Technické údaje Ford Focus ST Kombi (2012)


Keď sa rozhodujete kúpiť si automobil poháňaný elektrickým motorom alebo plug-in hybrid, je veľmi dôležité hodnotiť automobily aj podľa ich maximálneho dojazdu. Ten totiž napovie viac o tom, ako praktické vozidlo bude a ako dlho ho bude možné používať bez nabitia.

Spoločnosti Tesla a General Motors sa ešte pred štyrmi rokmi rozhodli, že štandard v dojazde elektrických automobilov by mal byť 200 míľ, teda asi 320 kilometrov.

Larry Nitz, šéf v General Motors pre elektrifikáciu, v roku 2016 tvrdil, že napríklad 160-kilometrový dojazd elektromobilov núti vodičov, aby mali stále v dohľade nabíjacie stanice.

Drvivá väčšina majiteľov elektromobilov však nabíja svoje vozidlá každú noc doma. Nitz dodal, že 320 kilometrov dojazdu považuje za dostatok na to, aby nehrozilo vyčerpanie akumulátorov (batérií), dokonca aj počas zimy, kedy reálny dojazd elektromobilov výrazne klesá. Uvádza tiež, že všetci konkurenti budú musieť prejsť na zlatý štandard 200 míľ dojazdu: „Budú musieť. Tak funguje voľný trh.“

Naopak, podľa inej značky nie je elektrický dojazd až tak podstatný, vraj pritom vychádza z vlastných predajných čísiel. Jose Guerrero, hlavný produktový manažér EV značky BMW pre Severnú Ameriku, v rovnakom roku 2016 s Nitzom nesúhlasil: „Nevidíme exponencionálny nárast predaja s 200-míľovým dojazdom. Navyše vloženie 60 kWh batérie do modelu i3 by zabilo dynamiku vozidla.“

Prešli však štyri roky a zdá sa, že obaja sa mýlili.

Inzercia

Napokon je všetko jednoduchšie

Za najvýznamnejšieho hráča na poli elektromobilov v Európe dnes môžeme považovať Volkswagen, ktorý uviedol značku ID ako súčasť svojej stratégie stať sa lídrom na trhu elektromobilov. Modely ID.3 a ID.4 reprezentujú to najlepšie, čo dnes vie automobilka ponúknuť za stále akceptovateľnú cenu.

Volkswagen ID.3 1st Edition ponúka max. výkon 150 kW (204 koní) a dojazd v rozpätí až 408 – 424 kilometrov podľa metodiky WLTP.

Inzercia

Pokiaľ sa jedná o crossover ID.4, maximálny výkon jeho pohonného systému je 150 kW (204 k) a krútiaci moment dosahuje 310 Nm. Akumulátor má kapacitu 82 kWh (77 kWh netto), hmotnosť 493 kilogramov, maximálny nabíjací výkon až 125 kW a umožňuje automobilu dosahovať reálny dojazd do 520 kilometrov. Za pol hodinu nabíjania tak vozidlo prejde ďalších 320 kilometrov.

Prvá skúsenosť s revolučným VW ID.3: Ako jazdí a prečo je vlastne revolučný?

Aký dojazd elektromobilu je teda dostatočný?

V prvom rade by ste sa mali pýtať seba samého, koľko kilometrov denne najazdíte a v akých podmienkach. Je potrebné počítať s tým, že reálny dojazd elektromobilu v zimnom období klesá až na polovicu a z tohto údaju by ste mali vychádzať ako z maxima. Každý kilometer navyše by ste mali považovať skôr za bonus. Ak je polovica maximálneho dojazdu stále vo vašom bežnom dennom nájazde, môže byť elektromobil vhodnou voľbou aj pre vás.

Inzercia

V prípade Volkswagen ID.3 s dojazdom 408 – 424 kilometrov sa už naozaj nemusíte obávať nedostatočného elektrického dojazdu. Navyše, s rastúcou infraštruktúrou nabíjacích staníc je možné dobiť ďalšie kilometre doslova v rozpätí niekoľkých minút. Stačilo, že od vyjadrení vyššie uvedených prešli štyri roky – a koľko vecí sa zmenilo k lepšiemu.

 

Inzercia

Toto je auto, na ktoré všetci čakali. Volkswagen ID.4 zmení všetko

VW predstavil nové Golfy Variant a Alltrack: Jeden z nich si asi kúpite aj vy

 

 

 

 

ZnačkaFord
ModelFocus
TypST Kombi
Rok výroby/modelový ročník2012
Dĺžka4566 mm
Šírka1823 mm
Výška1505 mm
Rázvor2648 mm
Prevádzková hmotnosť1386 kg
Užitočné zaťaženie664 kg
Objem batožinového priestoru (min.)476 dm3
Objem batožinového priestoru (max.)1502 dm3
Max. výkon250 kW
Max. výkon pri5500 ot./min
Max. krútiaci moment360 Nm
Max. krútiaci moment pri2000-4500 ot./min
Max. rýchlosť248 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h6,5 s
Palivobenzín
Objem valcov1999 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov6
Kombinovaná spotreba7,2 l/100 km
Emisie CO2169 g/km
Cena

Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.