Spravodajstvo

Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV

Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.

Vydané Text: 

Úspešný projekt

Tento model francúzskej automobilky bol prvýkrát uvedený na trh v roku 2013. Za 11 rokov od začiatku predaja sa predalo vyše dvoch miliónov kusov v 90 krajinách. Do týchto čísel je zarátaná aj predajnosť na Slovenku, kde toto kompaktné mestské SUV je mimoriadne obľúbené.

Štvrtá generácia bola odhalená 4. apríla 2024 a v  týchto dňoch spustila slovenská pobočka Renaultu objednávkový systém na nový Captur.

Cena základnej výbavy pre slovenského zákazníka začína na 18 000 €. Najdrahší Captur (bez doplnkov) bude vo výbave ESPRIT ALPINE E-Tech full hybrid 145 za 28 700 €. 

Inzercia

Inzercia

Novinka sa vyznačuje novým, dynamickejším dizajnom s originálnou štýlovou prednou časťou, kde sa nachádza nový svetelný podpis, viacvrstvová masku chladiča s logom Nouvel´R.

Nové svetlomety sú štandardne vybavené technológiou Full LED pre všetky výbavy. Modernizáciou prešla aj zadná časť, ktorej dominujú priehľadné kryty zadných svetiel, nové logo a prepracovaný difúzor.

Rozmery

Modernizovaný model je v mnohých oblastiach obdobný s predchodcom. Drobné zmeny, uverejnené výrobcom, nastali pri dĺžke a hmotnosti. Nový Captur narástol do dĺžky 4 239 mm oproti 4 227 mm predchodcu. Rázvor náprav ostal nezmenený. Hmotnosť auta sa nepatrne zvýšila z 1 896 kg na rovných 1 900 kg.

Motory

Miernou úpravou prešli názvy výbav aj ponuka motor. Motoricky je nový Captur totožný s predchodcom. Zmena nastala v tom, že odteraz je motor TCe 100 LPG k dispozícii aj s druhým stupňom výbavy, nielen v základnej výbave. Ide o 3-valcový  motor s objemom 999 cm3 s max. výkonom (pre čisto LPG) 74 kW/100 k pri 4 600 až 5 000 ot./min a s maximálnym krútiacim momentom 170 Nm pri 2000 až 3 500 ot./min.

Výkon a krútiaci moment prenáša na poháňanú nápravu 6-stupňová manuálna prevodovka. Spomínaný motor montuje aj Dacia do svojich modelov. Šesťstupňová manuálna prevodovka nového Capturu je k dispozícii aj pre motory TCe 90 a mildhybrid 140 vo výbavách Evolution a Techno.

Zákazníci majú na výber aj dvojspojkovú 7-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá je skombinovaná len s motorom mildhybrid 160 EDC. Tento typ motora je k dispozícii od druhého stupňa výbavy Techno.

Nový Captur je možné kúpiť aj s plne hybridným pohonom E-Tech s max. výkonom 145 k, ktorý dosahuje hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 na úrovni 4,6 l/100 km a 105 g CO2/km. Tento E-Tech si nevyžaduje nabíjanie. Energiu získava rekuperáciou, prípadne jazdným režimom B na prevodovke, pri ktorom elektromotor výrazne brzdí pri uvoľnení plynového pedála a generuje elektrickú energiu, ktorú následne zasiela do trakčného akumulátora. Základná cena verzie E-Tech je stanovená na 25 900 € vo výbave Techno a 28 700 € Esprit Alpine.

Výbavy

Tak ako predchodca, aj nový Captur má 3 stupne výbav. Po novom sú: EVOLUTION, TECHNO a najvyššia výbava ESPRIT APLINE, ktoré sú v celku bohaté. K výbavám ponúka francúzska automobilka rozsiahly zoznam doplnkovej výbavy od zatmavených zadných skiel (+ 100 € vo výbave Evolution, Techno a Eprit majú sériovo) cez multimediálne systémy až po dvojfarebné prevedenie karosérie (strecha vo farbe sivá highland, béžová perle, čierna étoilé) Nový Captur je okrem bohatej výbavy „prešpikovaný“ veľký množstvom asistentov, uľahčujúcich vodičovi vedenie vozidla. Toto mestské SUV bude sprevádzať cestujúcich na cestách, či už v meste alebo na diaľnici s viac ako 28 pokročilými asistenčnými systémami. Patrí medzi ne napríklad parkovanie hands-free, 360° kamera, inteligentný adaptívny tempomat, upozornenie na bezpečné vystupovanie cestujúcich alebo automatické núdzové brzdenie s detekciou chodca/cyklistu/auta.

Najvýraznejšou zmenou v rámci interiéru je multimediálny systém OpenR link, ktorý sa po novom zobrazuje na veľkej 10,4″ dotykovej obrazovke (predchodca Easy Link na 7″). Zmenou si prešiel aj prístrojový panel, ktorý „narástol“ zo 4,2″ na 7″. V prípade, že 7″ prístrojový panel sa zdá niekomu „malý“, môže si za 1 000 € objednať paket s 10″. Multimediálny systém vo výbavách Evolution a Techno (obidve sériovo) obsahuje audiosystém Arkamys, 6 reproduktorov, Bluetooth s funkciou audiostreamingu, podporuje Apple CarPlay/Android Auto, ovládanie rádia pod volantom. Vo výbave Esprit (sériovo) obsahuje navyše USB vstup a služby Google s 50 aplikáciami.

K aplikáciám je dôležité dodať, že dostupnosť jednotlivých aplikácií je závislá na krajine, kde sa Captur predáva a kupuje – t.j. aplikácie, ktoré fungujú napríklad vo Francúzsku, Nemecku nemusia zákonite fungovať aj na Slovensku. Kompletný cenník a konfigurátor (v ktorom si prispôsobite Captur svojmu štýlu) nájdete na oficiálnej slovenskej webovej stránke Renault. Prvé kusy nového Capturu sa dostanú k zákazníkom už v lete tohto roku.

 








ODPORÚČANÉ


Poradca pri kúpe

Stále príťažlivejšia ponuka / Jeep Avenger

  • Jeep Avenger prišiel minulý rok na európsky trh s čisto elektrickým pohonom. Odvtedy sa situácia posunula a dnes dostanete toto kompaktné SUV aj s čisto benzínovým a mild hybridným motorom a už aj spojenie spaľovacieho motora s automatickou prevodovkou.

     Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 6/2024 
  • Test motocykla

    Ako pierko / Yamaha RayZR

  • Ak hľadáte malé, ľahké a obratné premiestňovadlo do mesta, prichádza Yamaha s niečím, čo vás môže zaujať. Navyše nestojí veľa peňazí a o jeho spoľahlivosti vôbec netreba pochybovať.

      
  • Servis

    Nevydržali ani 100 000 km: Desať najhorších áut v teste odolnosti

  • Uvažujete nad kúpou nového auta a jeho dlhodobá spoľahlivosť je pre vás kľúčová? Potom by ste mali poznať výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut. Nedopadli dobre ani pre nemecké značky.

     Dlhodobým testom odolnosti prešlo viac ako 100 áut.