Volkswagen končí s vývojom spaľovacích motorov. Aj napriek tomu sa ich neplánuje vzdať

Volkswagen sa už neplánuje zameriavať na vývoj nových spaľovacích motorov. Na miesto toho sa chce sústrediť na alternatívne pohony.
Vydané Text: 

V posledných týždňoch sa v automobilových kuloároch naprieč celou Európou začínajú objavovať informácie o tom, že väčšina popredných automobiliek končí s výrobou spaľovacích motorov. Za všetko môže nová európska stratégia, ktorá chce už v najbližšom desaťročí pretlačiť elektromobilitu do každej domácnosti a to za každú cenu. **Emisná norma Euro 7**, ktorá má byť akýmsi posledným klincom do rakvy fosílnych palív začne platiť najskôr v roku 2025. Do tohto dátumu sa musia automobilky pripraviť na prísne regulácie. Ich reakcia preto logicky musí prísť omnoho skôr ako je rok 2025. Práve preto, v nedávnom rozhovore pre nemecký [magazín Automobilwoche](https://www.automobilwoche.de/article/20210321/BCONLINE/210319906/exklusiv–markenchef-brandstaetter-auch-vw-will-keine-neuen-verbrennungsmotoren-mehr-entwickeln) predseda predstavenstva Volkswagen Ralf Brandstätter uviedol pre fanúšikov nepotešujúce informácie.
**Automobilka podľa jeho slov oficiálne končí s vývojom nových generácií spaľovacích motorov**. Nové portfólio by sme už teda nemali očakávať. **Napriek tomu, že už Volkwsagen nebude pracovať na úplne nových agregátoch, ich koniec tak skoro nehrozí**. Brandstätter totiž uvádza, že automobilka sa bude aj naďalej sústreďovať na evolúciu aktuálnych motorizácií. Cieľom takejto evolúcie má byť ich pripravenie na nové predpisy a to najmä na normu Euro 7. Už skôr v tomto mesiaci automobilka uviedla, že sa spaľovacích motorov nechce len tak vzdať. Ich budúcnosť je pritom úzko prepojená s elektrifikáciou. Volkswagen plánuje pokračovať v nastolenom trende. Aj do výkonných modelov chce implementovať plug-in hybridné pohony. **Tie nové by mali byť schopné na jedno nabitie prejsť až 100 kilometrov, čo je pri pohone plug-in hybrid obrovský dojazd**. Naopak, výrazné posilnenie by sme mali vidieť v kompletne elektrických vozidlách. Do roku 2030 chce Volkswagen predávať až 70% batériových áut. Tak, ako sme uviedli už [v článku z 8. marca](https://www.autoviny.sk/novinky/122188/spalovacie-motory-nekoncia-popredna-europska-automobilka-predstavila-svoju-novu-strategiu), automobilka z Wolfsburgu plánuje na konci tejto dekády uviesť **novú generáciu modelu Golf, ktorý by mal stále počítať s klasickými spaľovacími motormi**. Môžeme teda očakávať, že ich kompletné odstránenie z ponuky sa odohrá až v polovici 30. rokov. Dobrou informáciou teda je, že najbližších 10-15 rokov bude stále možné si zakúpenť nové auto s klasickým motorom.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.