Advertisement

Advertisement

WRC: Rally of Turkey

Prvú polovicu Majstrovstiev sveta rely uzavrela náročná turecká rely. Ôsme podujatie seriálu vyvolalo množstvo kritických reakcií.
Vydané  Text: 


Advertisement
Turecká rely patrí do kategórie drsných šotolinových súťaží. Jazdí sa v kopcoch na juhu krajiny, kde je množstvo voľných kameňov, ktoré len čakajú na rozbehnuté súťažné autá. Defekty a škody na majetku sú na dennom poriadku. Otáznikom môže byť aj počasie, sneh sa tento rok neočakával. Podujatie otvorila štvrtková rýchlostná skúška v areáli Univerzity v Antalyi. Tesného vedenia sa ujal Loeb, ktorý v piatok ráno vyrazil na trať ako prvý. Za ním štartovali Solberg a Hirvonen. V týchto podmienkach však platí, že prvý zametá trať a len zriedka dokáže dosahovať konkurencieschopné časy. Loeb sa tak prepadol na siedme miesto a prepustil pozíciu Hirvonenovi. Svoj životný úspech však víťazstvom na druhej rýchlostke dosiahol Urmo Aava. Jeho radosť netrvala dlho, v ďalšej skúške zlomil zavesenie. Situácia na trati nahrávala Fordom, ktoré obsadili väčšinu prvej osmičky. Veľmi dobre sa predvádzal Galli, vo vedení sa však striedali továrenské Focusy. Citroëny a aj Subaru sa doťahovali len veľmi pomaly. Do hry vstúpilo taktizovanie, ktoré Ford už neraz predviedol. V piatok večer tak na výsledkovej listine opäť trónilo meno Loeb. Tím Citroën nešetril kritickými slovami. Sobotnajší scenár sa tak veľmi podobal tomu piatkovému: Loeb sa trápil, Hirvonen a Latvala pohodlne viedli. Problém s motorom stál Galliho tretie miesto, naopak stratené minúty sa snažil dobehnúť navrátilec Aava. Vedenie si s prehľadom držal Hirvonen, jediný výraznejší súboj sa črtal o štvrté miesto, o ktoré bojovali Henning Solberg a Sordo. Subaru a Suzuki boli na tejto rely dosť bezzubé. Obe SX4 sa po sobote definitívne rozlúčili: Gardemeister s prerazených chladičom uvaril motor, Anderssona zradila elektrika. Po vydarenom debute novej Imprezy sa Solberg držal len na malých bodoch, Atkinson sa nezmestil ani do top 10. Pred posledným dňom rely sa Ford rozhodol netaktizovať a tak na trať vyrazil prvý Hirvonen. Jeho náskok bol však taký veľký, že si mohol dovoliť aj menšie zaváhanie. Loeb naopak nedokázal využiť výhodu čistej trate a nedarilo sa mu atakovať vedúce Fordy. Jediný, kto reálne ešte mohol myslieť na víťazstvo, bol Latvala. No v 18. rýchlostke urobil chybu a bolo rozhodnuté. Zbrane stiahol aj Loeb, ktorý sa sťažoval na opotrebenie pneumatík a uprednostnil body za tretie miesto pred nezmyselnou naháňačkou. Rozostupy v rámci prvej a druhej trojice však ukazujú vyrovnanosť poľa v náročných podmienkach. Rally of Turkey 13.6. – 15.6.2008 – výsledky1.**Mikko Hirvonen**BP Ford Focus RS WRC 07**4 hodiny 42 min. 07,1 s**2.**Jari-Matti Latvala**BP Ford Focus RS WRC 07**+ 00 min. 07,9 s**3.**Sebastien Loeb**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 00 min. 25,7 s**4.**Dani Sordo**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 02 min. 25,6 s**5.**Henning Solberg**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 02 min. 33,7 s**6.**Petter Solberg**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 02 min. 48,2 s**7.**Matthew Wilson**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 04 min. 24,2 s**8.**Conrad Rautenbach**PH Sport-Citroen C4 WRC**+ 07 min. 46,7 s**9.**Federico Villagra**Munchi’s Ford Focus WRC 07**+ 09 min. 34,1 s**10.Barry ClarkMunchi’s Ford Focus WRC 07**+ 14 min. 48,8 s** Priebežné poradie WRC 2008**MS jazdcov**1.**Mikko Hirvonen**592.**Sebastien Loeb**563.**Jari-Matti Latvala**344.**Chris Atkinson**315.**Dani Sordo**306.**Petter Solberg**207.**Gigi Galli**178.**Henning Solberg**169.**Matthew Wilson**1210.**Federico Villagra**811.**Urmo Aava**612.**Conrad Rautenbach**613.**Francois Duval**514.**Andreas Mikkelsen**415.**Jean-Marie Cuoq**216.**Toni Gardemeister**217.**P-G Andersson**118.**Juho Hanninen**119.**Sebastien Ogier**120.**Andreas Aigner**1**MS tímov**1.**BP Ford Abu Dhabi**992.**Citroen Total**903.**Subaru**534.**Stobart VK M-Sport**415.**Munchi’s**196.**Suzuki**10








Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.