Aktualita
Táto svetoznáma automobilka sa pravdepodobne vracia do Ruska
Dôležité je aj to, že si firma v poslednom období zaregistrovala rekordných viac než 20 nových ochranných známok v Rusku, čo by mohlo smerovať k prípravám na nové modely.
Vydané Text: Redakcia (sp)
Svetoznámy výrobca automobilov Hyundai síce oficiálne odišiel z ruského trhu „až“ v decembri 2023, no nové informácie hovoria o tom, že jeho návrat nie je vylúčený. Predaj továrne v Petrohrade firme Art-Finance LLC za (v prepočte) symbolických 100 dolárov s dvojročnou možnosťou spätného odkúpenia pôsobí skôr ako dočasné riešenie než trvalé ukončenie pôsobenia. Hyundai si tým pravdepodobne ponechal otvorené dvere pre návrat, ak by sa situácia na trhu zmenila v jeho prospech, prípadne by vojna spoznala svojho víťaza.
Dôležité je aj to, že Hyundai a Kia si v poslednom období zaregistrovali rekordných viac než 20 nových ochranných známok v Rusku, čo by mohlo smerovať k prípravám na nové modely, náhradné diely alebo doplnky. V kombinácii s ekonomickými a geopolitickými faktormi to vytvára priestor na úvahy o návrate značky na tento kontroverzný trh.
Na rozhodovanie má Hyundai čas do decembra 2025. V hre je najmä diverzifikácia rizík. V dôsledku potenciálnych problémov s vývozom do USA v prípade víťazstva Donalda Trumpa vo voľbách a rastúceho vplyvu čínskych značiek v Rusku môže byť návrat do Petrohradu pre firmu strategickým ťahom. Zákazníci v Rusku majú navyše k juhokórejským značkám dôveru, čo by firme uľahčilo opätovný štart výroby a predaja.
Príprava na elektromobily
Hyundai údajne plánuje nasadiť do Ruska nový dostupný elektromobil Inster, ktorý má konkurovať lacným čínskym elektormobilom, ktoré si tam zatiaľ nezískali až takú fanúšikovskú základňu. Paralelne by mohli z petrohradskej fabriky vychádzať aj spaľovacie modely, keďže dopyt po elektromobiloch v Rusku je stále veľmi nízky.
Z pohľadu trhu ide o zaujímavú príležitosť. Hyundai pred odchodom ovládal vyše 23 % ruského trhu s novými vozidlami, čo nie je vôbec malé číslo. V prípade návratu bez konkurencie zo Západu môže získať ešte väčší podiel a znovu si upevniť pozíciu lídra. Či sa tak naozaj rozhodne a vráti sa na tento trh je stále vo hviezdach, no takýmto krokom by si určite pohneval Európanov, ktorí takéto kroky firiem odsudzujú vo veľkom.