Oprava chybnej diaľničnej známky? Platí dôležitá lehota, takto musíte postupovať

V prípade chybnej diaľničnej známky s nesprávnou ŠPZ musíte konať rýchlo. Prinášame vám niekoľko dôležitých informácií.

Vydané  Text: 

Predstavte si nasledujúcu situáciu: Kúpili ste si elektronickú diaľničnú známku, no pomýlili ste sa pri zadávaní EČV. Ako to opraviť a čo robiť v prípade chybnej diaľničnej známky? V prvom rade by ste mali konať bezodkladne.

Ak ste si známku zadovážili napríklad na čerpacej stanici a zistíte nesprávne poskytnutý údaj na uhradenej diaľničnej známke krátko po úhrade pred opustením čerpačky (do 15 minút), môžete o opravu požiadať priamo na obchodnom mieste. Zoznam obchodných miest, ktoré predávajú diaľničnú známku, nájdete na webe.

Ak zistíte nesprávne poskytnutý údaj v rámci chybnej diaľničnej známky neskôr, teda uplynul už dlhší čas po odchode od pokladne, musíte postupovať inak. V opačnom prípade nemôžete známku pre slovenské diaľnice právoplatne využívať a hrozí vám pokuta.

Najjednoduchší postup cez web eznamka.sk

Opravu údaju chybnej diaľničnej známky môžete ohlásiť a zrealizovať aj priamo vy ako motorista cez oficiálny web eznamka.sk, no musíte tak urobiť ešte v rámci kalendárneho dňa, keď bola diaľničná známka uhradená.

Na internetovom portáli eznamka.sk v zákazníckej zóne v časti „oprava alebo zmena údajov diaľničnej známky“ potrebujete navštíviť sekciu pod názvom „oprava údajov diaľničnej známky“. Následne postupujte podľa pokynov.

slovenských diaľnic

Rovnaký postup na opravu známky (v rámci kalendárneho dňa, kedy ste ju uhradili) môžete použiť v mobilnej aplikácii eznamka. Dá sa však realizovať až po pridaní danej diaľničnej známky do vašej mobilnej aplikácie.

Opravu chybnej diaľničnej známky nahlásite aj telefonicky

Ako dopĺňa Národná diaľničná spoločnosť, o opravu údaju na diaľničnej známke môže zákazník požiadať aj prostredníctvom žiadosti na internetovom portáli eznamka.sk v zákazníckej zóne v časti „žiadosti, podnety a reklamácie„, kde zvolí typ „žiadosť“ a predmet „žiadosť o opravu údajov v evidencii úhrad eDZ“.

Poslednou možnosťou, ktorú ako motorista máte, je požiadať o opravu chybnej diaľničnej známky telefonicky na Zákazníckej linke (+421 2 32 777 777).

Uvedené dve možnosti odporúčame zvážiť v prípadoch, kedy až neskôr zistíte, že ste ŠPZ uviedli v nesprávnom tvare. Web eznamka.sk prináša aj podrobnejší návod, ktorý sa oplatí v týchto prípadoch preštudovať. Štát od vás totiž môže požadovať napríklad aj potvrdenie o neexistencii evidenčného čísla vozidla, pre ktoré ste známku zákupili. Takéto potvrdenie vám môžu vystaviť len úradníci s prístupom do evidencie vozidiel príslušného štátu.

Sú to zbytočné komplikácie, ktorým sa oplatí vyhnúť. ŠPZ vozidla si preto radšej pri platení diaľničných poplatkov overte aj viackrát.