TEST ŠKODA SUPERB Sportline za 50-tisíc: Nafta je niekedy na nezaplatenie
Ak jazdíte na dlhšie vzdialenosti, dobré naftové auto je na nezaplatenie. A Škoda Superb Sportline k tomu pridáva aj slušnú dávku praktického potenciálu a športovej estetiky.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Sportline je výbava pre všetky motory
Škoda Superb Sportline je podľa slov automobilky vlajkovou loďou strednej triedy so športovým charakterom vďaka funkcii monitora výkonu. Zatiaľ čo klasický Superb sa predáva od 27 940 eur (kombi +1 210 eur) s benzínovým motorom 1.5 TSI EVO 110 kW, Sportline s rovnakým motorom kúpite od 36 240 eur. Takže Sportline automaticky nezahŕňa výkonnejší motor. Prečo teda cena narástla až o 8 400 eur? Kvôli imidžu a lepšej výbave. Od ostatných výbav a edícií sa Sportline líši športovým paketom karosérie s typickými čiernymi lesklými doplnkami, športovo ladeným interiérom s kontrastným šitím a ergonomickými sedadlami. Z funkčného hľadiska sú súčasťou sériovej výbavy Sportline napríklad aj nasledovné položky:- Full LED MATRIX predné svetlomety s integrovanými výsuvnými ostrekovačmi;
- navigačný systém COLUMBUS s 9,2″ dotykovým displejom;
- Virtual Cockpit – 10″ digitálny prístrojový panel s nastaviteľným zobrazovaním údajov;
- aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat;
- dvojzónová automatická klimatizácia CLIMATRONIC;
- parkovacia kamera, predné a zadné parkovacie senzory;
- bezkľúčová obsluha KESSY;
- vnútorný aj vonkajší LED paket.
Dynamika, pružnosť a sila
Studený štart motora tlačidlom (so systémom KESSY už kľúč nemusíte vybrať z vrecka ani pri odomykaní) chrapľavejším hlasom prezrádza, že ide o naftový štvorvalec. Bude to aj športovým charakterom vozidla, že citlivejšie reaguje na stlačenia akceleračného pedála a máte tak pocit, že pod prednou kapotou je možno aj viac ako dvesto koní.Osobne som preferoval práve **východiskový komfortný jazdný režim**, pretože po vytlačení plynového pedála na podlahu umožňoval prudkú akceleráciu a počas plynulej jazdy pracovať šetrne. Vibrácie od motora neprenikajú do interiéru v takej miere, ako som spočiatku predpokladal a pri vyšších rýchlostiach ide príjemne hladko. Najmä na zadných sedadlách je toľko pohody a priestoru, že si pasažieri budú jazdu pochvaľovať aj napriek pomerne jednoduchým sedadlám. Vpredu sú športové sedadlá s výrazným bočným vedením, musím ale povedať, že na môj vkus boli dosť tvrdé a po dni strávenom za volantom som sa necítil celkom ideálne.
Spotreba počas testu
Rovnako ako v každom inom vozidle, aj Superb Sportline 2.0 TDI DSG 4×4 je najviac závislý na jazdnom štýle vodiča a zvolenom jazdnom režime. Dlhodobá spotreba testovaného modelu za uplynulých 1 519 kilometrov bola 6,9 l/100 km. To bol výsledok jázd novinárov, ktorí mali vozidlo predo mnou, a môjho 700-kilometrového testu. Keď som jazdil v športovom režime v kopcoch a nedbal som na spotrebu, dosiahla na trase dlhej 161 kilometrov 7,8 l/100 km. To považujem za stále dobrú hodnotu. Pri bežnej pokojnej jazde naftový motor prekvapil. Maximálny výkon je síce do dvesto koní, ale keď autu nenakladáte, vie jazdiť vskutku úsporne. V mojom prípade za 5,6 l/100 km, išlo o približne rovnakú porciu kilometrov v meste a na okresných cestách. V nadmieru šetrnom režime som bol schopný jazdiť za 5,2 l/100 km, avšak iba na relatívne krátkej trase niekoľkých desiatok kilometrov s neustálym ohľadom na dosahovania čo najnižšieho apetítu. Reálna priemerná spotreba tejto motorizácie Superbu bude v dlhodobom horizonte predstavovať priemerne 6 až 7 l/100 km.Praktický potenciál na jednotku
Škoda Superb si ma vedela získať pre vybavenie batožinového priestoru a veľkorysé priestorové pomery. Karosárske vyhotovenie liftback má kufor veľký až 625 litrov, teda dvojnásobok toho, čo ponúkajú menšie hatchbacky. Vždy žasnem, keď otvorím piate dvere na Superbe, pretože okrem samotnej veľkosti výrobca dbal aj na tvar tohto priestoru, pôdorys je jeden solídny obdĺžnik.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?
Nová CUPRA Formentor a CUPRA Leon oficiálne: Expresívnejší vzhľad v spojení s novým benzínovým motorom
CUPRA Formentor a CUPRA Leon dostali novší kabát. Teraz pôsobia ešte dynamickejšie a prinášajú väčšiu dávku emócií.
Pod kapotou nájdeme úplne nový plug-in hybridný systém, ale taktiež aj dvojlitrový benzín s výkonom 333 konských síl. Drobné zmeny nastali aj na palube oboch modelov.AKTUALITA
Nové radary vystrašili vodičov: takéto pokuty tu ešte neboli!
Na Slovensku za to môžete dostať pokutu až 300 eur a zákaz šoférovania na 2 roky.
Prognózy ukazujú na rýchle šírenie v celej Európe.LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD
Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport
Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.
Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj HrivnákVýpadok Slovensko.sk
Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť
Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.
Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.