Euro 7
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.AKTUALITA
Emisná norma EURO 7 je schválená ministrami únie. Je prísna, ale automobilky nezničí
Nové emisné limity pre osobné aj nákladné autá nie sú tak prísne ako v pôvodnom návrhu Európskej komisie. Podarilo sa zjednať aj dlhší časový rámec pre zavedenie normy.
Nariadenie napokon schválili aj krajiny, ktoré sa proti nemu spočiatku vyjadrili protest.Ak Európska únia schváli novú emisnú normu, na autá do 20 000 € môžeme prakticky zabudnúť! Aký postoj zaujalo Slovensko?
Európske emisné limity Euro 7 čelia odporu ôsmich členských krajín. Tie uviedli, že prísnejšie limity pre znečisťujúce látky by mohli odkloniť kľúčové investície potrebné na dosiahnutie hlavného cieľa EÚ v doprave, ktorým je účinný zákaz nových vozidiel so spaľovacími motormi po roku 2035.
VW žiada odloženie emisnej normy EURO 7. Splniť ju tak rýchlo je nereálne, upozorňuje koncern
Podľa normy Euro 7 majú byť dieselové a benzínové motory od roku 2025 ešte čistejšie. Plány Európskej komisie sú však také ambiciózne a neprimerané, že ich možno považovať za skrytý zákaz spaľovacích motorov.
VW chce dva roky na prípravu na implementáciu plánovanej normy Komisia tvrdí, že opatrenia je potrebné zaviesť do praxe čo najskôrBudúcnosť áut môže kvôli norme Euro 7 vyzerať aj takto. Kompletné prekrytie viacerých častí autá má logické vysvetlenie
Autá úplne bez emisií. Aj to si možno vyžiada nová emisná norma Euro 7. Ako by také vozidlo mohlo vyzerať načrtol prototyp ZEDU-1.