Testy

Renault Kadjar 1.2TCe EDC - Koniec predsudkom

Vyzerá to tak, že súčasnosť praje aj moderným benzínovým motorom. Ich hlavná výhoda, oproti naftovým, je v rýchlom zohrievaní na pracovnú teplotu (čo je pri jazdách na krátke vzdialenosti viac ako žiaduce) a pri rovnakom stupni výbavy sú lacnejšie. A to nehovoríme o tichosti a kultúrnosti. Vďaka preplňovaniu majú aj slušnú dynamiku. Renault nám ukázal, že ani veľký objem netreba. Pod prednou kapotou kompaktného SUV Kadjar sa usadil motor s objemom 1,2 litra.

Navyše, malý motor doplnila štýlová výbava Night&Day, podmanivo tmavá s „vôňou“ luxusnej kože (s parádnym červeným štepovaním), LED svetlometmi a 19“ diskami kolies. Však sa treba rozmaznávať, preto bol motor skombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Navyše, ako sa pri Renaulte patrí, vo vrecku karta len o kúsok hrubšia, ako je platobná a štartovanie tlačidlom.

Ale naspäť ku kombinácii malý motor s prevodovkou EDC. Musíme povedať, že sa vydarila. Väčšinu kilometrov sme jazdili s maximálnym počtom osôb dve, čiže žiadne väčšie zaťaženie. Ale aj tak sme najmä pri predbiehaní cítili, že aj s plným nákladom si motorček vďaka rozumnému sprevodovaniu poradí. Ide hlavne o to, že najviac chuti do života má v nízkom a strednom otáčkovom pásme. Elektronika preto dômyselne vyberá moment preradenia. Podľa nás jej to veľmi dobre ide – nemuseli sme jej totiž „kecať“ do radenia. Naplno sme si užívali výhody vlastnenia auta s automatickou prevodovkou. Komplexne nám po týždni neúnavného jazdenia na prístrojovej doske svietili číslice 6,7 l/100 km. Apropo, dizajn ukazovateľov sa dá vybrať z niekoľkých možností.

Záver Kadjar s 1,2-litrovým benzínovým motorom je parádne auto pre mladých, nezávislých ľudí. Isto ich poteší nielen systém R-Link 2 s mnohými „fičurkami“, ale aj príplatkové ozvučenie Bose za zvládnuteľných 500 €.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie

Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.