NOVÝ LEXUS ES: Silný konkurent pre BMW radu 5 už nemá spätné zrkadlá a interiérom prekonal všetky očakávania

Má mimoriadne tichú kabínu, luxusné vyhotovenie interiéru a jazdné vlastnosti, ktoré z neho robia silného konkurenta pre európske prémiové automobilky a ich väčšie sedany.
Vydané  Text: 

Sedan vyššej triedy Lexus ES už roky nadchýna vodičov rovnako ako cestujúcich svojou výnimočnou úrovňou tichosti, luxusným priestorom a komfortom jazdy najvyššej kvality. Model ES bol uvedený na trh v roku 1989 a je ťažiskovým modelom ponuky vozidiel značky Lexus. Kumulatívny predaj od jeho debutu dosiahol celkovo 2,65 milióna vozidiel, ktoré sa predali vo viac ako 80 krajinách a regiónoch sveta. Nový Lexus ES poháňa myšlienka „Always On“, ktorá podnecuje dizajnérov a konštruktérov značky k neúnavnému zdokonaľovaniu svojich produktov. Predstavuje výrazné vylepšenie sedanu vyššej triedy, ktorý bol uvedený na trh v západnej a strednej Európe v roku 2018, a **je dôležitým vozidlom najmä pre firemných zákazníkov a služobných vodičov**. Dnes je v západnej a strednej Európe v ponuke so štvrtou generáciou **hybridnej hnacej sústavy Lexus bez nutnosti dobíjania** a na východných trhoch so zážihovými motormi 3,5 l V6, 2,5 l a 2,0 l.
Nový model ES prináša ďalšie vylepšenia svojej bezkonkurenčne tichej kabíny, úžasného pohodlia a komfortu jazdy. Ako je zrejmé z plynulého prepojenia medzi zrýchlením, spomalením a riadením vozidla v akejkoľvek jazdnej situácii, konštruktéri spoločnosti Lexus sa snažili dosiahnuť lineárnu odozvu vernú zámerom vodiča. Na zvýšenie tuhosti vzpery výstuže nosníka zadnej nápravy značka Lexus použila svoju pokročilú technológiu na zaistenie vynikajúcej stability riadenia v situáciách, ako je napríklad zmena jazdných pruhov vo vysokej rýchlosti. Model **ES F SPORT** navyše využíva systém **adaptívneho variabilného odpruženia** (AVS), ktorý používa **nový pohon** na dosiahnutie kvalitného komfortu jazdy a ostrejšej odozvy riadenia.
Nový Lexus ES (2022) v športovej edícii F SPORT
**Tuhšie vzpery zadnej nápravy** Prechodom z jednoduchej na dvojitú štruktúru plechu sa zvýšila torzná tuhosť zadného zavesenia. To umožňuje lineárnu jazdu, ktoré je viac zosúladená so zámermi vodiča než doposiaľ, a to aj v situáciách, ako je napríklad zmena jazdného pruhu vo vysokej rýchlosti. **Lepšia ovládateľnosť bŕzd** Zmenou tvaru stúpadla brzdového pedála sa rozšírila kontaktná plocha pre nohu vodiča. Znížili sa aj vibrácie, vďaka čomu má vodič pri zošliapnutí pedála pocit väčšej stability. V prípade hybridného modelu ES 300h sa ovládateľnosť bŕzd zlepšila v dôsledku zmeny kontrolných parametrov elektronicky riadenej brzdovej sústavy. V prípade verzií so zážihovým motorom sa zmenšil jalový zdvih brzdového pedála vďaka vylepšeniu vnútornej konštrukcie hlavného valca a posilňovača. **Pokročilý systém AVS s lineárnym elektromagnetom** Nový pohon na systéme adaptívneho variabilného odpruženia (AVS) v modeli ES F SPORT rozširuje prietokovú cestu ventilu riadenia prietoku oleja elektromagnetu s hydraulickým ovládaním, ktorý teraz reaguje aj na slabé tlmiace sily. Vďaka rozšírenému rozsahu tlmiacej sily sa dosahuje vysoká kvalita komfortu jazdy a súčasne sa zlepšuje odozva a stabilita riadenia.
**Predná mriežka chladiča s novým dizajnom** Hoci mriežka chladiča zachováva rozpoznateľnú identitu tohto sedanu vyššej triedy, jej vzhľad má po zdokonalení dizajnu menší počet zvislých pruhov a súbor komponentov v tvare písmena L, ktoré vyjadrujú horizontálne prúdenie a zároveň väčšie vysunutie dopredu.
