Fotogaléria:Marchionne chce spojiť Fiat a Chrysler
Konzervatívny imidž je už nenávratne preč. Nová Kia Rio však okrem dizajnu pridáva aj technických vychytávok!
**1. Dizajn**
Tento model nedávno získal jedno z najprestížnejších dizajnových ocenení iF Design Award za atraktívne a podmanivé prevedenie interiéru a exteriéru. A my to môžeme iba potvrdiť. Či už na fotkách, alebo v skutočnosti, Kia Rio vyzerá vskutku atraktívne. Jednoducho Kia Rio zvnútra maskuje svoje rozmery a poskytne všetok dostupný luxus v rámci konektivity.
**2. Priestor**
Kia Rio narástla. Síce iba o 15 mm ale je to cítiť! Nová generácia je navyše o 5 mm nižšia, takže pôsobí športovo. Rázvor narástol o 10 milimetrov. Naoko je to málo, no v interiéri je to cítiť. Objem batožinového priestoru 325 litrov je v rámci kategórie špička. Pritom vpredu aj vzadu si dospelí sadnú bez problémov a pri osobnej kontrole si všimnite najmä volant! Je atraktívny a športový zároveň.
**3. Konektivita**
K dispozícii bude napríklad systém Connected Services, ktorý automobilka vyvinula v spolupráci so spoločnosťou TomTom. Podmienkou tejto služby je príplatok za navigačný systém. [Vodič](https://www.inclick.sk/returns/redirect.php?goto=4244&pr=0.1&w_id=106&tstamp=1487865555&pid=540&cd=231b174c43558b0e1ec043db3ac88d78&f=1) tak môže rátať s navigáciou, ktorá má k dispozícii aktuálne informácie a zároveň vodiča informuje o dopravných obmedzeniach, stacionárnych kamerách a umožňuje aj zadávanie cieľov prostredníctvom hľadania v bodoch záujmu.
**4. Asistenčné systémy**
Kia Rio je nimi nabitá. Novinkou je predkolízny systém AEB (Autonomous Emegency Braking) s autonómnym brzdením pred prekážkou, ktorý má aj funkciu rozpoznávania chodcov. V triede malých autombilov sa jedná o novinku, ktorú zatiaľ nik iný neponúka! Druhým systémom je výstrahe pred neželaným opustením jazdného pruhu LDWS (Lane Departure Warning System).
Čo sa pasívnej bezpečnosti týka, Rio má sériovo 6 airbagov a stabilizačný systém ESP. Šance na prežitie zvyšuje aj využitie vysokopevnostnej ocele, ktorá tvorí až 51 percent materiálu. Výhodou tejto ocele je aj úspora hmotnosti.
**5. 6 motorov!**
Štyri z nich sú benzínové a dva naftové. Novinkou je najmä trojvalcový benzínový turbomotor s objemom 1,0 litra v dvoch výkonových hladinách. Slabší z nich ponúkne 74 kW/100 koní, silnejší ponúka 88 kW/120 koní.
K dispozícii budú aj atmosférické štvorvalce. S objemom 1,25 respektíve 1,4 litra s maximálnym výkonom 62 kW/82 koní respektíve 73,6 kW/100 koní.
Fanúšikovia nafty si môžu vybrať motor 1,4 CRDi. K dispozícii bude v dvoch výkonových variantoch. Slabší poskytne 52 kW/70 koní, silnejší variant má maximálny výkon na úrovni 66 kW/90 koní.
[**VIAC INFORMÁCIÍ NÁJDETE TU**](http://sk.hit.gemius.pl/lshitredir/id=0iTqj6s8P5VzL_Cw9d3I18UFLb9ZtE_N4iGmbn4EbIb.y7/fastid=exbjfpdgasmaqdeewgouasrvyyld/stparam=xbkkculogt/url=http://www.kia.com/sk/modely/nove_rio/?utm_campaign=1054_Kia_Rio_YB_Pre&utm_medium=text&utm_source=autoviny&utm_content=PR)