TEST ŠKODA SUPERB Sportline za 50-tisíc: Nafta je niekedy na nezaplatenie
Ak jazdíte na dlhšie vzdialenosti, dobré naftové auto je na nezaplatenie. A Škoda Superb Sportline k tomu pridáva aj slušnú dávku praktického potenciálu a športovej estetiky.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Sportline je výbava pre všetky motory
Škoda Superb Sportline je podľa slov automobilky vlajkovou loďou strednej triedy so športovým charakterom vďaka funkcii monitora výkonu. Zatiaľ čo klasický Superb sa predáva od 27 940 eur (kombi +1 210 eur) s benzínovým motorom 1.5 TSI EVO 110 kW, Sportline s rovnakým motorom kúpite od 36 240 eur. Takže Sportline automaticky nezahŕňa výkonnejší motor. Prečo teda cena narástla až o 8 400 eur? Kvôli imidžu a lepšej výbave. Od ostatných výbav a edícií sa Sportline líši športovým paketom karosérie s typickými čiernymi lesklými doplnkami, športovo ladeným interiérom s kontrastným šitím a ergonomickými sedadlami. Z funkčného hľadiska sú súčasťou sériovej výbavy Sportline napríklad aj nasledovné položky:- Full LED MATRIX predné svetlomety s integrovanými výsuvnými ostrekovačmi;
- navigačný systém COLUMBUS s 9,2″ dotykovým displejom;
- Virtual Cockpit – 10″ digitálny prístrojový panel s nastaviteľným zobrazovaním údajov;
- aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat;
- dvojzónová automatická klimatizácia CLIMATRONIC;
- parkovacia kamera, predné a zadné parkovacie senzory;
- bezkľúčová obsluha KESSY;
- vnútorný aj vonkajší LED paket.
Dynamika, pružnosť a sila
Studený štart motora tlačidlom (so systémom KESSY už kľúč nemusíte vybrať z vrecka ani pri odomykaní) chrapľavejším hlasom prezrádza, že ide o naftový štvorvalec. Bude to aj športovým charakterom vozidla, že citlivejšie reaguje na stlačenia akceleračného pedála a máte tak pocit, že pod prednou kapotou je možno aj viac ako dvesto koní.Osobne som preferoval práve **východiskový komfortný jazdný režim**, pretože po vytlačení plynového pedála na podlahu umožňoval prudkú akceleráciu a počas plynulej jazdy pracovať šetrne. Vibrácie od motora neprenikajú do interiéru v takej miere, ako som spočiatku predpokladal a pri vyšších rýchlostiach ide príjemne hladko. Najmä na zadných sedadlách je toľko pohody a priestoru, že si pasažieri budú jazdu pochvaľovať aj napriek pomerne jednoduchým sedadlám. Vpredu sú športové sedadlá s výrazným bočným vedením, musím ale povedať, že na môj vkus boli dosť tvrdé a po dni strávenom za volantom som sa necítil celkom ideálne.
Spotreba počas testu
Rovnako ako v každom inom vozidle, aj Superb Sportline 2.0 TDI DSG 4×4 je najviac závislý na jazdnom štýle vodiča a zvolenom jazdnom režime. Dlhodobá spotreba testovaného modelu za uplynulých 1 519 kilometrov bola 6,9 l/100 km. To bol výsledok jázd novinárov, ktorí mali vozidlo predo mnou, a môjho 700-kilometrového testu. Keď som jazdil v športovom režime v kopcoch a nedbal som na spotrebu, dosiahla na trase dlhej 161 kilometrov 7,8 l/100 km. To považujem za stále dobrú hodnotu. Pri bežnej pokojnej jazde naftový motor prekvapil. Maximálny výkon je síce do dvesto koní, ale keď autu nenakladáte, vie jazdiť vskutku úsporne. V mojom prípade za 5,6 l/100 km, išlo o približne rovnakú porciu kilometrov v meste a na okresných cestách. V nadmieru šetrnom režime som bol schopný jazdiť za 5,2 l/100 km, avšak iba na relatívne krátkej trase niekoľkých desiatok kilometrov s neustálym ohľadom na dosahovania čo najnižšieho apetítu. Reálna priemerná spotreba tejto motorizácie Superbu bude v dlhodobom horizonte predstavovať priemerne 6 až 7 l/100 km.Praktický potenciál na jednotku
Škoda Superb si ma vedela získať pre vybavenie batožinového priestoru a veľkorysé priestorové pomery. Karosárske vyhotovenie liftback má kufor veľký až 625 litrov, teda dvojnásobok toho, čo ponúkajú menšie hatchbacky. Vždy žasnem, keď otvorím piate dvere na Superbe, pretože okrem samotnej veľkosti výrobca dbal aj na tvar tohto priestoru, pôdorys je jeden solídny obdĺžnik.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.