Fotogaléria:Video Technika nového Mercedesu triedy S

Automobilka začne modely prispôsobovať požiadavkám jednotlivých trhov.


Ford to mal počas finančnej krízy nahnuté. Musel sa vzdať veľkého impéria, pozostávajúceho zo značiek ako Aston Martin, Volvo či Jaguar. Zároveň došlo k prijatiu novej globálnej stratégie Ford One, ktorej cieľom bolo znížiť náklady spojené s vývojom a výrobou automobilov. Jeden model danej kategórie mal poslúžiť celému svetu.

Vyrobiť auto, ktoré by uspokojilo rôzne kultúry po celom svete však nie je jednoduché a Ford pociťuje následky. V menej rozvinutých krajinách si vyspelé globálne Fordy síce pochvaľovali, no pre Európanov to bol krok späť.

Zmeny naznačil aj samotný šéfdizajnér Callum. Podľa neho budú nové modely viac prispôsobovať zákazníkom v danom regióne. Rozdielov sa dočkáme už pri nadchádzajúcej generácii Fordu Focus. Návrat k pôvodnej stratégii, ktorú Ford používal pred krízou, by teoreticky mal priniesť lepšie predajné výsledky.

V súčasnosti už automobilka stráca aj na domácom trhu v USA, kde už došlo k pozastaveniu výroby ikonického Mustangu. Ružovo na tom nie je ani Focus či C-Max, ktorých predaj klesol o viac ako 13%

Pokračujte na ďalší príspevok »