-Trail 2.0 dCi (motor M9R)
Podľa odborníkov je motor M9R synonymom problémov. Najvážnejším neduhom je opotrebenie rozvodovej reťaze už po 100 000 km. Pridajte k tomu slabú turbínu a riziko prehriatia motora, ktoré často vedie k prasklinám hlavy valcov, a máte na stole kombináciu, ktorej sa radšej vyhnúť.
BMW X3/X5 2.0d (motor N47)
Nemecká prémiová značka má v prípade motorov N47 na konte jeden z najkontroverznejších agregátov. Rozvodová reťaz, ktorá sa môže roztrhnúť bez varovania, je len začiatok. Problémy so systémom EGR, filtrom DPF a nákladnými opravami sú bežné aj pri vzorovo servisovaných kusoch.
Ford Kuga 2.0 TDCi (motor DW10)
Aj populárny Ford sa ocitol na tomto zozname. Motor DW10 po 150 000 km často zápasí s upchatým EGR ventilom, nepresne dávkujúcimi vstrekovačmi, ale aj s vibrujúcim dvojhmotovým zotrvačníkom. Výsledkom je nepríjemná jazda a servisný účet, ktorý môže prekvapiť aj ostrieľaných motoristov.
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (motor EA189)
Aj keď ide o bestseller, motor EA189 niesol hlavnú zodpovednosť v kauze Dieselgate. Nezávisle od toho ide o agregát, ktorý trpí na poruchy turbodúchadla, rýchle upchávanie DPF filtra a citlivosť na nekvalitné palivo. Opravy Common Rail systému nie sú lacné a riziko ďalších komplikácií je vysoké.
Renault Koleos 2.0 dCi (motor M9R)
Zdieľa techniku s Nissanom X-Trail a tým pádom aj rovnaké bolesti. Úniky oleja, problémové turbodúchadlo a náročná diagnostika porúch spôsobujú, že servis Renaultu Koleos vie byť nočnou morou. Dlhodobé jazdenie bez dôkladnej kontroly môže viesť až k zničeniu hlavy valcov.
Diesel nie je zlo, ale treba vyberať s rozvahou
Neznamená to, že každý dieselový crossover je časovanou bombou. Ale pri týchto konkrétnych modeloch sa častejšie objavujú vážne poruchy, ktoré si vyžadujú vysoké náklady na opravu. Ak uvažujete o ojazdenom naftiaku, nechajte si auto dôkladne preveriť nezávislým mechanikom – najlepšie ešte pred podpisom kúpnej zmluvy.
S týmito modelmi do 5 000 eur nesiahnete vedľa, tvrdia experti