Globálne modely nepomohli, Ford mení stratégiu

Peter Orosz, 25.11.2016
Automobilka začne modely prispôsobovať požiadavkám jednotlivých trhov. 

Ford to mal počas finančnej krízy nahnuté. Musel sa vzdať veľkého impéria, pozostávajúceho zo značiek ako Aston Martin, Volvo či Jaguar. Zároveň došlo k prijatiu novej globálnej stratégie Ford One, ktorej cieľom bolo znížiť náklady spojené s vývojom a výrobou automobilov. Jeden model danej kategórie mal poslúžiť celému svetu.

Vyrobiť auto, ktoré by uspokojilo rôzne kultúry po celom svete však nie je jednoduché a Ford pociťuje následky. V menej rozvinutých krajinách si vyspelé globálne Fordy síce pochvaľovali, no pre Európanov to bol krok späť.

Zmeny naznačil aj samotný šéfdizajnér Callum. Podľa neho budú nové modely viac prispôsobovať zákazníkom v danom regióne. Rozdielov sa dočkáme už pri nadchádzajúcej generácii Fordu Focus. Návrat k pôvodnej stratégii, ktorú Ford používal pred krízou, by teoreticky mal priniesť lepšie predajné výsledky.

V súčasnosti už automobilka stráca aj na domácom trhu v USA, kde už došlo k pozastaveniu výroby ikonického Mustangu. Ružovo na tom nie je ani Focus či C-Max, ktorých predaj klesol o viac ako 13%