FIAT dáva naftovým motorom ešte jednu šancu, upúšťa tak od predchádzajúcich silných rečí
Zahodiť za hlavu na miliardy eur investovaných do vývoja naftových motorov nie je len tak. FIAT si to veľmi dobre uvedomuje a zmierňuje svoje predchádzajúce slová o definitívnom konci podpory agregátov na dízel.
Vydané Text: Redakcia
FIAT nedávno avizoval, že do roku 2021 celkom zanechá európsky predaj nových automobilov s naftovými motormi. Boli to silné a odvážne slová, pod ktoré sa podpísal sám Sergio Marchionne, dnes už zosnulý ex-šéf koncernu FCA.
Nové vedenie spoločnosti však narazilo na tvrdú realitu, ktorá by upustenie od najpopulárnejšej alternatívy k benzínu nepriala finančným plánom.
Automobilka napokon zvolila miernejší tón a na adresu naftových motorov sa vyjadruje rezervovanejšie, racionálnejšie a triezvejšie. K roku 2021 teda podľa najnovších vyjadrení neukončí predaj naftových pohonov a svojím spôsobom tak dáva dízlu ešte jednu šancu. Aj tá bude ale skôr bez perspektívy, bude iba zohľadňovať aktuálne dianie na trhu a reálny dopyt po týchto motoroch.
FIAT/FCA však začne s postupným ťažením v ústrety „čistejšej“ alternatíve k naftovým motorom, teda elektricko-benzínovým riešeniam – hybridom a plug-in hybridom.
Hybridy a plug-in hybridy schopné elektrického rozjazdu ponúkajú relatívne podobnú spotrebu paliva a rýchly nástup krútiaceho momentu, ktorý fanúšikova naftových motorov oceňujú najviac. Inovatívne motorizácie dostanú nielen modely od značky FIAT, ale aj pripravovaný crossover od Alfa Romeo či súčasné modely Ghibli, Quattroporte a Levante od Maserati.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.