Fotogaléria:Usain Bolt behá za Nissan

Luxusné kombi mieri do terénu.


V roku 1997 predstavilo Volvo praktické kombi, ktoré zvládlo ľahký terén a pýšilo sa dobrou spoľahlivosťou – model V70 XC, neskôr XC70. Aj vďaka dovozu a relatívne rýchlemu poklesu hodnoty vznikol po XC70-ke dopyt a dodnes sa tento model teší veľkej obľube.

Tesne pred parížskym autosalónom sa Volvo rozhodlo predstaviť tretiu generáciu tohto viacúčelového vozidla. Súčasná generácia tradične vychádza z kombi verzie vlajkového modelu. Zabudnúť môžeme na označenie XC, ktoré po novom budú môcť používať iba automobily kategórie SUV. Oplastované verzie budú niesť označenie Cross Country.

Od obyčajnej V90-ky sa Cross Country esteticky líši len v detailoch. V porovnaní s minulou generáciou je novinka o niečo civilizovanejšia a zdá sa, že plastová ochrana má skôr dekoratívny ako praktický účel. Zaujímavé sú však technické zmeny, ktoré autu pomôžu zdolať aj náročnejší terén.

Volvo sa môže pochváliť aj slušnou svetlou výškou 210 mm. Tú môže oplastovanému kombi závidieť nie jedno mestské SUV. Podvozok tiež dostal nové tlmiče a pružiny, za príplatok bude dostupné aj vzduchové odpruženie pre zadnú nápravu. Rozšírený bol rozchod kolies, vpredu o 20 milimetrov a vzadu o 40 milimetrov. Chýbať nebude ani pohon všetkých štyroch kolies či volič jazdných režimov Rough Road.

V útrobách V90 Cross Country budú pracovať štyri dvojlitrové motory rady Drive-E s osemstupňovým automatom Geartronic. Na výber budú dve benzínové verzie T5 a T6 s výkonom 187 a 236 kW. Väčšina však siahne po naftových agregátoch D4 (140 kW) alebo D5 (173 kW). Plug-in hybridné ústrojenstvo pod kapotou tohto modelu nenájdeme.

Výroba začne v továrni Torslanda na jeseň a prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú začiatkom budúceho roka. V Paríži žiaľ novinku neuvidíme, keďže sa automobilka rozhodla tejto udalosti nezúčastniť.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.