Technické údaje FORD FOCUS 1.0 ECOBOOST


Volkswagen Golf sa dlhodobo považuje za etalón nižšej strednej triedy, ktorej dal aj svoje meno. Niet sa čo čudovať. Šírkou ponuky motorizácií pokrýva drvivú väčšinu potrieb bežných motoristov.

Na ktorého Golfa sa však obrátiť, ak hľadáte bežného a spoľahlivého spoločníka na každodenné jazdenie? Keď bývate v meste, viete, že naftový motor sa vám neoplatí, lebo krížom-krážom cez republiku nejazdíte a pár výletov ročne bez problémov zvládnete aj s benzínovým motorom. Golf má v ponuke viacero zaujímavých benzínových motorov, medzi nimi aj 1.4 TFSI s výkonom 92 kW (125 k).

Volkswagen Golf 1.4 TSI (foto: PANER)

Inzercia

Presne ten sme privítali na týždňový test v strednej výbave Comfortline, ktorá už obsahuje drvivú väčšinu potrebných prvkov vrátane tempomatu, USB vstupu, hmloviek, ktoré vedia zasvietiť do zákruty, 2-zónovej klimatizácie či dažďového senzora. Za štartovaciu cenu 19 400 eur dostanete dosť auta, aj keď konkurencia vie byť citeľne lacnejšia. Treba si však porovnať aj rozsah výbavy.

Facelift Golfu prospel, aj keď jeho rozsah odhalíte, až keď si vedľa seba postavíte predchodcu a novinku. Hneď si však všimnete digitálnu prístrojovú dosku. Miesto klasických budíkov zabral veľký displej. Nastavíte si ho podľa svojho vkusu – buď bude vyzerať ako klasické budíky, alebo ako bohaté informačné centrum. Ak by ste vybavili auto navigáciou, máte pred sebou aj veľký náhľad na mapu. Displej dostal vynikajúcu ostrú grafiku, prekvapil nás však jeho neprirodzený kolmý sklon. Analógové budíky bývajú predsa len naklonené viac dozadu, aby mal na ne vodič lepší výhľad.

Volkswagen Golf 1.4 TSI (foto: PANER)

Inzercia

Štartujeme, spod kapoty sa ozýva tlmený zvuk motora, radíme jednotku a vyrážame. Manuálna prevodovka nám k tomuto motoru super pasuje. Netreba sa s ňou dohadovať o zaradenom stupni a radenie ide hladko. Odstupňovanie podporuje dynamiku v mestskej premávke, na diaľnici drží šiesty stupeň príjemne nízke otáčky, takže na palube je prekvapivo ticho. Že súhru motora s prevodovkou dotiahli vo Wolfsburgu takmer do dokonalosti, svedčí aj to, že surový motor si vystačil približne so 6 litrami benzínu na 100 km. A to stále hovoríme o prepĺňanom benzínovom motore. Klobúk dolu.

Brzdy a odpruženie chválime za stabilitu v zákrutách, čitateľné jazdné vlastnosti aj za odolnosť. So slovenskými cestami si Golf poradil bez zbytočných zvukových prejavov a búchania. A to aj v športovom režime. V komfortnom o nich len vzdialene informoval.
Golf v základnej karosárskej verzii zvládne aj rodinné nároky. Vysoký a široký stredový tunel medzi zadnými pasažiermi diskvalifikuje troch sediacich vzadu, dvaja sa však bez problémov pomestia. A môžu sa aj vymykať bežnej konfekcii. Batožinový priestor patrí s 380 dm3 k priemeru, dá sa však dobre využiť. Variabilitu podporujú háčiky na bokoch, otvor na lyže v strede operadiel aj to, že po ich sklopení nevzniká schod.

Inzercia

Hľadať v takom dôsledne vyváženom aute ako je Golf nedostatky je celkom náročné. Ale určite sa nájdu. Napríklad dotykový displej si rád pamätá odtlačky prstov a rýchlo sa na ňom chytá prach, na spôsob prístupu k všetkým informáciám z palubného počítača si treba chvíľu zvykať a kľúč v zapaľovaní môže tlačiť dlhé nohy do kolena, s tým všetkým sa dá však bez problémov žiť. Prípadne tlačiaci kľúč eliminovať bezkľúčovým vstupom a štartovaním.

Záver Výhod má Golf po facelifte výrazne viac. Dostal najmodernejšie asistenčné systémy, aj keď si treba za niektoré priplatiť. Na druhej strane zvládne každodenné nároky a zostáva ideálnou voľbou pre konzervatívnych vodičov, ktorí v záplave modelov hľadajú tradičnú istotu. Navyše s testovaným motorom 1.4 TSI s výkonom 92 kW získajú aj spoľahlivého a úsporného partnera.

Značka92
ModelFocus
Typ1.0 EcoBoost 92 kW (125 k)
Rok výroby/modelový ročník2018
Dĺžka4 378 mm
Šírka1 825 mm
Výška1 452 mm
Rázvor2 700 mm
Prevádzková hmotnosť 1 322 kg
Užitočné zaťaženie 1 855 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 375 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 354 dm3
Max. výkon125 92 kW
Max. výkon pri6 000 ot./min
Max. krútiaci moment170 Nm
Max. krútiaci moment pri1 400 - 4 500 ot./min
Max. rýchlosť200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h10 s
Palivobenzín
Objem valcov 999 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov3
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov6
Kombinovaná spotreba4,9 l/100 km
Emisie CO2123 g/km
Cena17 690/23 300

Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.