Táto automobilka chce šetriť aj na toaletnom papieri pre zamestnancov! Masívne škrtanie nákladov sa začalo

Snaha o zníženie nákladov v talianskych závodoch značky Fiat viedlo podľa odborov k redukcii čistiacich služieb a počtu toaliet dostupných pre pracovníkov.
Vydané , zverejnil

Carlos Tavares, generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis, novej skupiny, ktorá vznikla v januári zlúčením spoločností Fiat Chrysler Automobiles a PSA Group, uviedol, že **výrobné náklady v talianskych továrňach sú až štyrikrát vyššie ako v závodoch automobiliek vo Francúzsku alebo Španielsku.**

Tavares uviedol, že automobilka nebude rušiť pracovné miesta ani zatvárať závody, ale po fúzii prisľúbil úspory vo výške viac ako 5 miliárd eur (5,94 miliárd dolárov) ročne.

Davide Provenzano z odborového zväzu FIM uviedol, že Stellantis podniká kroky vo svojom závode Mirafiori v Turíne, kde vyrába nový elektrický automobil Fiat 500, a to **znížením množstva toaliet dostupných pre pracovníkov, znížením počtu upratovacích služieb či reorganizáciou dopravných zariadení.**

„Toto sa deje počas COVID-19, keď by ste mali skôr zvyšovať počet dostupných toaliet a tlačiť na kvalitnejšie upratovacie služby, než ich škrtať,“ uviedol Provenzano.

Edi Lazzi z ľavicovo orientovanej únie FIOM uviedol, že **opatrenia na úsporu nákladov v Taliansku sú podľa jeho názoru skôr osobnou iniciatívou miestneho riadenia než širokou stratégiou,** ktorú by inicioval koncern Stellantis. „Z pohľadu ušetrených nákladov sú tieto opatrenia len kvapkou v oceáne,“ uviedol.

Nicola Manzi z únie UILM uviedol, že **spoločnosť Stellantis znížila upratovacie služby o zhruba 35 percent** v závode Atessa v strednom Taliansku, najväčšom európskom závode na výrobu dodávok. „Momentálne fungujeme takmer na plný výkon, bolo by ťažké znížiť počet toaliet,“ uviedol.

Túto **situáciu nateraz koncern Stellantis odmietol komentovať,** no automobilka predstaví svoj obchodný plán s ambíciou šetriť náklady až najskôr koncom tohto roka. Jedno je však isté, akákoľvek snaha o šetrenie nákladov sa historicky prejavila aj na kvalite samotnej výrobkov. Sme zvedaví, ako sa koncernu Stellantis podarí popri takomto šetrení nákladov udržať kvalitu výroby v závodoch.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!


Pokračujte na ďalší príspevok »



TEST HECHT COCIS RED: Ako jazdí elektrický skúter za 1599 eur?

  • Zvažujete kúpu jednoduchého elektrického skútra od značky Hecht? Prečítajte si našu recenziu, v ktorej sumarizujeme naše skúsenosti s týmto nápadným a prekvapivo lacným elektrickým skútrom. Je určený do mesta, stačí vodičský preukaz na auto a vyžaduje minimálnu údržbu. Stojí toľko, čo lepší mobil, čo prirodzene vzbudzuje zvedavosť a možno aj pochybnosti.