Kia Niro s balíčkom Safety Pack získala maximálny počet hviezdičiek v EuroNCAP

Nové vydanie výsledkov bezpečnostných testov Euro NCAP obsahuje aj vyhodnotenie širokospektrálneho automobilu KIA NIRO.
Vydané  Text: 
Kia Niro má dôvody na to, aby sme ju považovali za širokospektrálne vozidlo: ide totiž o crossover, teda kombináciu medzi hatchbackom a SUV, má priestranný interiér s veľkorysým kufrom, príjemné jazdné vlastnosti orientované na komfort a možnosť vybavenia až tromi druhmi pohonu: hybridným, plug-in hybridným alebo čisto elektrickým. Ideálom je zdanlivo plug-in hybrid, pretože ten dokáže jazdiť denné trasy len elektricky, pritom stále má k dispozícii benzínový motor, vďaka ktorému je vodič odbremenený od potreby nabíjania. ### Percentá a hviezdičky Organizácia Euro NCAP sa v uplynulých rokoch čoraz viac sústreďuje aj na funkcie aktívnej bezpečnosti nových vozidiel, čo niektorým spôsobuje vrásky na čele. Je potrebné vedieť výsledky testov správne čítať, aby nedochádzalo k misinterpretáciám finálneho hodnotenia. Je to aj prípad nového modelu Niro, že na príliš veľký dôraz na aktívne bezpečnostné funkcie dopláca stratou jednej hviezdičky. Zatiaľ čo vo výbave „štandard“ Kia Niro dosiahla 4 hviezdičky, so systémom Safety Pack už maximálny počet 5 hviezdičiek. Lepší pohľad na výsledky pritom odhaľuje skutočnosť, že ochrana dospelých pasažierov, detí aj chodcov je v oboch prípadoch prakticky totožná, rozdiel je signifikantný iba v percentuálnom hodnotení aktívnej bezpečnosti (to je tá, ktorá aktívne bráni nehode). Štandardná výbava dosiahla 60 percent, rozšírená o Safety Pack už 79 percent. Aj toto dokazuje, ako veľmi vedia nakloniť misky váh vo svoj prospech softvérové a hardvérové vylepšenia áut. Ochrana dospelých bola ohodnotená na vynikajúcich 91 percent, ochrana detí až na 84 percent a ochrana zraniteľných účastníkov premávky, teda cyklistov a chodcov, na 75 a 76 percent. Ochrana detskej posádky na úrovni 84 percent je stále považovaná za dobrú, hoci je pravdou, že spomedzi áut testovaných v tomto roku ide o jeden z tých slabších výsledkov. Pre porovnanie, obrovské SUV BMW iX v tomto ohľade dosahuje 87 percent, teda iba o 3 percentá viac. S čistým svedomím by sme mohli o novej Kia Niro hovoriť ako o 5-hviezdičkovom vozidle, keďže už od druhého stupňa výbavy ponúka množstvo bezpečnostných asistentov – a nielen na slovenskom trhu platí, že iba málokto si auto kupuje v celkom najnižšej výbave. A dokonca aj v tej základnej výbave má funkcie ako LKA + LFA (aktívny asistent udržiavania v strede jazdného pruhu zabraňujúci prekročeniu čiary), adaptívny tempomat, FCA-JX (asistent na predchádzanie zrážkam s protiidúcimi vozidlami pri odbočovaní vľavo), FCA+ (asistent na predchádzanie čelným zrážkam detegujúci automobily/ cyklistov/chodcov) a 8 airbagov. Z osobnej skúsenosti môžeme potvrdiť, že také aktívne udržiavanie v strede jazdného pruhu funguje v nových autách od Kia na prekvapenie spoľahlivo, podstatne lepšie ako u niektorých prémiových výrobcov.

PRVÝ TEST novej KIA NIRO: Toto je nový zlatý štandard pre crossovery

Kia Niro predchádzajúcej generácie je na niektorých trhoch predajnou jednotkou spomedzi všetkých modelov výrobcu. Generačne sa však podstatne zlepšilo, čo z neho očakávane spraví lídra aj v ďalších regiónoch, možno i u nás.

### Video: Bezpečnostné testy EuroNCAP pre Kia Niro (2022)








Pokračujte na ďalší príspevok »