Poradca pri kúpe / Omoda 5

Chcite viac. Omoda 5 sa javí ako veľmi zaujímavá ponuka

Alebo rovno najviac. Tak znie esencia nášho odporúčania na základe dôsledného študovania cenníka a možností, ktoré ponúka čínska novinka Omoda 5.

Foto: Juraj Hrivnák

Automobilka Omoda prišla na slovenský trh len tento rok a jej prvý model, SUV Omoda 5, netají ambíciu zamiešať kartami. Minimálne jeho predpoklady ho na to predurčujú. Omoda 5 je totiž poriadny kus auta so zaujímavým dizajnom. Auto s dĺžkou takmer 4,4 metra a svetlou výškou 176 mm je už celkom impozantne veľké a k tomu pridáva aj batožinový priestor s objemom 372 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40 : 60 narastie až na 1 079 litrov. Ak máte ešte nejaké obavy, tak potom je tu záruka na 7 rokov, alebo 150 000 kilometrov.

Sľubný základ

Pod kapotu si môžete vybrať iba jeden motor – preplňovaný benzínový štvorvalec 1.6 T-GDi s maximálnym výkonom 108 kW (147 k) a krútiacim momentom 275 Nm, čo sa ukazuje ako celkom konkurencieschopné parametre. V premávke pôsobí motor živo aj vďaka príjemnej pohotovostnej hmotnosti 1 455 kg. O radenie sa vždy stará 7-stupňová dvojspojková prevodovka, ktorá si svoju prácu odvádza bez výhrad. Musíme poznamenať, že Omoda 5 má v sérii viacprvkovú zadnú nápravu, čo pri tomto výkone a cenovej úrovni nebýva vždy zvykom.

Bezpečnosť modelu Omoda 5 zvyšuje viac než 10 asistenčných systémov starostlivo navrhnutých pre bezpečnú jazdu. Medzi ne patria adaptívny tempomat, detekcia mŕtveho uhla, monitorovanie bdelosti vodiča, asistent zmeny jazdného pruhu, varovanie pred čelnou zrážkou a automatické núdzové brzdenie, výstraha pri cúvaní do križovatky a asistent jazdy v dopravnej zápche. Spolu s tuhou a dôsledne navrhnutou karosériou to vozidlu v bezpečnostných testoch EuroNCAP prinieslo najvyššie hodnotenie v podobe 5 hviezdičiek.

V interiéri na prvý pohľad zaujmú dva 12,3-palcové displeje, pričom jeden slúži ako prístrojová doska, na druhom nájdete všetko, čo sa týka infotainmentu a nastavovania funkcií vozidla. Omoda 5 podporuje bezdrôtovú konektivitu cez Apple CarPlay, aj Android Auto (spolu s dobre zvládnutým bezdrôtovým nabíjaním). Okrem toho si v infotainmente nastavíte neuveriteľné množstvo parametrov, dokonca aj to, aby vám náladové osvetlenie blikalo a farebne hralo do hudby. Rozsah zásahov asistenčných systémov si nastavíte veľmi jednoducho stiahnutím lišty na stredovej obrazovke.

Interiér ako taký je spracovaný pekne a kvalitne, vďaka čalúnenej a prešívanej palubnej doske vyzerá aj celkom hodnotne. Športové vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá elektricky nastaviteľné v 6 smeroch poskytujú príjemné sedenie a bez problémov v nich strávite niekoľko hodín.

Neodolateľná cena

Pokiaľ sme v nadpise spomínali, že máte chcieť viac, tak sme tým mysleli bohatú štandardnú výbavu. Všetky prvky výbavy (okrem autorádia Sony), ktoré sme spomínali vyššie, nájdete totiž na Slovensku už v štandardnej výbave Comfort, ktorú momentálne získate za zvýhodnenú cenu od 23 990 eur. K tomu všetkému aj prvky ako automatické prepínanie stretávacích a diaľkových LED svetlometov, parkovacia kamera aj s parkovacími snímačmi vpredu aj vzadu, poťahy sedadiel v kombinácii kože s látkou, prípadne 6 airbagov.

Pohľad do cenníka hovorí, že za 1 000 eur navyše získate výbavu Premium, ktorá, okrem iného, pridáva 360-stupňový záber z kamier s vysokým rozlíšením, predné hmlovky, vyhrievaný volant, dvojzónovú klimatizáciu s filtrom mikročastíc, elektricky ovládané veko batožinového priestoru a strešné okno, ako aj vyššie spomínané a veľmi príjemne hrajúce ozvučenie Sony s 8 reproduktormi.

Bohatá štandardná a vyššia výbava už nedáva veľa priestoru na príplatky. Jedine, ak by ste sa chceli odlíšiť od davu farbami. Červené lakovanie máte v cene vozidla, za 400 eur si môžete vybrať spomedzi ponuky čiernej, sivej, striebornej, modrej, bielej, alebo zelenej farby. Pokiaľ sa vám to máli, tak za stále prijateľný 700-eurový príplatok si auto oblečiete do dvojfarebnej strieborno-čiernej, alebo bielo-čiernej kombinácie.

Omoda 5 sa javí ako veľmi zaujímavá ponuka. Najmä ak si zoberiete pomer ceny, veľkosti vozidla, vnútorného priestoru a výbavy. Navyše rozdiel medzi štandardnou a vyššou výbavou predstavuje iba 1 000 eur, čo v podstate ani veľmi nestojí za rozmýšľanie. Takže chcite viac, no doprajte si najviac.

Galéria fotiek na ďalšej strane

Článok končí na nasledujúcej strane
Strana 1 / 2





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.