Značka Toyota nečakane predstavila novú verziu svojho SUV RAV4. Mestské SUV sa dočkalo vylepšení, ktoré ho predurčujú do terénu.
**Nasser** (Katar) a **Mathieu** (Francie), víťazi Dakaru 2019, po absolvovaní tohtoročnej **Rely Dakar** prekonali všetkých súperov na Andalúzskej rely, ako aj cross-country rely Baja Espaňa Aragon. Táto dvojica, ktorá trikrát za sebou vyhrala pohárový seriál **FIA World Cup for Cross-Country Bajas**, sa bude pri svojom dakarskom návrate v roku 2022 usilovať o štvrté víťazstvo v týchto vytrvalostných pretekoch. Giniel a Dennis (obaja z Juhoafrickej republiky) úspešne čelia konkurentom v národnom cross-country šampionáte Juhoafrickej republiky (SACCS), ktorý je zároveň pomyselnou skúškou pokračujúceho vývoja Toyoty Dakar Hilux. Uvedená dvojica je po troch zo siedmich kôl na samotnom čele uvedeného seriálu a bojuje o zisk titulu.
Pre nehodu v piatej etape Dakaru 2021 boli Henk a Brett z Juhoafrickej republiky nútení odstúpiť potom, ako predviedli vysoko konkurencieschopné výkony v 3. a 4. etape pretekov, teraz sú však pripravení ukázať svoju formu v súboji so skúsenejšími posádkami, ktoré majú pred sebou. Henk si získal pozornosť celého sveta už pri svojej dakarskej premiére a teraz tento mladý jazdec z Johannesburgu, mimochodom niekoľkonásobný majster SACCS, hodlá svoje predchádzajúce skúsenosti v plnej miere zúročiť.
Tím štyroch vozidiel v neposlednom rade završujú Shameer a Danie, rovnako z Juhoafrickej republiky. Shameer, niekoľkonásobný držiteľ juhoafrického majstrovského titulu, absolvoval svoj prvý Dakar v roku 2021, ale teraz ho bude v role navigátora sprevádzať Danie. Danie sa na Dakarskej rely zúčastní po prvýkrát, ale vďaka spoločnému ťaženiu v šampionáte SACCS po Shameerovom boku možno očakávať dokonalú súhru tejto posádky.
V súlade **s filozofiou TOYOTA GAZOO Racing, ktorou je vyrábať stále lepšie autá**, tím pokračoval v zdokonaľovaní modelu Hilux. Pre ročník 2022 vyvíja novú verziu Toyoty Dakar Hilux v súlade s najnovšími predpismi.
### Toyota GR DKR Hilux T1+
**Nová Toyota GR DKR Hilux T1+** využije komponenty z Toyoty Hilux predstavenej v roku 2018, ktorá svoje kvality preukázala okrem iného víťazstvom v ročníku 2019. V novej verzii sa však uplatní rad vylepšení vrátane robustnejšieho obutia – pneumatiky sa zväčšili z 32 na 37 palcov a širší je aj behúň (320 namiesto predošlých 245 mm). Nové vozidlo tiež používa dlhší zdvih odpruženia – predošlé maximum 280 mm narástlo na 350 mm.