TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS iV: Našli sme vaše ďalšie auto
Keď sa spojí jedno z najobľúbenejších áut Slovákov s veľkým kufrom, moderným plug-in hybridným pohonom a športovou úpravou, je to recept na dokonalosť. Ale sme za ňu pripravení zaplatiť viac ako 40-tisíc eur?
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
- predáva sa od 38 660 eur; nami testovaná konfigurácia prekročila hranicu 40-tisíc eur;
- systémový výkon hybridnej sústavy 180 kW je kombináciou 110 kW spaľovacieho motora a 85 kW elektromotora;
- plug-in hybrid v Octavii umožňuje iba pohon predných kolies;
- základný batožinový priestor je kvôli pohonu PHEV zmenšený až o 150 dm3;
- pohotovostná hmotnosť predstavuje 1 707 kg, čo je najviac spomedzi všetkých ostatných Octavií RS Combi;
- verzia RS má v základnej výbave aj položky ako adaptívny tempomat, predné a zadné parkovacie senzory, zadnú kameru, FULL LED Matrix svetlomety, LANE ASSIST – asistent udržiavania jazdy v jazdnom pruhu, KESSY FULL- systém bezkľúčového odomykania, zamykania a štartovania, virtuálny kokpit (10″), Navigačný systém COLUMBUS 10″, dvojzónovú automatickú klimatizáciu či predĺženú záruku na 5 rokov/100 000 km.
Fenomén
Predstavovať Škodu Octaviu nemá zmysel, podobne, ako nemá význam silou presviedčať o jej kladoch. Je o niečo lepší štandard, zlatá stredná cesta, ideálny kompromis alebo čokoľvek iné pozitívne, ale rozhodne nie je obyčajné a nudné auto a už vôbec nie nešťastná voľba. Škode sa podarilo z koncernového mixu dielov a pravidiel vybrať to najlepšie, aby ste za stále veľmi dobré peniaze dostali maximálnu hodnotu, ktorá sa prejavuje nielen na vonkajšej estetike, ale aj na materiálovom vyhotovení interiéru, vnútornej priestrannosti a tiež jazdných vlastnostiach. Aj najslabšia Octavia sa dnes stáva veľmi rozumnou a perspektívnou voľbou. A keď príde rad na vylepšenia, aj tam má Škoda čo ponúknuť, či už z techniky, dizajnu alebo aj športovosti. Konfigurácia Combi RS PHEV by mala patriť k tomu najlepšiemu, čo vie aktuálna Octavia ponúknuť, preto mať vysoké nároky a očakávania je na mieste. Veď v tejto konfigurácii začína na sume skoro štyridsaťtisíc eur, čo je už cena, za ktorú môžete mať kompaktné auto od prémiového výrobcu. Dokáže Octavia za uvedené peniaze ustáť takýto tlak? Odpoveď opäť nie je prekvapením: s nadhľadom.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.