Test Subaru Outback: Rodinný priateľ
Subaru Outback 2.5i-S CVT si obľúbite podobne ako švajčiarsky nožík. Neviete síce vyzdvihnúť ani jednu vlastnosť, no poslúži prakticky v každej situácii.
Vydané Text: Redakcia
Model Outback je zrejme najstarším reprezentantom kategórie drsných kombíkov s pohonom všetkých štyroch kolies. A zrejme preto je nielen stále v ponuke, ale ja zároveň najpredávanejším modelom svojej kategórie.
Článok je prevzatý z magazínu auto motor a šport 9/2017
Zákazníci ho obľubujú a nemienia Outback vymeniť za väčšie, no v žiadnom prípade praktickejšie SUV. A to je dobré, lebo tento crossover je vo svojom poslaní úprimný a povedzme si aj trocha jednoduchý. A presne v tom spočíva jeho čaro. Výrobca to nijako nekomplikuje a ponúka jeden naftový, jeden benzínový motor a dve prevodovky. Teda prakticky iba jednu, lebo manuál je možné kombinovať výlučne s motorom 2.0 D v jeho najnižšej verzii. Práve preto je Subaru Outback príjemným osviežením na našom trhu.
Bez komplikácií môžete pristupovať aj k jazde. Zaradíte Drive a vyrazíte. Bezstupňová prevodovka CVT sa postará o stabilné otáčky a stabilnú spotrebu. Po týždni sme zaknihovali priemernú spotrebu na úrovni 8,3 litra na 100 kilometrov, čo je príjemná hodnota pre 2,5-litrový atmosférický štvorvalec s maximálnym výkonom 129 kW (175 k), čo je o dvadsaťpäť koní viac, ako má naftový agregát. Na druhej strane krútiaci moment s hodnotou 235 newtonmetrov je presne o stopätnásť menej, ako má naftový agregát. Výsledkom tejto disproporcie je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, čo je spomedzi všetkých verzií najpomalšie. Naopak, diaľničný súboj v Nemecku vyhrá benzínová verzia s maximálnou rýchlosťou 210 km/h.
Na druhej strane pointou Outbacku nie je rýchlosť, tú má na starosti WRX STi, ale schopnosť zhltnúť akúkoľvek nerovnosť na ceste. Najneskôr na štrkovej ceste si Outback obľúbite. Takže pokojne ignorujte marketingovú masáž so surfovými doskami či s horolezeckým výstrojom a inými nástrojmi voľného času, na absolútnu spokojnosť s jazdnými vlastnosťami Outbacku stačia aj niektoré úseky slovenských ciest. Ak predsa len túžite po športových jazdných vlastnostiach, prepnite si motor do režimu „S“ a prevodovku do režimu M, v ktorom má bezstupňová prevodovka nasimulovaných sedem stupňov a môžete si trocha užiť. Ale opakujem, to nie je pointa Outbacku.
Interiér Subaru nikdy nekomplikovalo a ani Outback túto filozofiu neopúšťa. Kombinuje absolútne klasickú prístrojovú dosku s rovnako prehľadnou palubnou doskou a so stredovou konzolou. Sedempalcový dotykový displej reaguje vynikajúco, ovládanie klimatizácie je klasické, takže ho ovládate bez problémov aj na spomínaných slovenských cestách.
Oveľa viac potešia priestorové pomery. Outback je mimoriadne priestranný a to nielen vpredu, ale aj vzadu, kam sa bez problémov posadia aj dospelí jedinci a za ich chrbtom je batožinový priestor s objemom 559 dm3. Koncepciu atraktívnej jednoduchosti dopĺňa aj elektronická ručná brzda, prepínač režimu terénnej jazdy x-mode a tlačidlo kontroly zjazdu z kopca.
A v teréne vás Outback prekvapí a podrží rovnako ako niektoré off-roady. Nastavenie pohonu 4 × 4 síce v základnom nastavení reprezentuje 60 : 40, pričom ho dokáže zmeniť na 50 : 50. V teréne sa maximálny krútiaci moment prenáša na nápravu, respektíve koleso s najväčším gripom. Ak tomu neveríte, preverte internet s mnohými dokazujúcimi videami, že Outback zvláda aj prekríženie náprav.
Opäť je to oblasť, ktorú mnohí majitelia nepreskúmajú, naopak, asistenčné systémy ako adaptívny tempomat a systém Eye Sight rozhodne využijú. V kolóne sa použitím adaptívneho tempomatu posúvate bez problémov, systém zbytočne intenzívne nebrzdí a rovnako sa rozbieha bez hektiky. Eye Sight spoľahlivo upozorní vodiča nielen na prekážky, ale aj v prípade, že sa stojaca kolóna pred ním pohla a on nereaguje. Konečné hodnotenie je veľmi dobré, napokon Outback vás dostane tam, kde vás iné crossovery a priznajme si, že aj niektoré SUV, jednoducho nedostanú. Pričom si zachováva teritórium civilných áut.
Technické údaje | Subaru Outback 2,5i-S CVT Business Navi
Motor atmosférický benzínový B4, 2 498 cm3Výkon 129 kW (175 k) pri 5 800 ot./min.
Krútiaci moment 235 Nm pri 4 000 ot./min.
Pohon a podvozok: bezstupňová automatická prevodovka CVT, pohon všetkých kolies, vpredu rameno tvaru L a tlmičová vzpera, vzadu viacprvkové zavesenie kolies.
Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 225/60 R18 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor 559/1 848 dm3
Rozmery: 4 815 × 1 840 × 1 605 mm, rázvor 2 745 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 582/2 100 kg, objem nádrže 60 l.
Najvyššia rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,2 s
Spotreba 8,7/6,0/7,0 l/100 km
Emisie CO2 161 g/km
Cena/testované auto: 36 990 €/38 990 €
Konkurenti: Volkswagen Passat Alltrack, Škoda Octavia Scout
Pokračujte na ďalší príspevok »
Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.