Peugeot 5008 – Francúzske pseudo-SUV

Peter Orosz, 12.09.2016
Má SUV bez pohonu všetkých štyroch kolies šancu?

Novinka od Peugeotu je ďalším dôkazom toho, že kategória MPV pomaly zaniká. Dôvodom je klesajúci záujem o tieto praktické automobily. V súčasnosti dávajú zákazníci prednosť kategórii SUV, ktorá nielenže dokáže uspokojiť potreby veľkých rodín, ale poskytujú tiež lepšiu priechodnosť terénom a menej „autobusársky“ vzhľad. S cieľom zachrániť modelovú radu, prechádzajú veľkopriestorové automobily mnohých značiek medzigeneračnou transformáciou na SUV.

Najnovšie sa o niečo podobné pokúsila aj francúzska automobilka Peugeot so svojím modelom 5008. Druhá generácia 5008-ičky narástla do dĺžky o 11 centimetrov a pochváliť sa môže až 2,84 metra dlhým rázvorom. Vďaka dĺžke 4 641 mm, šírke 1 844 mm a výške 1 646 mm bude môcť nový Peugeot konkurovať autám ako Škoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe či Nissan X-Trail. Aj napriek tomu, že sa Peugeot hrá na terénne SUV, nebude disponovať pohonom všetkých štyroch kolies, čo je škoda.

Vzhľad karosérie bol výrazne inšpirovaný menším modelom 3008, na rozdiel od neho sa ale strecha v zadnej častí nezvažuje, čo by malo poskytnúť viac priestoru cestujúcim vzadu. Prednej časti dominuje dlhá kapota, ktorú zdobí maska ​​s chrómovanými krídelkami a vykrojené svetlomety. Tie môžu byť na želanie vybavené aj full-LED technológiou. Z profilu zaujme jemne dvíhajúca sa línia okien a výrazné blatníky, vyplnené zliatinovými kolesami s priemerom 17, 18 alebo 19 palcov. V zadnej časti karosérie sú taktiež LED diódové svetlá s 3D optikou v tvare charakteristických levích pazúrov.

Odkaz modelu 3008 nájdeme aj v interiéri, ktorý je na prvý pohľad takmer identický. V kaplnke prístrojov nájdeme veľký 12,3“ displej. Ten vodičovi poskytne všetky dôležité údaje o polohe, rýchlosti aj nastaveniach vozidla. Sekunduje mu menší 8“ displej infotaimentu umiestnený v strede. Rodiny sa potešia sedemmiestnej konfigurácii, ktorej sedadlá sú zadných dvoch radoch delené a operadlá v strednom rade sú dokonca polohovateľné. Batožinový priestor poskytne slušných 780 litrov a v základnej 5 miestnej konfigurácii až 1060 litrov!

Auto je postavené na osvedčenej modulárnej platforme EMP2. Pod kapotou nájdeme ako základnú benzínovú 1,2-ku PureTech s preplňovaním, výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom 230 Nm. Na výber bude so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Druhým zástupcom benzínových agregátov je motor 1.6 THP s výkonom 121 kW (165 k), krútiacim momentom 240 Nm a automatickou šesťstupňovou prevodovkou.

Ponuka naftových motorov začína motorom 1,6 BlueHDi vo verziách s výkonom 73,5 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Slabší má iba päťstupňový manuál, silnejší je dostupný s manuálnou alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Vrcholom ponuky má byť dvojliter s výkonom až 110 kW (150 k) s krútiacim momentom 370 Nm a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Novinka sa predstaví na blížiacom sa autosalóne v Paríži a do predaja príde na jar budúceho roka.