Fotogaléria:Peugeot s hybridom do terénu

Renault to s neúspešným Koleosom nevzdáva a v Číne predstavil novú generáciu, ktorá technicky vychádza z Nissanu X-Trail.


Určite by sa patrilo na úvod spomenúť niečo zaujímavé o prvej generácii Renaultu Koleos. Paradoxne najzaujímavejšou informáciou, ktorá sa dá o starom Koleose napísať je, že nebol vôbec zaujímavý. Vyrábal sa od roku 2007 a veľa slávy si na starom kontinente neužil. Viac ako 70 % zo všetkých vyrobených Koleosov sa predalo na trhoch mimo nášho kontinentu. V showroomoch oň radšej opreli reklamu na iný model a na ceste je pravdepodobnejšie stretnúť Ferrari.

Očividne to Renault s kategóriou SUV nevzdáva a Koleos dostal druhú šancu v podobe novej generácie. Tá sa predstavila na prebiehajúcom autosalóne v Pekingu. Už z fotografií je jasné, že Koleos bude väčším autom a papierové podklady to len potvrdili. S dĺžkou 4 670 mm a rázvorom 2 710 mm už nebude také jednoduché novú generáciu prehliadnuť. Fanúšikov terénu poteší svetlá výška 213 mm a nájazdové uhly (19 stupňov vpredu a 26 stupňov vzadu), aj keď schopnosti Toyoty Land Cruiser nemôžeme od podobného SUV očakávať.

To, že rozmermi je nový Koleos tak blízko Nissanu X-Trail nie je náhoda. Renault si od svojho japonského partnera vypožičal techniku a umiestnil ju na aliančnú platformu CMF-C/D, ktorú využíva aj spomínaný X-Trail. Exteriér nesie charakteristické znaky nových modelov Renaultu. Prednej maske dominuje výrazné LED denné svietenie v tvare C a veľké logo, zapustené do prednej mriežky chladiča. V zadnej časti si opäť môžeme všimnúť typicky pretiahnuté koncové svetlomety smerujúce k logu značky.

Dizajn stredového panelu je, s výnimkou tvarovania niektorých plastov a výplní, takmer totožný s modelmi Mégane a Talisman. Dominuje mu veľká dotyková obrazovka s multimediálnym systémom R-Link 2. Vo výbave nebudú chýbať najnovší bezpečnostní asistenti či komfortné prvky, ako napríklad vyhrievanie volantu a čelného skla. Batožinový priestor ponúkne objem 624 litrov.

Ponuka motorizácie zahŕňa tri benzínové a dva naftové agregáty s výkonom od 96 kW do 127 kW. O prenos sily sa postará 6-stupňová manuálna prevodovka, alebo bezstupňový automat X-tronic. Nebude chýbať ani pohon všetkých štyroch kolies, ktorý ponúkne možnosť prepínania medzi režimami 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Výroba bude prebiehať v čínskom Wuhane a juhokórejskom Busane. Koleos bude postupne dostupný až v 80-tich krajinách po celom svete. K nám sa novinka dostane až začiatkom budúceho roka.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.