Je koniec! Volkswagen ukončuje výrobu svojho obľúbeného modelu.
Volkswagen ukončuje výrobu modelu Sharan. Všetky kapacity továrne v Portugalsku sa tak budú sústrediť na SUV T-Roc.
Vydané , zverejnil David Hecl

Foto: Pixabay/autor • Text: Peter Orosz

Foto: • Text: David Hecl

Foto: archív • Text: Redakcia (s)

Všetko sa raz v živote začína a raz aj končí. Presne tak by sa dal v skratke popísať život jedného z najobľúbenejších rodinných áut v Európe za posledné dekády. Model, ktorý kedysi definoval svoju triedu, teraz oficiálne končí. Volkswagen totiž vo svojej továrni v Portugalsku vyrobil posledný kus legendy s označením Sharan. Končí sa tak jedna éra, ktorá pre mnohých znamenala veľa.
### 27 rokov
Volkswagen v týchto dňoch oficiálne ukonči výrobu modelu Sharan. Stalo sa tak po dlhých 27 rokoch. Za tento čas vznikli len dve generácie, a jeden väčší facelift, tohto úspešného MPV. Okrem toho sa nemecký automobilový gigant podelil o úspech svojho rodinne orientovaného auta aj s Fordom či SEATom.
Pôvodný Volkswagen Sharan zišiel z výrobných liniek portugalskej továrne Palmela už v roku 1995. V rovnakom období sa spustenia výroby dočkal aj Ford Galaxy či SEAT Alhambra. Španielsky náprotivok Sharanu sa v produkcii udržal do roku 2020, no niektoré skladové kúsky boli k dispozícii u dílerov ešte aj v tomto roku. Na druhú stranu Ford Galaxy. Vychádzajúci z nemeckého MPV bol v produkcii len do roku 2006.

### Presluhoval 3 roky, mohol aj viac
Pôvodné plány automobilky hovorili o ukončení výroby ešte v roku 2019. Avšak v dôsledku vysokého dopytu sa viac-menej očakávaná udalosť stala až teraz, aj keď v hre bolo predĺženie produkcie o nejaký čas. Druhá generácia Sharanu sa s miernymi obmenami na trhu držala úctyhodných 12 rokov. Jej [posledné kúsky sa dali zakúpiť s motorom 1,4 TSI s výkonom 110 kW v kombinácii so 6-stupňovým manuálom alebo prevodovkou DSG](https://www.vw.sk/sharan/cenniky-a-katalogy) s rovnakým počtom prevodových stupňov.
„*Bol to model, ktorý položil základy nášho úspešného príbehu. Nasledujúce modely, Scirocco a Eos, prispeli k upevneniu postavenia továrne, no MPV bolo vždy tým autom, ktoré nás charakterizovalo. Jeho úlohu teraz prebralo mimoriadne úspešné SUV T-Roc,*“ uvádza portál [automais.autosport.pt](https://automais.autosport.pt/noticias/depois-de-27-anos-de-producao-chega-o-momento-de-dizermos-adeus-ao-sharan/) s odvolaním na vyhlásenie predsedu predstavenstva a riaditeľa závodu Volkswagen Autoeuropa.
Všetky výrobné kapacity, ktoré vzniknú po ukončení výroby Sharanu budú dostupné pre produkciu T-Rocu. [Volkswagen na oficiálnom webe tamojšej továrne uvádza](https://www.volkswagenautoeuropa.pt), že k definitívnemu odstaveniu výroby príde v priebehu tohto mesiaca. Podľa viacerých zdrojov, ako napríklad [novinky.cz](https://www.novinky.cz/clanek/auto-volkswagen-po-27-letech-ukoncil-vyrobu-sharanu-40411981) či [e-flotila.cz](https://www.e-flotila.cz/2022/10/18/tak-to-zamrzi-volkswagen-sharan-se-po-27-letech-louci/), sa tak stalo už 10.10.2022.

David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.