Trasa pretekov Dakar v Saudskej Arábii bude výnimočne vedená proti smeru hodinových ručičiek,
Do nasledujúcich pretekov Rely Dakar, ktoré sa konajú od 2. januára v Saudskej Arábii, nasadí TOYOTA GAZOO Racing celkovo štyri posádky. Rovnako ako v roku 2021 bude lídrom továrenského tímu Nasser Al-Attiyah s navigátorom Mathieuom Baumelom. Giniel de Villiers bude jazdiť s navigátorom Dennisom Murphym.
Na svoj druhý Dakar sa vrátia **Henk Lategan** a **Brett Cummings**, Shameer Variawa teraz bude tvoriť posádku s navigátorom Daniem Stassenom. Okrem toho tím nasadí úplne nový špeciál Toyota GR DKR Hilux T1+ v súlade s aktualizovanými predpismi pre kategóriu T1. Tento továrenský prototyp, dočasne s povrchovou úpravou nespracovaných uhlíkových vláken, prechádza testovaním v rámci príprav na oficiálne odhalenie ešte počas tohto roka.
Tím využije skúsenosti z pretekov **Dakar 2021** a opäť staví na kombináciu skúsených špecialistov, predovšetkým Nassera a Giniela, za súčasnej podpory Henka ako nádejnej posily tohto športového odvetvia. Shameerovým cieľom bude vylepšiť 21. miesto, ktoré dosiahol v predchádzajúcom ročníku pretekov.
Značka Toyota nečakane predstavila novú verziu svojho SUV RAV4. Mestské SUV sa dočkalo vylepšení, ktoré ho predurčujú do terénu.
**Nasser** (Katar) a **Mathieu** (Francie), víťazi Dakaru 2019, po absolvovaní tohtoročnej **Rely Dakar** prekonali všetkých súperov na Andalúzskej rely, ako aj cross-country rely Baja Espaňa Aragon. Táto dvojica, ktorá trikrát za sebou vyhrala pohárový seriál **FIA World Cup for Cross-Country Bajas**, sa bude pri svojom dakarskom návrate v roku 2022 usilovať o štvrté víťazstvo v týchto vytrvalostných pretekoch. Giniel a Dennis (obaja z Juhoafrickej republiky) úspešne čelia konkurentom v národnom cross-country šampionáte Juhoafrickej republiky (SACCS), ktorý je zároveň pomyselnou skúškou pokračujúceho vývoja Toyoty Dakar Hilux. Uvedená dvojica je po troch zo siedmich kôl na samotnom čele uvedeného seriálu a bojuje o zisk titulu.
Pre nehodu v piatej etape Dakaru 2021 boli Henk a Brett z Juhoafrickej republiky nútení odstúpiť potom, ako predviedli vysoko konkurencieschopné výkony v 3. a 4. etape pretekov, teraz sú však pripravení ukázať svoju formu v súboji so skúsenejšími posádkami, ktoré majú pred sebou. Henk si získal pozornosť celého sveta už pri svojej dakarskej premiére a teraz tento mladý jazdec z Johannesburgu, mimochodom niekoľkonásobný majster SACCS, hodlá svoje predchádzajúce skúsenosti v plnej miere zúročiť.
Tím štyroch vozidiel v neposlednom rade završujú Shameer a Danie, rovnako z Juhoafrickej republiky. Shameer, niekoľkonásobný držiteľ juhoafrického majstrovského titulu, absolvoval svoj prvý Dakar v roku 2021, ale teraz ho bude v role navigátora sprevádzať Danie. Danie sa na Dakarskej rely zúčastní po prvýkrát, ale vďaka spoločnému ťaženiu v šampionáte SACCS po Shameerovom boku možno očakávať dokonalú súhru tejto posádky.
V súlade **s filozofiou TOYOTA GAZOO Racing, ktorou je vyrábať stále lepšie autá**, tím pokračoval v zdokonaľovaní modelu Hilux. Pre ročník 2022 vyvíja novú verziu Toyoty Dakar Hilux v súlade s najnovšími predpismi.
