TEST: Mercedes-Benz A 250 e – Načo palivo?

Spýtal sa ma malý Mercedes-Benz triedy A, keď som s ním nadviazal myšlienkovú konverzáciu hneď po prebraní. A počas celého týždňa mi dokazoval, že plug-in hybridná verzia A 250 e si za istých podmienok vystačí bez benzínu.
Vydané  Text: 
Označenie 250 už dávno nehovorí nič o 2,5-litrovom objeme motora. Od tejto logiky už Mercedes aj mnohí iní výrobcovia pred časom upustili. Z označenia s písmenom e je však jasné, že v tomto aute má čo povedať elektrina. A jej slovo je veľmi silné. Dlhodobo tvrdím, že akýkoľvek elektrifikovaný model, ktorý si vyžaduje nabíjanie, má zmysel iba vtedy, ak ho viete nabíjať doma alebo v práci.
Teda pomaly a nie rýchlonabíjačkou. **Malý Mercedes však, na rozdiel od mnohých iných plug-in hybridných vozidiel, ponúka aj možnosť rýchlonabíjania,** čo zvyšuje jeho využiteľnosť. Jeho batériu s kapacitou približne 15,6 kWh potom naplno nabijete doslova za pár minút – stačí lepší obed a benzínový motor sa k slovu nedostane. Vy však máte k dispozícii reálne niečo pod 50 km dojazdu na elektrinu. Na bežné každodenné jazdenie to úplne stačí. Vďaka kombinovanému výkonu 160 kW (218 k) z 1,33 l benzínového motora a elektromotora a krútiacemu momentu 450 Nm sa môžete pripraviť na naozaj svižnú jazdu, o čom svedčí aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. To sme už so svete športových automobilov. A keď vyrazíte na dlhšiu cestu a dôjde elektrina? **Stále je tu benzínový motor a manažment energie, ktorý spraví všetko pre to, aby ste mali aspoň pomocnú silu** elektromotora stále k dispozícii. Prejavilo sa to na celkovej priemernej spotrebe na úrovni 4,5 l/100 km.
Okrem nevyhnutného nabíjania (podľa najazdených kilometrov 1 – 2-krát týždenne) sa jazda v elektrifikovanom A-čku nejako extra nelíši od bežného modelu. Teda, ak nebudeme brať do úvahy ticho na palube v elektrickom režime. **Výbavou, komfortom, technológiami či vnútorným priestorom plug-in hybrid v ničom nezaostáva,** dynamika jazdy, ak pracujú oba pohony, je vynikajúca. K jazdným vlastnostiam ešte treba spomenúť aj päť úrovní rekuperácie, ktorú ovládate páčkami pod volantom. Od voľnobehu až po výrazné spomalenie. Až také, že až sa s vozidlom dobre skamarátite, čo bude trvať veľmi krátko, zrazu prestanete využívať brzdový pedál a na spomaľovanie vám vystačí brzdná sila elektromotora. A ešte popri tom získate trochu energie do akumulátora.
O čosi sa zmenšil batožinový priestor, to je však drobná daň za batérie. **Oveľa viac potešia minimálne nároky na palivo a dobrý pocit, že počas jazdy vypúšťate minimum emisií.** V kombinácii s možnosťou rýchlonabíjania za to patrí Mercedesu pochvala.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.