**Nový dizajn svetlometov** Modely s monokulárnymi svetlometmi obsahujú nové kompaktné svetelné jednotky, zatiaľ čo trojité svetlomety obsahujú systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS) BladeScan® v nových užších svetelných jednotkách, čo zvyšuje funkčnosť a dodáva ostrejší vzhľad. **Disky kolies s novým dizajnom** Výraznejšie lúče na športových 17-palcových diskoch kolies majú strojom opracované detaily, zatiaľ čo 18-palcové disky vytvárajú pocit luxusu vďaka kontrastu strojom opracovaného povrchu a čierneho laku. 19-palcové disky F SPORT sú lesklej čiernej farby a ladia s prednou mriežkou chladiča. **Nové farby laku** Po prvý raz je v ponuke farba karosérie Platinová Sonic, ktorá využíva výrazné tiene, ktoré ešte viac zvýrazňujú tvar vozidla. Nová sivá farba laku Sivá Sonic vo vysokoleštenej úprave zasa vykazuje metalický vzhľad. **Lexus Safety System +** Výkon kamery a radaru bol vylepšený tak, aby rozšíril rozsah odozvy prednárazového bezpečnostného systému, ktorý teraz rozpozná cyklistov za denného svetla a chodcov za zhoršených svetelných podmienok. Okrem toho poskytuje podporu na križovatkách vďaka systému pomoci pri odbočovaní na križovatke, ktorý pri zatáčaní rozpozná protiidúce vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu. Súčasťou výbavy sú aj funkcie ako asistent núdzového riadenia.
**Digitálny monitor na sledovanie priestoru po bokoch vozidla** Vylepšený je výkon kamery digitálneho monitora na sledovanie priestoru po bokoch vozidla, ktorý je zhotovený tak, aby poskytoval lepší výhľad na strany vozidla než bežné vonkajšie spätné zrkadlá, najmä v noci a za dažďa. Vďaka spracovaniu obrazu so zníženou interferenciou vznikajú jasnejšie obrazy tam, kde sa mieša svetlo a tieň, pričom znížené je aj blikanie diód LED.
**Asistent núdzového riadenia** Ak je v tesnej blízkosti alebo priamo vo vašom jazdnom pruhu chodec, asistent núdzového riadenia (ktorý sa spustí pri únikovom manévri vodiča) pomôže s pohybmi riadenia, aby zvýšil stabilitu vozidla ES a udržal ho v jazdnom pruhu. **Asistent poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu** Vylepšili sa funkcie rozpoznávania jazdného pruhu asistenčného systému poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu (LTA), ktorý predstavuje pokročilú funkciu podpory riadenia s cieľom udržať vozidlo uprostred jazdného pruhu. Ich vylepšeniu napomohlo použitie technológií umelej inteligencie (AI), ktoré rozširujú rozsah pomoci vodičovi, výsledkom čoho je plynulejšia a nepretržitá podpora riadenia.
**Tempomat dynamickej jazdy** K tempomatu dynamickej jazdy (s funkciou sledovania pri každej rýchlosti) bola pridaná funkcia regulácie rýchlosti v zákrutách, ktorá vopred spomalí vozidlo podľa veľkosti blížiacej sa zákruty. Tempomat dynamickej jazdy riadi zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla tak, aby vzdialenosť od vozidla idúceho bezprostredne pred ním bola konštantná v rámci nastavenej rýchlosti pri jazde po cestných komunikáciách určených len pre motorové vozidlá a iných. **Adaptívne diaľkové svetlá BladeScan®** Systém AHS BladeScan® je pokročilý systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS), kde svetlo zo zdroja diód LED svieti na čepeľovité zrkadlá, ktoré sa otáčajú vysokou rýchlosťou, a prenáša sa na objektív, aby osvetľovalo cestu pred vozidlom. Systém presne riadi distribúciu svetla tým, že synchronizuje rotáciu čepeľovitých zrkadiel a zapína a vypína svetlá LED. Systém AHS BladeScan® rozširuje rozsah osvetlenia diaľkových svetiel, a umožňuje tak vodičovi omnoho skôr rozpoznať chodcov a dopravné značky bez toho, aby mu bránil vidieť vodičov prichádzajúcich z opačného smeru.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.