Volkswagen zaviedol funkciu, o ktorej väčšina automobiliek ešte ani nesníva: autá vylepšíte jednoducho cez internet

Volkswagen je jediný masový výrobca áut s takouto funkciou, čo opäť dokazuje, že to s inováciami myslí veľmi vážne. Chce byť absolútnym lídrom.
Vydané Text: 
Automobilka Volkswagen oficiálne oznámila, že všetky jej automobily z rodiny ID. majú odteraz podporu pre takzvané aktualizácie vzduchom (updates over-the-air, OTA). Nemci sú tak prvou masovou automobilkou s takouto funkciou nasadenou plošne na celú rodinu vozidiel, medzi riadkami tým čítame predovšetkým schopnosť značky rýchlo sa prispôsobiť novej dobe a stať sa technologickým lídrom. **Tento krok je kľúčový v napĺňaní stratégie** spoločnosti s príznačným názvom ACCELERATE. Zaznievajú tvrdenia, že **Volkswagen je Apple automobilového priemyslu** a na spoločenskom hodnotovom rebríčku v tomto kontexte už dnes prekonáva aj americkú Teslu. Tá sa zameriava na výrobu elektromobilov od svojho začiatku, zatiaľ čo Volkswagen bol k ich vývoju viac-menej dotlačený extrémnymi reguláciami na území Európskej únie. Ukazuje sa, že ani tieto sťažené podmienky koncern nezahnali do úzkych a dnes je plne pripravený na elektrickú budúcnosť osobnej dopravy. Spoločnosť plánuje svojim zákazníkom približne každých 12 týždňov poskytovať bezplatnú aktualizáciu softvéru aby zostali vozidlá vždy na najaktuálnejšej úrovni. V dobe, keď sa aj smartfóny a počítače aktualizujú prakticky každý mesiac, je takáto podpora aj pre automobily kľúčová. Nielen kvôli bezpečnosti, ale pre zvýšenie komfortu a celkovej aktuálnosti automobilov. Teda konečne dospievame do éry, keď si kúpime jedno auto a pravidelnou aktualizáciou bude mať stále nové a nové funkcie.
### Funkcie aj na prenájom Samozrejme, že **všetky funkcie nebudú vždy len zadarmo**. Volkswagen podľa svojej tlačovej správy plánuje novými obchodnými modelmi na báze dát generovať väčší obrat vo fáze užívania vozidla – za služby a funkcie, ktoré si zákazník bude môcť priobjednať podľa potreby. A to presne v dobe, kedy ich chce využívať. Perspektívne bude možné nechať si aktivovať napríklad pri jazdách na dlhé trasy Travel Assist alebo väčšiu výkonnosť batérie **a neskôr aj automatizovanú jazdu**. Týmito digitálnymi doplnkovými službami **chce Volkswagen v najbližších rokoch dosiahnuť dodatočný obrat v trojcifernej miliónovej výške**.

TEST: Z elektrického Volkswagenu ID.3 sa nám do auta so spaľovacím motorom presadalo ťažko!

Po týždni strávenom s prvorodeným modelom novej elektrickej platformy Volkswagenu sa do auta s konvenčným motorom presadá ťažko.

Odteraz sú dostupné bezplatné aktualizácie softvéru pre modely ID.3, ID.4 a ID.4 GTX. **Aktualizovaný softvér „ID. Software 2.3“** poskytuje nové funkcie a optimalizuje doterajšie. Prvé aktualizácie poskytnú zákazníkom benefity v podobe optimalizovaného spracovania obrazu prednej kamery, intuitívnejšieho ovládania systému infotainmentu a niektorých nových funkcií. „Celoplošnou dostupnosťou našich aktualizácií over-the-air nielen zvýrazňujeme inovačnú silu značky Volkswagen, ale teraz vytvárame aj úplne nový, digitálny zážitok zákazníkov,“ povedal Ralf Brandstätter, CEO značky Volkswagen. „Súčasne tým kladieme základ pre nové digitálne obchodné modely a tým dosahujeme jeden z dôležitých míľnikov našej stratégie ACCELERATE.“
### Aktualizácia optimalizuje bezpečnostné a komfortné funkcie Niektoré nové funkcie terajšej aktualizácie sa týkajú ID. Light, svetelného signalizačného pásu pod predným oknom. Teraz napríklad poskytuje vodičovi navyše informácie, ktoré ho intuitívne podporujú pri jazde šetriacej energiu a pri jazde s adaptívnym tempomatom „Active Cruise Control“ (ACC).
**Zlepšilo sa aj spracovanie obrazu prednej multifunkčnej kamery**, ktorá ešte rýchlejšie rozoznáva motocykle a iných účastníkov cestnej premávky. To isté platí pre jazdu za zníženej viditeľnosti: dynamická regulácia diaľkových svetiel – ak je ňou vozidlo vybavené – ešte precíznejšie reguluje svetlomety vozidla. **Grafika centrálneho displeja** infotainmentu je po aktualizácii softvéru **pokojnejšia a prehľadnejšia**, pričom aj ovládanie systému je intuitívnejšie – Volkswagen tým reaguje aj na spätnú väzbu od prvých zákazníkov modelového radu ID.

NUDA SA NEKONÁ! Test VW ID.4 Max

Rovnaká platforma, rovnaký elektromotor, rovnaký výkon a z 98 percent rovnaká funkcionalita ako ID.3. Napriek tomu sa modelu ID.4 podarilo zaujať ma ešte viac.

Inzercia

Inzercia







ODPORÚČANÉ


Poradca pri kúpe

Stále príťažlivejšia ponuka / Jeep Avenger

  • Jeep Avenger prišiel minulý rok na európsky trh s čisto elektrickým pohonom. Odvtedy sa situácia posunula a dnes dostanete toto kompaktné SUV aj s čisto benzínovým a mild hybridným motorom a už aj spojenie spaľovacieho motora s automatickou prevodovkou.

     Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 6/2024 
  • Test motocykla

    Ako pierko / Yamaha RayZR

  • Ak hľadáte malé, ľahké a obratné premiestňovadlo do mesta, prichádza Yamaha s niečím, čo vás môže zaujať. Navyše nestojí veľa peňazí a o jeho spoľahlivosti vôbec netreba pochybovať.

      
  • Servis

    Nevydržali ani 100 000 km: Desať najhorších áut v teste odolnosti

  • Uvažujete nad kúpou nového auta a jeho dlhodobá spoľahlivosť je pre vás kľúčová? Potom by ste mali poznať výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut. Nedopadli dobre ani pre nemecké značky.

     Dlhodobým testom odolnosti prešlo viac ako 100 áut.