5 tromfov novej Kie Rio

Majo Bóna, 13.03.2017
Konzervatívny imidž je už nenávratne preč. Nová Kia Rio však okrem dizajnu pridáva aj technických vychytávok!

1. Dizajn

Tento model nedávno získal jedno z najprestížnejších dizajnových ocenení iF Design Award za atraktívne a podmanivé prevedenie interiéru a exteriéru. A my to môžeme iba potvrdiť. Či už na fotkách, alebo v skutočnosti, Kia Rio vyzerá vskutku atraktívne. Jednoducho Kia Rio zvnútra maskuje svoje rozmery a poskytne všetok dostupný luxus v rámci konektivity.

2. Priestor

Kia Rio narástla. Síce iba o 15 mm ale je to cítiť! Nová generácia je navyše o 5 mm nižšia, takže pôsobí športovo. Rázvor narástol o 10 milimetrov. Naoko je to málo, no v interiéri je to cítiť. Objem batožinového priestoru 325 litrov je v rámci kategórie špička. Pritom vpredu aj vzadu si dospelí sadnú bez problémov a pri osobnej kontrole si všimnite najmä volant! Je atraktívny a športový zároveň.

3. Konektivita

K dispozícii bude napríklad systém Connected Services, ktorý automobilka vyvinula v spolupráci so spoločnosťou TomTom. Podmienkou tejto služby je príplatok za navigačný systém. Vodič tak môže rátať s navigáciou, ktorá má k dispozícii aktuálne informácie a zároveň vodiča informuje o dopravných obmedzeniach, stacionárnych kamerách a umožňuje aj zadávanie cieľov prostredníctvom hľadania v bodoch záujmu.

4. Asistenčné systémy

Kia Rio je nimi nabitá. Novinkou je predkolízny systém AEB (Autonomous Emegency Braking) s autonómnym brzdením pred prekážkou, ktorý má aj funkciu rozpoznávania chodcov. V triede malých autombilov sa jedná o novinku, ktorú zatiaľ nik iný neponúka! Druhým systémom je výstrahe pred neželaným opustením jazdného pruhu LDWS (Lane Departure Warning System).

Čo sa pasívnej bezpečnosti týka, Rio má sériovo 6 airbagov a stabilizačný systém ESP. Šance na prežitie zvyšuje aj využitie vysokopevnostnej ocele, ktorá tvorí až 51 percent materiálu. Výhodou tejto ocele je aj úspora hmotnosti.

5. 6 motorov!

Štyri z nich sú benzínové a dva naftové. Novinkou je najmä trojvalcový benzínový turbomotor s objemom 1,0 litra v dvoch výkonových hladinách. Slabší z nich ponúkne 74 kW/100 koní, silnejší ponúka 88 kW/120 koní.

K dispozícii budú aj atmosférické štvorvalce. S objemom 1,25 respektíve 1,4 litra s maximálnym výkonom 62 kW/82 koní respektíve 73,6 kW/100 koní.

Fanúšikovia nafty si môžu vybrať motor 1,4 CRDi. K dispozícii bude v dvoch výkonových variantoch. Slabší poskytne 52 kW/70 koní, silnejší variant má maximálny výkon na úrovni 66 kW/90 koní.

VIAC INFORMÁCIÍ NÁJDETE TU