### Toyota GR DKR Hilux T1+
**Nová Toyota GR DKR Hilux T1+** využije komponenty z Toyoty Hilux predstavenej v roku 2018, ktorá svoje kvality preukázala okrem iného víťazstvom v ročníku 2019. V novej verzii sa však uplatní rad vylepšení vrátane robustnejšieho obutia – pneumatiky sa zväčšili z 32 na 37 palcov a širší je aj behúň (320 namiesto predošlých 245 mm). Nové vozidlo tiež používa dlhší zdvih odpruženia – predošlé maximum 280 mm narástlo na 350 mm.
Pod kapotou nájdeme dvojito preplňovaný benzínový agregát 3,5 litra V6 z úplne novej Toyoty Land Cruiser 300, s ktorým sme sa mohli zoznámiť aj v novej neprehliadnuteľnej verzii GR-S tohto kultového modelu. Uvedený motor štandardne disponuje maximálnym výkonom 305 kW pri 5 200 ot./min. a krútiacim momentom 650 Nm od 2 000 ot./min. V pretekárskej úprave sú však uvedené hodnoty podstatne vyššie.
Za situácie, keď si súťažné tímy TOYOTA GAZOO Racing pripisujú prelomové víťazstvá v súťažiach WEC a WRC, sa pozornosť sústredí na najnovšiu Toyotu Hilux, ktorej odhalenie sa pripravuje na záver roka 2021. Zatiaľ čo tím WEC čelí súperom na asfaltových okruhoch a tím WRC baví fanúšikov na rely pretekoch celého sveta, s uvedeným rely tímom je nutné počítať v najslávnejšom cross-country podujatí motoristického športu, ktorým je Rely Dakar.
**Dakar 2022 sa opäť uskutoční výhradne v saudskoarabskej púšti**, avšak tentokrát povedie trasa pretekov proti smeru hodinových ručičiek. Preteky odštartujú 2. januára na severe v meste Ha’il a povedú južným smerom cez púšť prezývanú „**Pustá končina**“. Odpočinkový deň je naplánovaný na 8. januára v Rijáde, hlavnom meste Saudskej Arábie, a potom preteky zamieria juhozápadne do cieľa v meste Džidda (14. januára).
Samotné preteky začnú prológom, ktorý určí štartové pozície pre prvú etapu. Súčasťou podujatia budú aj dve etapy v podobe okruhu, podrobnosti však usporiadatelia ešte len oznámia. A v neposlednom rade sa uskutoční aj klasická maratónska etapa, v ktorej posádky vyrazia z hlavného bivaku na prenocovanie v táborisku bez technickej podpory s následným návratom za servisnými tímami v hlavnom bivaku. Ide o mimoriadne náročnú časť pretekov, ktorá často zohráva v celkovom umiestnení kľúčovú rolu.
Finálna podoba trasy Rely Dakar 2022 bude ešte len oznámená, možno však očakávať, že terénne podmienky budú veľmi podobné ročníkom 2020 a 2021.
