Kia Ceed dosahuje bezpečnosť detí ako Tesla či Audi

Prinášame vám podrobnejší rozbor bezpečnostných testov Kia Ceed v EuroNCAP.
Vydané  Text: 
Kia Ceed prešla bezpečnostnými skúškami EuroNCAP už dávnejšie a s relatívne dobrým výsledkom. Verzia v základnej výbave dosiahla štyri hviezdičky z piatich, ale verzia s doplnkovým bezpečnostným balíčkom získala plný počet päť hviezdičiek. V skutočnosti jedna aj druhá verzia ponúkali veľmi dobrú úroveň ochrany, jednohviezdičkový rozdiel vo finálnom hodnotení bol záležitosťou iba niekoľkých bodov v celkovej bilancii.
Ceed dosiahol veľmi priaznivé hodnotenie v otázke bezpečnosti detskej posádky – až 85 percent. Na prvé počutie sa to nezdá veľa, ale je potrebné uvedomiť si, že skutočne málokto v tomto hodnotení presiahne hranicu 90 percent. Fakticky je bezpečnosť detskej posádky v Kia Ceed rovnako dobrá ako v nepomerne drahších Tesla Model 3 (86%), Audi e-Tron (85%) či Lexus UX (85%). Pritom hovoríme o modeli v základnej výbave, teda bez príplatkového bezpečnostného balíčka! ### Detaily bezpečnostných skúšok Kia Ceed bola poslaná proti stene čelom, bokom i čiastočne. Tieto nárazové skúšky sledujú početné senzory a kamery, okrem toho sú senzory aj priamo v testovacích figurínach, ktoré svojou hmotnosťou, rozmermi, rozložením váhy dokonale simulujú deti v rôznom veku. Vďaka dôslednej analýze získaných údajov dokáže EuroNCAP získať podrobné a neskreslené hodnotenie bezpečnosti v danom vozidle. Kia Ceed v testoch bezpečnosti 6- a 10-ročných detí na zadných sedadlách obstála výborne, získala 22,9 boda z maximálneho počtu 24 bodov. To znamená 95,4 percenta.
Toto hodnotenie berie do úvahy pasívnu ochranu pri čelnom náraze a pri bočnom náraze. V oboch prípadoch sú hlavy aj trup detských pasažierov chránené s vysokou spoľahlivosťou (označené zelenou), jedine pri čelnom náraze testy poukázali na mierne zoslabené krky oboch pasažierov. To však niečo, s čím môže Kia len ťažko bojovať, respektíve je to nemožné. Priemerné hodnotenie 7 bodov z 13 získal Ceed za to, že okrem ISOFIX v druhom rade sedadiel neponúka ďalšie mechanické bezpečnostné doplnky, ako i-Size a integrovaný zadržiavací systém. Pokiaľ sa však jedná o inštalovateľné zadržiavacie systémy, tam Ceed obstál vynikajúco, lepší výsledok už EuroNCAP ani nepovoľuje. EuroNCAP hodnotilo jednoduchosť inštalácie takéhoto systému. Zadržiavacie systémy sa v Ceede nedajú inštalovať na zadné stredné sedadlo a tiež na predné sedadlo spolujazdca. [GALLERY id=29765] ### Komentár EuroNCAP k bezpečnosti detí v KIA Ceed S výnimkou krku 10-ročnej figuríny všetky kritické oblasti tela boli pri skúške čelného nárazu dobre alebo primerane chránené. V prípade nárazu bočnej bariéry bola ochrana všetkých kritických častí tela dobrá a auto za túto časť hodnotenia dosiahlo maximálne body. Airbag predného spolucestujúceho sa dá deaktivovať, aby bolo možné v tejto polohe sedenia použiť detský zádržný systém obrátený dozadu. Vodičovi sa poskytujú jasné informácie o stave airbagu. Všetky typy zadržiavacích systémov, pre ktoré je Ceed navrhnutý, sa dajú ľahko a správne namontovať do auta.

Škoda Scala v nárazových testoch: vieme, v čom dopadla najhoršie

VIDEO: Škoda Scala prešla oficiálnymi testami bezpečnosti v EuroNCAP. Výsledky týchto testov majú potenciál ovplyvniť predaje modelov áut a Škoda očakávala, že jej Scala dopadne najlepšie. Aká je realita?








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.