
Nový Lexus ES (2022) v športovej edícii F SPORT
**Tuhšie vzpery zadnej nápravy**
Prechodom z jednoduchej na dvojitú štruktúru plechu sa zvýšila torzná tuhosť zadného zavesenia. To umožňuje lineárnu jazdu, ktoré je viac zosúladená so zámermi vodiča než doposiaľ, a to aj v situáciách, ako je napríklad zmena jazdného pruhu vo vysokej rýchlosti.
**Lepšia ovládateľnosť bŕzd**
Zmenou tvaru stúpadla brzdového pedála sa rozšírila kontaktná plocha pre nohu vodiča. Znížili sa aj vibrácie, vďaka čomu má vodič pri zošliapnutí pedála pocit väčšej stability. V prípade hybridného modelu ES 300h sa ovládateľnosť bŕzd zlepšila v dôsledku zmeny kontrolných parametrov elektronicky riadenej brzdovej sústavy. V prípade verzií so zážihovým motorom sa zmenšil jalový zdvih brzdového pedála vďaka vylepšeniu vnútornej konštrukcie hlavného valca a posilňovača.
**Pokročilý systém AVS s lineárnym elektromagnetom**
Nový pohon na systéme adaptívneho variabilného odpruženia (AVS) v modeli ES F SPORT rozširuje prietokovú cestu ventilu riadenia prietoku oleja elektromagnetu s hydraulickým ovládaním, ktorý teraz reaguje aj na slabé tlmiace sily. Vďaka rozšírenému rozsahu tlmiacej sily sa dosahuje vysoká kvalita komfortu jazdy a súčasne sa zlepšuje odozva a stabilita riadenia.