Budúce elektromobily od Volkswagenu sľubujú extrémny výkon a skvelý dojazd. Koncern uviedol úplne novú platformu

Až 1700 konských síl a použitie od najlacnejších až po tie najšpičkovejšie modely. To všetko ponúkne nový podvozková platforma Volkswagen SSP.

V budúcnosti sa stane unifikovaným riešením v širokom spektre modelov.
Prinesie aj moderné batérie a rýchle nabíjanie.
Vydané Text: 

Aktuálne má koncern Volkswagen dve hlavné podvozkové platformy pre elektrické vozidlá. Prvou z nich je stálica MEB, ktorú dnes môžeme nájsť v širokom spektre modelov. Jej možnosti dokonale odráža použitie v malom Volkswagen ID.3, úžitkovom VW ID.Buzz, štýlovom Audi Q4 e-tron alebo luxusnej limuzíne VW ID.7. Dokonca ju v budúcnosti nájdeme aj v európskej verzii pripravovaného Fordu Explorer. Druhou hlavnou platformou je J1, ktorá sa nachádza v prémiových autách, ako napríklad Porsche Taycan alebo Audi e-tron GT. Nakoľko ide o pomerne rozdielne využitie oboch podvozkových stavebníc, Volkswagen sa aj kvôli potencionálnym úsporám rozhodol vyvinúť jednotnú platformu pre všetky svoje elektrické autá.

Nový Volkswagen Tiguan: Prémiový interiér a úplne nová technika na podvozku

Inzercia

Volkswagen Scalable Systems Platforms

Ňou má byť práve predstavená stavebnica SSP – Scalable Systems Platforms. Už ako samotný názov napovedá, pôjde o podvozok, ktorý v budúcnosti nájdeme v širokom spektre modelov koncernu Volkswagen. Prvotným zámerom totiž je, že SSP by mala byť aplikovaná v tých najlacnejších autách do bežnej premávky, ale taktiež aj v prémiových vozidlách s extrémnym výkonom. Takýto postoj k vývoju podvozkovej platformy môže mať následne pozitívny dopad na celkovú cenu elektromobilov.

Volkswagen novinky ohľadom vývoja najnovších technológií v oblasti elektromobility poodhalil na svojom pravidelnom stretnutí s investormi. Nejde ale o žiadne informácie, o ktorých by sme doposiaľ nepočuli. Plány na vývoj jednotnej stavebnice Volkswagen predostrel už pred rokmi. Vtedy sa o niečom podobnom hovorilo v rámci projektu Trinity. Neskôr, po personálnych zmenách vo vední koncernu a rovnomennej značke, malo dôjsť k čiastočnému oddialeniu nasadenia nového podvozku.

Podvozková platforma SSP v budúcnosti kompletne nahradí dnes používané MEB či J1. Medzitým sa dočkáme elektromobilov postavených na platforme PPE. Zdroj: Volkswagen

Inzercia


Advertisement

Prvá lastovička v roku 2025

Teraz sa však na základe slov súčasného generálneho riaditeľa koncernu volkswagen Olivera Blumeho zdá, že nový elektrický základ by sme na trhu mohli vidieť už v roku 2026. Pôvodné plány síce počítali s týmto rokom, no následne sa uvedenie novej techniky malo posunúť minimálne o dva roky. Prvým autom postaveným na SSP bude v roku 2025 Audi Q8 e-tron (projekt Artemis) nasledovaný Audi A8 e-tron (projekt Apollon) a následne aj vozidlá z projektu Trinity.

Čím bude nová platforma SSP zaujímavá? Celkovo okrem jej širokých možností uplatnenia bude zaujímavé sledovať aj rôzne technické aspekty tejto stavebnice. Za zmienku určite stojí, že maximálny výkon, ktorý bude možný pomocou SSP dosiahnuť predstavuje až 1700 konských síl. K dispozícii by taktiež mal byť 800 voltový systém batérií rôzneho typu. Aktuálne sa počíta s nasadením akumulátorov s chemickým zložením LFP, LMO a NMC. V neposlednom rade je dôležité spomenúť, že sa nabitie z 10% na 80% dočká výrazného zlepšenia. Aktuálne sa totiž platforma MEB dokáže z uvedených hodnôt nabiť za 35 minút. SSP by tento čas malo skrátiť na 12 minút. Výsledkom tak bude nielen kratšia doba na nabíjačke, ale vďaka použitiu moderných architektúr a chemických zložení batérií aj výrazne vyšší dojazd na jedno nabitie.

Inzercia

Volkswagen ID.7 oficiálne! Dojazd až 700 kilometrov, prémiové materiály a špičková technika.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023