**Glyn Hall, šéf tímu**: „Máme radosť, že môžeme oznámiť zloženie tímu z veľkej časti podobné minuloročnej zostave. S Nasserom a Ginielom ako lídrami nášho ťaženia, spoločne so stále sebaistejším Henkom, sa na ročník 2022 Dakarskej rely mimoriadne tešíme. Náš nový GR DKR Hilux T1+ sa vyvíja dobre a sme si istí, že vďaka tomuto novému vozidlu posunieme v januári našu konkurencieschopnosť na ešte vyššiu úroveň.“
**Nasser Al-Attiyah**: „Mám veľkú radosť, že sa vraciam s tímom TOYOTA GAZOO Racing na Dakar 2022. Spoločne sme tieto preteky v roku 2019 vyhrali a teraz nám hrá do karát nová pripravovaná strela. S netrpezlivosťou vzhliadam na všetko, čo nás čaká, najmä s novou Toyotou GR DKR Hilux T1+, ktorá je nesporne rýchlejšia a schopnejšia ako predošlé vozidlo.“
**Giniel de Villiers**: „Dakar sú jedny z najtvrdších pretekov planéty, ale novému Hiluxu dokonale vyhovujú. Nové kolesá, zdvih odpruženia a najmä prechod na preplňovaný benzínový motor z Land Cruisera bude pre naše ťaženie obrovskou zmenou. Motor má skvelú odozvu a umožňuje nám s týmto novým vozidlom jazdiť skutočne na limite. Saudská Arábia sa ukázala ako dôstojný usporiadateľ týchto pretekov, čo očakávame aj v ročníku 2022.“
**Henk Lategan**: „Moja prvá ochutnávka Dakaru v roku 2021 bola úžasná, ale bohužiaľ náš postup zhatila nehoda v piatej etape. Napriek tomu som si ale istý, že máme tempo ísť na čele pretekov, a nasadenie nového vozidla s preplňovaným benzínovým motorom by malo priniesť napínavý súboj.“
**Mathieu Baumel**: „Dakarská rely je úžasná výzva, a tak sa už teším na návrat do Saudskej Arábie s Nasserom, aby sme opäť zabojovali o víťazstvo. Nové vozidlo je veľmi sľubné, a ak môžeme súdiť z prvého testovania, nový benzínový motor spoločne s dlhším zdvihom odpruženia a väčšími kolesami by mohli priniesť nárast výkonu, vyššiu mieru kontroly a lepšiu ochranu pred defektmi, čo nám v nedávnej minulosti chýbalo.“
**Dennis Murphy**: „Pretekanie s Ginielom v seriáli SACCS je z môjho pohľadu neoceniteľné. Teraz mám možnosť pre neho navigovať na Dakare, a čo je ešte lepšie, bude to s novým vozidlom GR DKR Hilux T1+. Toto vozidlo je zaujímavé po mnohých stránkach, ale vďaka zväčšeniu kolies spoločne s dlhším zdvihom bude nielen rýchlejšie, ale aj bezpečnejšie pre posádku.“
**Brett Cummings**: „Zdá sa, že navigovanie s T1+ bude o niečo ľahšie, najmä s digitálnym itinerárom trasy zabudovaným do palubnej dosky. V Hiluxe skoršej verzie bolo čítanie itinerára pri prudkom brzdení alebo zrýchľovaní často dosť ťažké. Teraz by mal tento problém vďaka dlhšiemu zdvihu a väčším kolesám odpadnúť.“
**Danie Stassen**: „Účasť na Dakare pre mňa bola ako sen. Mám teraz príležitosť spoločne so Shameerom nastúpiť do najťažších pretekov sveta a už sa nemôžem dočkať, až odštartujeme. Pretekáme spoločne v juhoafrickom šampionáte, takže sa navzájom dobre poznáme. Ale Dakar je prísľubom omnoho väčšej výzvy, väčšej než čokoľvek, čo sme v minulosti spoločne absolvovali.“
AUTOVINY.SK » Aktuality » Najbrutálnejšia Toyota mieri na Dakar: GR DKR HILUX T1+ má pruženie so zdvihom až 35 cm!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Európska únia chce zjednotiť pravidlá pre odoberanie vodičských preukazov. Týkať sa majú všetkých členských štátov.
Jazda bez platného vodičského preukazu by sa mala dostať do kategórie závažných poručení pravidiel. Navrhovaná zmena už prešla prvým čítaním.
Poradňa
Zvýšenie náhrady za používanie súkromného auta pri pracovných cestách.
Nové sadzby sa vzťahujú aj na živnostníkov, ktorí používajú osobné auto v súvislosti s podnikaním.
Tento rok aj na ďalších trhoch pod iným menom.
Technologický pokrok v autopriemysle prináša aj nové obmedzenia, na ktoré bežný motorista obyčajne pri kúpe nemyslí.
Keď nie je možné vozidlo vliecť, je potrebné ho „odtiahnuť“ umiestnením na plošinu. Aktualizácia pôvodného príspevku.
História autopriemyslu
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.
AKTUALITA
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.
História autopriemyslu
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.
Rozhovor
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.