TEST: Mercedes-Benz A 250 e – Načo palivo?

Spýtal sa ma malý Mercedes-Benz triedy A, keď som s ním nadviazal myšlienkovú konverzáciu hneď po prebraní. A počas celého týždňa mi dokazoval, že plug-in hybridná verzia A 250 e si za istých podmienok vystačí bez benzínu.
Vydané Text: 

Označenie 250 už dávno nehovorí nič o 2,5-litrovom objeme motora. Od tejto logiky už Mercedes aj mnohí iní výrobcovia pred časom upustili. Z označenia s písmenom e je však jasné, že v tomto aute má čo povedať elektrina. A jej slovo je veľmi silné. Dlhodobo tvrdím, že akýkoľvek elektrifikovaný model, ktorý si vyžaduje nabíjanie, má zmysel iba vtedy, ak ho viete nabíjať doma alebo v práci.
Teda pomaly a nie rýchlonabíjačkou. **Malý Mercedes však, na rozdiel od mnohých iných plug-in hybridných vozidiel, ponúka aj možnosť rýchlonabíjania,** čo zvyšuje jeho využiteľnosť. Jeho batériu s kapacitou približne 15,6 kWh potom naplno nabijete doslova za pár minút – stačí lepší obed a benzínový motor sa k slovu nedostane. Vy však máte k dispozícii reálne niečo pod 50 km dojazdu na elektrinu. Na bežné každodenné jazdenie to úplne stačí. Vďaka kombinovanému výkonu 160 kW (218 k) z 1,33 l benzínového motora a elektromotora a krútiacemu momentu 450 Nm sa môžete pripraviť na naozaj svižnú jazdu, o čom svedčí aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. To sme už so svete športových automobilov. A keď vyrazíte na dlhšiu cestu a dôjde elektrina? **Stále je tu benzínový motor a manažment energie, ktorý spraví všetko pre to, aby ste mali aspoň pomocnú silu** elektromotora stále k dispozícii. Prejavilo sa to na celkovej priemernej spotrebe na úrovni 4,5 l/100 km.
Okrem nevyhnutného nabíjania (podľa najazdených kilometrov 1 – 2-krát týždenne) sa jazda v elektrifikovanom A-čku nejako extra nelíši od bežného modelu. Teda, ak nebudeme brať do úvahy ticho na palube v elektrickom režime. **Výbavou, komfortom, technológiami či vnútorným priestorom plug-in hybrid v ničom nezaostáva,** dynamika jazdy, ak pracujú oba pohony, je vynikajúca. K jazdným vlastnostiam ešte treba spomenúť aj päť úrovní rekuperácie, ktorú ovládate páčkami pod volantom. Od voľnobehu až po výrazné spomalenie. Až také, že až sa s vozidlom dobre skamarátite, čo bude trvať veľmi krátko, zrazu prestanete využívať brzdový pedál a na spomaľovanie vám vystačí brzdná sila elektromotora. A ešte popri tom získate trochu energie do akumulátora.
O čosi sa zmenšil batožinový priestor, to je však drobná daň za batérie. **Oveľa viac potešia minimálne nároky na palivo a dobrý pocit, že počas jazdy vypúšťate minimum emisií.** V kombinácii s možnosťou rýchlonabíjania za to patrí Mercedesu pochvala.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.